2025-08-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hur vet du att en majoritet av svenska befolkningen ger sitt stöd till sexköpslagen??
Påvisa gärna statistiskt underlag till detta påstående.

Man kan begära ut oss dom som betalade undersökningen till novo, kvinno..... om någon har lust att maila och dela. Skulle inte förvåna mig om det är 30 personer som deltagit.
Citera
2025-08-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men hur vet banken att du betalar för förinspelat material på en digital plattform för sexhandel när det samtidigt finns en ny sexköpslag som förbjuder köp av sexuella tjänster på distans?

Det är inte förbjudet att tippa, endast uppmana. Det är inte förbjudet att köpa videos.

Att tippa är lagligt.

Du sprider lögner, du har tappat fotfästet. Skulle vara spännande att betala en show för dig och låta dig se på, och se om du växer. Jag tror det med högsta sannolikhet. Har du besökt sidorna eller inte?
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-08-22 kl. 16:25.
Citera
2025-08-22, 16:11
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Så du hade alltså ingen seriös fakta från Novus, utan bara den som dina organisationer har ljugit ihop?
Så klart han inte har. Han har ett kortfattat talarmanus från sin pastor i livets ord och det funkar inte att debattera utifrån. Och som jag sa, det spelar ingen roll vad en privat beställd undersökning visar. Urval och frågor riggas för att få det resultat man vill ha.

Ex (extremt);
Skulle du hellre äta friterade flugor än att svälta ihjäl? Ja/Nej
Oj, det blev 100 % Ja...
Fet rubrik: 100% av svenskarna kan tänka sig äta flugor! ingress; i en undersökning av Novus (ingen länk) framkommer att ingen har något emot att att äta flugor.

Det är bara folk som Lawnmoverman2011 som går på sånt skit.
Citera
2025-08-22, 16:19
Medlem
Citat:
Men hur vet banken att du betalar för förinspelat material på en digital plattform för sexhandel när det samtidigt finns en ny sexköpslag som förbjuder köp av sexuella tjänster på distans?

Det är inte olagligt att köpa krediter genom en bank, att köpa matrial på alla dessa sidor är fortfarande lagligt.

Du behöver också förstå att dom flesta säljer sig frivilligt i sverige. Vi har inga kedja kvinnor här, vi som jobbar med detta är snarare kvinnokämpar, där tjejer skall få gå med brösten upptryckta hur mycket dom vill utan att bli trakaserade.

Vi gör vad vi vill med våran kropp, ta betalt gör vi rätt i. Precis som en modell gör, kan vi också det.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-08-22 kl. 16:22.
Citera
2025-08-22, 16:22
Medlem
Den som vill veta mer maila Sveriges Kvinnoorganisationer.

Skulle vara roligt att se hur novo genomfört undersökningen. Är det 30 personer som svarar för hela sverige? Vilka frågor har ställts ?
Citera
2025-08-22, 16:33
Medlem
Citat:
Dessutom så anser 8 av 10 svenskar att regeringen ska stänga sexköpssajter.

Så du hade alltså ingen seriös fakta?
Så otippat ...
Som sagt, mera och mera patetisk blir dina kommentarer

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Så klart han inte har. Han har ett kortfattat talarmanus från sin pastor i livets ord och det funkar inte att debattera utifrån. Och som jag sa, det spelar ingen roll vad en privat beställd undersökning visar. Urval och frågor riggas för att få det resultat man vill ha.

Ex (extremt);
Oj, det blev 100 % Ja...
Fet rubrik: 100% av svenskarna kan tänka sig äta flugor! ingress; i en undersökning av Novus (ingen länk) framkommer att ingen har något emot att att äta flugor.

Det är bara folk som Lawnmoverman2011 som går på sånt skit.

Jag skulle gissa att han är sin egna lilla pastor som lever i sin egna lilla bubbla.

I början så hänvisade han även till undersökningar som gjordes mot bakgrund till den gamla sexköpslagen som infördes 1999, och vill få det att framstå som att dessa gällde den nya sexköpslagen.

Sedan ändrar han sig och försöker att slingra sig när han får fakta emot sig.

Ontopic.
Den nya sexköpslagen kommer inte att förändra ett dugg.
De som har varit aktiva i Sverige kommer att fortsätta att vara det.
Och om man tittar på den undersökning som Lawnmoverman2011 hänvisade till förut med hur många som var positiva till sexköpslagen när den infördes 1999 (även om han ville få det att framstå till att det var den nya sexköpslagen eftersom han inte är insatt i det han försöker att diskutera), så har siffror minskat för männen vid den senaste mätningen.
Dvs det var flera som var emot lagen vid den senaste mätningen än när den infördes 1999.
Citera
2025-08-22, 16:40
Medlem
Här är en undersökning :

https://www.mynewsdesk.com/se/childx...95?utm_source=

Om 14 % av respondenterna svarade “Vet ej”, men dessa inte redovisas i huvudresultatet (t.ex. när man säger att “78 % vill stänga ner sexköpssajter”), så är det viktigt att förstå hur det påverkar tolkningen.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-08-22 kl. 16:47.
Citera
2025-08-22, 16:52
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Här är en undersökning :

Om 14 % av respondenterna svarade “Vet ej”, men dessa inte redovisas i huvudresultatet (t.ex. när man säger att “78 % vill stänga ner sexköpssajter”), så är det viktigt att förstå hur det påverkar tolkningen.
Det där är ingen undersökning. Det är ett påstående om en undersökning men som inte redovisas varken i urval eller frågor. Dvs i praktiken:
Citat:
Ursprungligen postat av mitt inlägg en bit upp
Ex (extremt);
Oj, det blev 100 % Ja...
Citera
2025-08-22, 17:34
Medlem
Citat:
Här är en undersökning :

Som jag redan har skrivit till Lawnmoverman2011 så är inte det där en undersökning från Novus.
Det är två organisationer som påstår sig har gett Novus i uppdrag att genomföra en undersökning.

Men det finns ingen sådan undersökning hos Novus.

Så det det där är helt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2025-08-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Som jag redan har skrivit till Lawnmoverman2011 så är inte det där en undersökning från Novus.
Det är två organisationer som påstår sig har gett Novus i uppdrag att genomföra en undersökning.

Men det finns ingen sådan undersökning hos Novus.

Så det det där är helt irrelevant i sammanhanget.

Okej men är det inte alvaligt om organisationer ljuger? Kan man kräva dom på svar?
Citera
2025-08-22, 18:43
Medlem
Citat:
Okej men är det inte alvaligt om organisationer ljuger? Kan man kräva dom på svar?

Självklart så är det allvarligt om en organisation ljuger,
Jag har aldrig påstått annat.

Men det är ju upp till Lawnmoverman2011 och visa på om det stämmer, eftersom det är han som hänvisar till den fakta så är det han som har bevisbördan. Han kommer självklart inte att erkänna att han hänvisat till något som inte stämmer utan han kommer att lägga över bevisbördan på de som misstror honom.
Han kör alltid med felaktig argumentationsteknik.

Ontopic
Som jag redan har nämnt så har antal män som är positiva till sexköpslagen minskat sedan den infördes 1999.
Vid senaste mätningen så var det färre män som var positiva mot den.
Och det mönstret fortsätter garanterat även nu efter att den nya lagen har trätt i kraft.
Men vi får väl vänta och se om jag har rätt eller ej.
Personligen så har svårt att se att den nya lagen skulle kunna fäll en person eftersom den bryter mot ECHR.
Citera
2025-08-22, 18:49
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Det enda du är intresserad av är att nedgradera kvinnor till prostituerade

Nu är ju du och dina medtroende de enda här om nedvärderar prostituerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in