2025-08-23, 20:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
AEH kan ha overfrt hans DNA p borrelsen selv.

Jeg tror det er funnet dna fra en ukjent person p teiprullen.

Og s kan jeg jo minne Kokadu p, at TH aldri har sagt at han visste hva som l under hndkleet p baderomsgulvet I 1. etasje.
Hans beskrivelse av klrne som l p gulvet var feil, alts at han ikke husket helt hvordan de s ut. Sikkert litt delvis rett.

Jeg ser at du nekter bruke ordet (under) borrelsen
At AE kan ha overfrt hans dna til under borrelsen?
Minner litt p den forklaringen Millehaugen hadde til at det var kruttslamfragmenter p armen hans. Han mente at politiets hansker kan ha overfrt dette, og at de sikkert brukte samme hansker nr de skjt p skytebane som nr de arresterte han. Seinere har han innrmmet da i en bok at han skjt denne Mohammed "Jeddi" og satt fyr p bilen.

Det er vel ikke unaturlig at det skulle vre dna fra noen p taperullen. Den kommer jo fra en fabrikk et sted, og noen har vel hndtert denne. Ansatte har plassert disse taperullene i hyllene. Og kanskje noen har sett p en rull, og lagt den tilbake. Tror ikke det kom fram hvor denne rullen var kjpt, men sikkert p Biltema eller Clas Ohlson det ogs. Gjerrigheten avslrer han.

TH beskrev klrne, og korrekt. Det at han i det hele tatt visste at det l klr under der, tyder p at han m ha lagt hndkleet der.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-23 kl. 21:20.
Citera
2025-08-23, 20:53
Medlem
RETT I FELLA HVER DAG

Har tidvis vrt fravrende i trden. Tenkt at en dag m de jo klare se over muren som er smekket opp foran dem, men dengang ei.

Mens Team TH stadig prver dra samtalen mot Villspor 1, "kidnappingen", er det ikke fordi Villspor 2, "siste livstegn og Sirkus Kompleksikus" utgjr noen strre trussel, men fordi man drar ut og satser p utmatting.

Alts en slags filibuster strategi. Antakelig vil Team TH f sttte fra selveste politiet som "finner ut noe spennende, sier A, men ikke B om noe om krypto" eller annet som ovenfor publikum trekker troen tilbake til en "kidnapping" og dermed vasker stumpen til TH en runde til.

Premissene for en ensidig vurdering er muligens tatt til nye hyder i dette konseptet. Hodestups forelsket i en masse utlagte konstruerte problemstillinger som kan avslres, var ment til det og skape masse debatt frem og tilbake, er noks genialt i all den tid man dermed opprettholder det viktigste kansje unng for en som har gjort noe galt, nemlig tidspunktet.

Feks viss du klarer i retten eller med staten og unng stadfeste et tall, s har du kommet langt, fordi systemet krever et tall for fastsl en dom.

I dette tilfellet hander det om det motsatte. Pse p med s mange tall som mulig for holde en fastlenket til regnemaskinen, mens tallen om de s gr opp, frer en lengre vekk fra lsningen fordi man lanserte det komplekse for nettopp binde en opp mot Villspor 2 som TH er p, nemlig det flytte en tidsline i en kriminell handling til en fiktiv og skapt en. Dermed kommer man uansett ikke noe sted hvilke en sted man kommer. Stedet heter uansett ingenting hvor en det er.

Men jeg har en liten dose medisin by p. En injeksjon med noe sove p.

Det er en tett integrasjon mellom den fake kidnappingen og det fake siste livstegn. Begge deler tjener som honeypot for politi og almenheten.

Med mindre man hypnotisk ikke kan klare legge fra seg kortstokken man er tildelt, en kabal som i noen tilfeller gr opp og i andre ikke, s er det en kontradisjon i det hele man driver fordi dersom man mener at TH er skyldig og at kidnappingener fake, ja s hvorfor tror man s p resten av bullshittet som er tilrettelagt for den store dag 31. oktober 2018.

Nr lite eller intenting stemmer med hva A sier til B og alt virker ganske s kaotisk, ja tyder ikke det p at noen har rasket sammen dette under tidspress og s er sprsmlet hvor lang tid dette tar sett med tanke p minimum.

Bare ideen om at TH skal ha dratt p kontoret, eventuellt skrevet ut kidnappingsbrevet og dratt hjem for kvele kona er for meg totalt sinnsyk.

Hele konseptet med all fokus rundt en kaotisk og ellevill 31 oktober 2018 taler for at det er dekkoperasjonen og jeg fatter ikke at man ikke kan se det der.

Sagt p en annen mte.

Ved stadig fore den 31 med "nye elementer" og hva en, er man simpelt hen bare en nyttig ufrivillig medarbeider for TEAM TH.

Greit nok er det innafor sett med mine yne forst rollefordelingen med tanke p f skapt dette siste livsbevis. At det er interessant forst rollefordelingen ogs med tanke p skape konseptet i seg selv.

Man laver en kriminalromantisk magnet og klask sitter folk limet til den og klarer ikke se annet en det de er henvist til se.

Dette er for meg nesten bare vondt se p nr det blir s penbart.

Og nr status her nrmest blir at du har to lag, da TEAM TH, hans frivillige eller betalte og TEAM TH, de som uten kansje forst det, faktisk jobber for TH helt ufrivillig gjennom vre limet til den falske storyen som ble skapt med tanke p at folk skulle limes til den.

Tenna til for mange sitter fast i beinet de ble gitt av TH & Co.

S drar Per litt i ene enden og Pl litt i den andre.

Men s lenge du holder ved det skapte og utlagte ben er du nyttig og nrmest jobber for TH & Partners Crime Inc
Citera
2025-08-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
M nesten vre han som har lagt plaggene der.
Ja.. men samtidig, hvis han har tatt av henne buksene, s kanskje det skulle vrt mer dna enn bare under knehassene. Ser for meg at det finnes forskjellige roller.
Kanskje har TH bret henne ned fra badet i andre (dna under knehassene), og s tatt av henne skoene (dna under borrels) og s har snnen med hansker kanskje tatt av henne buksene og rullet henne inn i plast?
Eller har TH p et tidspunkt tatt p seg hansker?
Vet ikke.. Men at hun p et tidspunkt m vre rullet inn i plast, er jeg ganske sikker p. Ellers ville det vel vrt dna, blod, og avfring over alt.
Ser uansett ikke bort i fra at far og snn har samarbeidet. Noen har drept henne, noen har fraktet bort liket, noen har vasket osv.
Kanskje TEH var hjemme nr TH kom hjem, og s tok de seg en prat og fikset litt.

TH hadde jo p seg hansker. Det ser man i videoen av han p vei til og fra Sloraveien den dagen. Selv tror jeg ikke at TEH var i boligen nr hun ble angrepet og drept denne dagen. Jeg tror heller ikke TH ville involvert han i drapet p henne. Se bare p dette kaoset han klarte stelle i stand oppe p badet kvelden fr drapet p henne. Det stod tross alt hauger av millioner p spill her for flere.
Citera
2025-08-23, 21:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
TH hadde jo p seg hansker. Det ser man i videoen av han p vei til og fra Sloraveien den dagen. Selv tror jeg ikke at TEH var i boligen nr hun ble angrepet og drept denne dagen. Jeg tror heller ikke TH ville involvert han i drapet p henne. Se bare p dette kaoset han klarte stelle i stand oppe p badet kvelden fr drapet p henne. Det stod tross alt hauger av millioner p spill her for flere.

Tror ikke vi har sett noen video av han fra den dagen, men du tenker sikkert p den videoen der NRK besker han hjemme 31 oktober 2020, 2 r etterp, og s tar de en kjretur, men han bruker ikke hansker der heller.
https://imgur.com/a/QUsxaPD

Vet ikke hva jeg skal tro om det med det badet og den baderomslampen.
Kuppel knust, blod fra TEH, glasskr. Men at det har en eller annen forbindelse, tenker jeg er en mulighet. Det skulle vrt veldig interessant ftt sett bilde av hvordan det ser ut i andre etasje. Badet, gangen, trappen osv. Men det er visst veldig hemmelig.
I Orderudsaken fikk man se ganske mye bilder. Til og med til dels bilde av likene.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-08-23 kl. 21:21.
Citera
2025-08-23, 21:21
Medlem
Citat:
Tror ikke vi har sett noen video av han fra den dagen,

Det har vi. Han er hettemannen.
Citera
2025-08-23, 21:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det har vi. Han er hettemannen.

Ja, hettemannen hadde hansker.
Citera
2025-08-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, iflge boken "Lrenskog Mysteriet", s ble SMSen sendt kl 09:02 om morgenen p bryllupsdagen. Og feiringen og gavene kom senere den dagen.

Ergo visste ikke AEH om Londonturen som hun og TH fikk av barna p bryllupsdagen, p tidspunktet hun sendte SMSen ang skuffelsen p bryllupsdagen.

Og TH fikk tid til tenke seg om ilpet av arbeidsdagen, og ble sikkert litt reiselysten selv. Og etter at AEH antakeligvis hadde vrt litt gretten den morgenen, tenkte han muligens ogs at han hadde trkket i salaten.

Hvilken feiring? Det er vel ingen som har bryllupsfest nr kona er drept?
Citera
2025-08-23, 21:33
Medlem
Citat:
Jeg ser at du nekter bruke ordet (under) borrelsen
At AE kan ha overfrt hans dna til under borrelsen?
Minner litt p den forklaringen Millehaugen hadde til at det var kruttslamfragmenter p armen hans. Han mente at politiets hansker kan ha overfrt dette, og at de sikkert brukte samme hansker nr de skjt p skytebane som nr de arresterte han. Seinere har han innrmmet da i en bok at han skjt denne Mohammed "Jeddi" og satt fyr p bilen.

Det er vel ikke unaturlig at det skulle vre dna fra noen p taperullen. Den kommer jo fra en fabrikk et sted, og noen har vel hndtert denne. Ansatte har plassert disse taperullene i hyllene. Og kanskje noen har sett p en rull, og lagt den tilbake. Tror ikke det kom fram hvor denne rullen var kjpt, men sikkert p Biltema eller Clas Ohlson det ogs. Gjerrigheten avslrer han.

TH beskrev klrne, og korrekt. Det at han i det hele tatt visste at det l klr under der, tyder p at han m ha lagt hndkleet der.

Jeg skjnner ikke at du legger s stor vekt p at TH dna var under borrelsen. Jeg tror det finnes dna av meg p alle skoene til samboeren min. Jeg har tatt p alle skoene. Min samboer tar p alle de samme tingene som jeg tar p her i huset og drar med seg mitt dna rundt omkring.
Citera
2025-08-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg skjnner ikke at du legger s stor vekt p at TH dna var under borrelsen. Jeg tror det finnes dna av meg p alle skoene til samboeren min. Jeg har tatt p alle skoene. Min samboer tar p alle de samme tingene som jeg tar p her i huset og drar med seg mitt dna rundt omkring.

Fordi at du har ikke fingrene under borrelsen om du skal flytte p skoene.
Citera
2025-08-23, 21:42
Medlem
Citat:
Tror ikke vi har sett noen video av han fra den dagen, men du tenker sikkert p den videoen der NRK besker han hjemme 31 oktober 2020, 2 r etterp, og s tar de en kjretur, men han bruker ikke hansker der heller.
https://imgur.com/a/QUsxaPD

Vet ikke hva jeg skal tro om det med det badet og den baderomslampen.
Kuppel knust, blod fra TEH, glasskr. Men at det har en eller annen forbindelse, tenker jeg er en mulighet. Det skulle vrt veldig interessant ftt sett bilde av hvordan det ser ut i andre etasje. Badet, gangen, trappen osv. Men det er visst veldig hemmelig.
I Orderudsaken fikk man se ganske mye bilder. Til og med til dels bilde av likene.

Baderomslampen ble kanskje knust for ha en forklaring p blodslet??
Citera
2025-08-23, 21:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Du har til vane ha fingrene under borrelsene og p skolissene p din manns sko?
Da kanskje det skulle vrt THs dna under borrelsene og p skolissene til de andre skoene/sandalene til AE? For hun hadde vel neppe bare et par sko?
Som sagt, det minner litt om Millehaugens bortforklaring.
Citera
2025-08-23, 21:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Baderomslampen ble kanskje knust for ha en forklaring p blodslet??

Ja, det kan vre, en grunn til at gulvet skal ha vrt fullt av vann og etterflgende vasking.
Rekonstruksjon viser at det neppe har vrt oversvmt der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in