2025-08-23, 20:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
AEH kan ha overført hans DNA på borrelåsen selv.

Jeg tror det er funnet dna fra en ukjent person på teiprullen.

Og så kan jeg jo minne Kokadu på, at TH aldri har sagt at han visste hva som lå under håndkleet på baderomsgulvet I 1. etasje.
Hans beskrivelse av klærne som lå på gulvet var feil, altså at han ikke husket helt hvordan de så ut. Sikkert litt delvis rett.

Jeg ser at du nekter å bruke ordet (under) borrelåsen
At AE kan ha overført hans dna til under borrelåsen?
Minner litt på den forklaringen Millehaugen hadde til at det var kruttslamfragmenter på armen hans. Han mente at politiets hansker kan ha overført dette, og at de sikkert brukte samme hansker når de skjøt på skytebane som når de arresterte han. Seinere har han innrømmet da i en bok at han skjøt denne Mohammed "Jeddi" og satt fyr på bilen.

Det er vel ikke unaturlig at det skulle være dna fra noen på taperullen. Den kommer jo fra en fabrikk et sted, og noen har vel håndtert denne. Ansatte har plassert disse taperullene i hyllene. Og kanskje noen har sett på en rull, og lagt den tilbake. Tror ikke det kom fram hvor denne rullen var kjøpt, men sikkert på Biltema eller Clas Ohlson det også. Gjerrigheten avslører han.

TH beskrev klærne, og korrekt. Det at han i det hele tatt visste at det lå klær under der, tyder på at han må ha lagt håndkleet der.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-23 kl. 21:20.
Citera
2025-08-23, 20:53
Medlem
RETT I FELLA HVER DAG

Har tidvis vært fraværende i tråden. Tenkt at en dag må de jo klare å se over muren som er smekket opp foran dem, men dengang ei.

Mens Team TH stadig prøver å dra samtalen mot Villspor 1, "kidnappingen", er det ikke fordi Villspor 2, "siste livstegn og Sirkus Kompleksikus" utgjør noen større trussel, men fordi man drar ut og satser på utmatting.

Altså en slags filibuster strategi. Antakelig vil Team TH få støtte fra selveste politiet som "finner ut noe spennende, sier A, men ikke B om noe om krypto" eller annet som ovenfor publikum trekker troen tilbake til en "kidnapping" og dermed vasker stumpen til TH en runde til.

Premissene for en ensidig vurdering er muligens tatt til nye høyder i dette konseptet. Hodestups forelsket i en masse utlagte konstruerte problemstillinger som kan avsløres, var ment til det og skape masse debatt frem og tilbake, er nokså genialt i all den tid man dermed opprettholder det viktigste kansje å unngå for en som har gjort noe galt, nemlig tidspunktet.

Feks viss du klarer i retten eller med staten og unngå å stadfeste et tall, så har du kommet langt, fordi systemet krever et tall for å fastslå en dom.

I dette tilfellet hander det om det motsatte. Pøse på med så mange tall som mulig for å holde en fastlenket til regnemaskinen, mens tallen om de så går opp, fører en lengre vekk fra løsningen fordi man lanserte det komplekse for å nettopp binde en opp mot Villspor 2 som TH er på, nemlig det å flytte en tidsline i en kriminell handling til en fiktiv og skapt en. Dermed kommer man uansett ikke noe sted hvilke en sted man kommer. Stedet heter uansett ingenting hvor en det er.

Men jeg har en liten dose medisin å by på. En injeksjon med noe å sove på.

Det er en tett integrasjon mellom den fake kidnappingen og det fake siste livstegn. Begge deler tjener som honeypot for politi og almenheten.

Med mindre man hypnotisk ikke kan klare å legge fra seg kortstokken man er tildelt, en kabal som i noen tilfeller går opp og i andre ikke, så er det en kontradisjon i det hele man driver fordi dersom man mener at TH er skyldig og at kidnappingener fake, ja så hvorfor tror man så på resten av bullshittet som er tilrettelagt for den store dag 31. oktober 2018.

Når lite eller intenting stemmer med hva A sier til B og alt virker ganske så kaotisk, ja tyder ikke det på at noen har rasket sammen dette under tidspress og så er spørsmålet hvor lang tid dette tar sett med tanke på minimum.

Bare ideen om at TH skal ha dratt på kontoret, eventuellt skrevet ut kidnappingsbrevet og dratt hjem for å kvele kona er for meg totalt sinnsyk.

Hele konseptet med all fokus rundt en kaotisk og ellevill 31 oktober 2018 taler for at det er dekkoperasjonen og jeg fatter ikke at man ikke kan se det der.

Sagt på en annen måte.

Ved å stadig fore den 31 med "nye elementer" og hva en, er man simpelt hen bare en nyttig ufrivillig medarbeider for TEAM TH.

Greit nok er det innafor sett med mine øyne å forstå rollefordelingen med tanke på å få skapt dette siste livsbevis. At det er interessant å forstå rollefordelingen også med tanke på å skape konseptet i seg selv.

Man laver en kriminalromantisk magnet og klask sitter folk limet til den og klarer ikke se annet en det de er henvist til å se.

Dette er for meg nesten bare vondt å se på når det blir så åpenbart.

Og når status her nærmest blir at du har to lag, da TEAM TH, hans frivillige eller betalte og TEAM TH, de som uten å kansje forstå det, faktisk jobber for TH helt ufrivillig gjennom å være limet til den falske storyen som ble skapt med tanke på at folk skulle limes til den.

Tenna til for mange sitter fast i beinet de ble gitt av TH & Co.

Så drar Per litt i ene enden og Pål litt i den andre.

Men så lenge du holder ved det skapte og utlagte ben er du nyttig og nærmest jobber for TH & Partners Crime Inc
Citera
2025-08-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Må nesten være han som har lagt plaggene der.
Ja.. men samtidig, hvis han har tatt av henne buksene, så kanskje det skulle vært mer dna enn bare under knehassene. Ser for meg at det finnes forskjellige roller.
Kanskje har TH båret henne ned fra badet i andre (dna under knehassene), og så tatt av henne skoene (dna under borrelås) og så har sønnen med hansker kanskje tatt av henne buksene og rullet henne inn i plast?
Eller har TH på et tidspunkt tatt på seg hansker?
Vet ikke.. Men at hun på et tidspunkt må være rullet inn i plast, er jeg ganske sikker på. Ellers ville det vel vært dna, blod, og avføring over alt.
Ser uansett ikke bort i fra at far og sønn har samarbeidet. Noen har drept henne, noen har fraktet bort liket, noen har vasket osv.
Kanskje TEH var hjemme når TH kom hjem, og så tok de seg en prat og fikset litt.

TH hadde jo på seg hansker. Det ser man i videoen av han på vei til og fra Sloraveien den dagen. Selv tror jeg ikke at TEH var i boligen når hun ble angrepet og drept denne dagen. Jeg tror heller ikke TH ville involvert han i drapet på henne. Se bare på dette kaoset han klarte å stelle i stand oppe på badet kvelden før drapet på henne. Det stod tross alt hauger av millioner på spill her for flere.
Citera
2025-08-23, 21:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
TH hadde jo på seg hansker. Det ser man i videoen av han på vei til og fra Sloraveien den dagen. Selv tror jeg ikke at TEH var i boligen når hun ble angrepet og drept denne dagen. Jeg tror heller ikke TH ville involvert han i drapet på henne. Se bare på dette kaoset han klarte å stelle i stand oppe på badet kvelden før drapet på henne. Det stod tross alt hauger av millioner på spill her for flere.

Tror ikke vi har sett noen video av han fra den dagen, men du tenker sikkert på den videoen der NRK besøker han hjemme 31 oktober 2020, 2 år etterpå, og så tar de en kjøretur, men han bruker ikke hansker der heller.
https://imgur.com/a/QUsxaPD

Vet ikke hva jeg skal tro om det med det badet og den baderomslampen.
Kuppel knust, blod fra TEH, glasskår. Men at det har en eller annen forbindelse, tenker jeg er en mulighet. Det skulle vært veldig interessant å fått sett bilde av hvordan det ser ut i andre etasje. Badet, gangen, trappen osv. Men det er visst veldig hemmelig.
I Orderudsaken fikk man se ganske mye bilder. Til og med til dels bilde av likene.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-23 kl. 21:21.
Citera
2025-08-23, 21:21
Medlem
Citat:
Tror ikke vi har sett noen video av han fra den dagen,

Det har vi. Han er hettemannen.
Citera
2025-08-23, 21:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det har vi. Han er hettemannen.

Ja, hettemannen hadde hansker.
Citera
2025-08-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, ifølge boken "Lørenskog Mysteriet", så ble SMSen sendt kl 09:02 om morgenen på bryllupsdagen. Og feiringen og gavene kom senere den dagen.

Ergo visste ikke AEH om Londonturen som hun og TH fikk av barna på bryllupsdagen, på tidspunktet hun sendte SMSen ang skuffelsen på bryllupsdagen.

Og TH fikk tid til å tenke seg om iløpet av arbeidsdagen, og ble sikkert litt reiselysten selv. Og etter at AEH antakeligvis hadde vært litt gretten den morgenen, tenkte han muligens også at han hadde tråkket i salaten.

Hvilken feiring? Det er vel ingen som har bryllupsfest når kona er drept?
Citera
2025-08-23, 21:33
Medlem
Citat:
Jeg ser at du nekter å bruke ordet (under) borrelåsen
At AE kan ha overført hans dna til under borrelåsen?
Minner litt på den forklaringen Millehaugen hadde til at det var kruttslamfragmenter på armen hans. Han mente at politiets hansker kan ha overført dette, og at de sikkert brukte samme hansker når de skjøt på skytebane som når de arresterte han. Seinere har han innrømmet da i en bok at han skjøt denne Mohammed "Jeddi" og satt fyr på bilen.

Det er vel ikke unaturlig at det skulle være dna fra noen på taperullen. Den kommer jo fra en fabrikk et sted, og noen har vel håndtert denne. Ansatte har plassert disse taperullene i hyllene. Og kanskje noen har sett på en rull, og lagt den tilbake. Tror ikke det kom fram hvor denne rullen var kjøpt, men sikkert på Biltema eller Clas Ohlson det også. Gjerrigheten avslører han.

TH beskrev klærne, og korrekt. Det at han i det hele tatt visste at det lå klær under der, tyder på at han må ha lagt håndkleet der.

Jeg skjønner ikke at du legger så stor vekt på at TH dna var under borrelåsen. Jeg tror det finnes dna av meg på alle skoene til samboeren min. Jeg har tatt på alle skoene. Min samboer tar på alle de samme tingene som jeg tar på her i huset og drar med seg mitt dna rundt omkring.
Citera
2025-08-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg skjønner ikke at du legger så stor vekt på at TH dna var under borrelåsen. Jeg tror det finnes dna av meg på alle skoene til samboeren min. Jeg har tatt på alle skoene. Min samboer tar på alle de samme tingene som jeg tar på her i huset og drar med seg mitt dna rundt omkring.

Fordi at du har ikke fingrene under borrelåsen om du skal flytte på skoene.
Citera
2025-08-23, 21:42
Medlem
Citat:
Tror ikke vi har sett noen video av han fra den dagen, men du tenker sikkert på den videoen der NRK besøker han hjemme 31 oktober 2020, 2 år etterpå, og så tar de en kjøretur, men han bruker ikke hansker der heller.
https://imgur.com/a/QUsxaPD

Vet ikke hva jeg skal tro om det med det badet og den baderomslampen.
Kuppel knust, blod fra TEH, glasskår. Men at det har en eller annen forbindelse, tenker jeg er en mulighet. Det skulle vært veldig interessant å fått sett bilde av hvordan det ser ut i andre etasje. Badet, gangen, trappen osv. Men det er visst veldig hemmelig.
I Orderudsaken fikk man se ganske mye bilder. Til og med til dels bilde av likene.

Baderomslampen ble kanskje knust for å ha en forklaring på blodsølet??
Citera
2025-08-23, 21:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Du har til vane å ha fingrene under borrelåsene og på skolissene på din manns sko?
Da kanskje det skulle vært THs dna under borrelåsene og på skolissene til de andre skoene/sandalene til AE? For hun hadde vel neppe bare et par sko?
Som sagt, det minner litt om Millehaugens bortforklaring.
Citera
2025-08-23, 21:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Baderomslampen ble kanskje knust for å ha en forklaring på blodsølet??

Ja, det kan være, en grunn til at gulvet skal ha vært fullt av vann og etterfølgende vasking.
Rekonstruksjon viser at det neppe har vært oversvømt der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in