2025-08-22, 11:54
Medlem
Bra artikel av Sjöshult. I värsta fall för Falk:

10 år för utpressningen i Hovrätten
14 år för spansk/svenska Skymålet som kommer upp i TR i början på 2026
18 år för mordförsöket i Portugal som kommer avgöras i november

Det ser mörkt ut, tycker synd om hans barn och familj.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Citerar delar av en lång artikel.
Citera
2025-08-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/nya-bakslagen-nu-ser-det-kort-ut-for-jonas-oredsson-falk/

Kan man tro på det?

Citat:
…Spanien verkar ha tröttnat på att framstå som en juridisk bananrepublik och har plockat fram hårdhandskarna – och kokainseglatserna som Jonas Falk kopplas till kan inte straffas med annat än 14 års fängelse.
Citera
2025-08-22, 17:34
Medlem
Luktar Playa del 2 lång väg. Vaga beskrivningar om NÄR brotten ska ha skett,och VAR brotten ska ha skett (okänt vatten t ex)... Han vet att de avlyssnar ALLT,både tal o skrift,o jag är övertygad om att han är försiktigare än så.
Citera
2025-08-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Luktar Playa del 2 lång väg. Vaga beskrivningar om NÄR brotten ska ha skett,och VAR brotten ska ha skett (okänt vatten t ex)... Han vet att de avlyssnar ALLT,både tal o skrift,o jag är övertygad om att han är försiktigare än så.

Han antog väl att Sky och encro var säkert att kommunicera, vilket de inte var, därav de nya bevisen.
Citera
2025-08-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Han antog väl att Sky och encro var säkert att kommunicera, vilket de inte var, därav de nya bevisen.
Tveksamt om det är bevisningsmaterial från Sky eller Encro? Det var ett bra tag sedan och då borde han väl rimligtvis blivit häktad tidigare antar jag? Och om Jonas Falk sysslar med droghandel? Hehe. Det är nog få som inte tror annat. Han verkar dock duktig på att hålla sig under radarn.
Edit; läste nyss expressens artikel och det verkar stämma att det är bevisningsmaterial från Sky
Senast redigerad av anyaellerd 2025-08-22 kl. 19:04.
Citera
2025-08-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galimberti
Bra artikel av Sjöshult. I värsta fall för Falk:

10 år för utpressningen i Hovrätten
14 år för spansk/svenska Skymålet som kommer upp i TR i början på 2026
18 år för mordförsöket i Portugal som kommer avgöras i november

Det ser mörkt ut, tycker synd om hans barn och familj.

du ska inte lita på sjöshult i detta ämne, han verkar ha en egen vendetta med falk det ser man klart och tydligt i hans artiklar, han är inte objektiv överhuvudtaget, i ngn artikel så klargjorde han att falk var skyldig i playamålet, så sök på hans artiklar om falk så behöver ni inte tro att det är som han säger.

Självklart är falk skyldig till ngt med tanke på hans leverne, men det är inte vår eller en sketen journalist sak att bestämma om vad eller hitta på om.

Vi får se vad domstolarna kommer fram till ( Sjöshult har fan i mig blivit helt oduglig , gillade honom förr men numera vet i fan vad det är med honom, tacka vet jag Cantwell på aftonbladet, han är alltid saklig )
Citera
2025-08-22, 20:47
Medlem
Citat:

De vet han de vet dom så de en katt och rätta lek däremot har den andra sidan mer resurser än Jonas de inte bara lilla Sverige med de säkert dea, franska elit poliser mfl Spanien och så får de bistånd av Sverige. Indicier räcker i Sverige för narkotika dem har lärt sig från playa det är ett faktum
Citera
2025-08-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
du ska inte lita på sjöshult i detta ämne, han verkar ha en egen vendetta med falk det ser man klart och tydligt i hans artiklar, han är inte objektiv överhuvudtaget, i ngn artikel så klargjorde han att falk var skyldig i playamålet, så sök på hans artiklar om falk så behöver ni inte tro att det är som han säger.

Självklart är falk skyldig till ngt med tanke på hans leverne, men det är inte vår eller en sketen journalist sak att bestämma om vad eller hitta på om.

Vi får se vad domstolarna kommer fram till ( Sjöshult har fan i mig blivit helt oduglig , gillade honom förr men numera vet i fan vad det är med honom, tacka vet jag Cantwell på aftonbladet, han är alltid saklig )
Precis. Som sagt,han kanske är skyldig till allt,inklusive Palmemordet,MEN det ska inte utredas med olagliga och odemokratiska metoder. Är det så;så hoppas jag han går fri.
Citera
2025-08-23, 09:02
Medlem
Intressant.. det finns alltså fortfarande personer som tror att Falk var oskyldig i Playa. Vad är din uppskattning av hur många här inne som är fast i den uppfattningen?

Fredrik Sjöshult är en duktig, hederlig och respekterad journalist.

Citat:

Citera
2025-08-23, 09:16
Medlem
Tvärtom, det är precisa uppgifter med datum och platser i de fyra nya casen. Allting är inte med Expressen-artikeln.

Vadå "han vet att de avlyssnar allt"? Falk trodde uppenbarligen att Sky ECC var säkert - därför använde han Sky dagligen i tron att ingen kunde lyssna.

Citat:
Citera
2025-08-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galimberti
Tvärtom, det är precisa uppgifter med datum och platser i de fyra nya casen. Allting är inte med Expressen-artikeln.

Vadå "han vet att de avlyssnar allt"? Falk trodde uppenbarligen att Sky ECC var säkert - därför använde han Sky dagligen i tron att ingen kunde lyssna.
Alltså, jag har väldigt svårt att tro att Falk använde Sky ECC dagligen och chattade eller skickade bilder till "allt och alla". Det känns mer rimligt att han bara skulle använda det vid extremt viktiga samtal. Jag skulle inte heller bli förvånad om han hade en eller flera sekreterare eller mellanpersoner som skötte kontakterna och affärerna åt honom.
Med tanke på att Falk garanterat vetat om att farbror blå haft ögonen på honom i flera år – och inte bara i Sverige, utan från flera olika länder – så känns det osannolikt att han själv suttit och spammat krypterade chattar hur som helst. Han har ju knappast gått runt och trott att han inte varit under span efter eller innan Playa-målet.
Skulle inte ens förvåna mig om Falk haft egna spanare som höll koll på polisens spanare. Säger vad man vill om honom, men med tanke på de enorma mängder kokain han organiserat så vet han utan tvekan hur viktigt det är att digitala spår och säkerhet ligger allra högst på prioriteringslistan.
Citera
2025-08-23, 18:51
Medlem
Citat:

Det är ganska vanligt att han är ute och cyklar, helt inkompetent om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in