2025-08-19, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Som en tidigare nämnt i tråden fungerar 1g isolat per 5g cbd ungefär. Då får du riktigt bra gung i grejjerna vill jag påstå.
Knåda in bara

Isolatpulvren är ju tusen gånger värre än resinen att röka. STs liveresin kan man ju mecka direkt i tobak och det smakar fantastisk i joppe. Isolaten är så blandad kvalitet på olika batcher att man kan ifrågasätta hur rena dessa egentligen är. Känns liksom kemiska medan resinet smakar och luktar som äkta vara.
Citera
2025-08-19, 08:46
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Isolatpulvren är ju tusen gånger värre än resinen att röka. STs liveresin kan man ju mecka direkt i tobak och det smakar fantastisk i joppe. Isolaten är så blandad kvalitet på olika batcher att man kan ifrågasätta hur rena dessa egentligen är. Känns liksom kemiska medan resinet smakar och luktar som äkta vara.

Ja precis. Och läser du om produkten isolat så står det ju att det är rensat från terpentiner m.m bland annat! Smaklös i pulver form, så det är därför du tillsätter med cbd. Du skapar en profil. Live resin är helt annat och där i är en profil med terpentiner bland annat
Citera
2025-08-19, 12:43
Medlem
Varför känns vapecarts starkare som man köper färdiga jmf mot att blanda sj med isolat + cbd + terps?

Carts jag köpt har varit kanon, men när jag gör eget känns det som att det blir ingen eller liten effekt...

Tycker pulvret verkat svagt också när jag blandat o rökt med cigg... Men då har ja inte haft med cbd eller terps.
Citera
2025-08-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Ja precis. Och läser du om produkten isolat så står det ju att det är rensat från terpentiner m.m bland annat! Smaklös i pulver form, så det är därför du tillsätter med cbd. Du skapar en profil. Live resin är helt annat och där i är en profil med terpentiner bland annat

Jag vill nog påstå att isolatet inte är "rensat" på något. Det är en illa tillverkad helt kemisk produkt. Skulle vara intressant att få en labanalys på isolaten. Köpt både på igloo och swizzle - som att röka jävla glasfiber..
Citera
2025-08-19, 13:25
Medlem
Citat:
Jag vill nog påstå att isolatet inte är "rensat" på något. Det är en illa tillverkad helt kemisk produkt. Skulle vara intressant att få en labanalys på isolaten. Köpt både på igloo och swizzle - som att röka jävla glasfiber..
Glasfiber låter inte så bra att röka.
Citera
2025-08-19, 18:51
Medlem
Lichkings avatar
Citat:

Kan tyvärr inte relatera. röker ej glasfiber! Men jag lever iallafall och rökt en hel del utav isolatet. Inte ifrån de du nämnde dock.
Citera
2025-08-19, 18:55
Medlem
grisigmuslims avatar
nån som vet om man behöver dekarboxlera THC-A om man vill äta det eller funkar det inte?
Citera
2025-08-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisigmuslim
nån som vet om man behöver dekarboxlera THC-A om man vill äta det eller funkar det inte?
Om du vill att det ska omvandlas till thc så ja
Citera
2025-08-20, 08:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TangentAttack
börja du it hosta som fan?

Det gjorde det ett tag men gick bort och nu hostar jag inte mer.

Jag får ett bra rus varje gång och jag har rökt i typ 25år så jag har en uppfattning om hur cannabis är.

Men med det sagt så är det väl som med allt annat, att det är väldigt individuellt.
Citera
2025-08-20, 08:15
Avslutad
Är Faraoh ett dåligt märke eller är det jag som är immun mot THC? Köpte en Faraoh vape 26% THCA men man känner ju nästan ingenting trots att man dragit i sig 5 bloss på en timme. Denna vape hade fått så högt betyg av folk så trodde den skulle kännas mer än så här. Det var 10 gånger mer kraft i THCNM-vapen jag köpte från SG. THCA känns överhypat.
Citera
2025-08-20, 11:27
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Är Faraoh ett dåligt märke eller är det jag som är immun mot THC? Köpte en Faraoh vape 26% THCA men man känner ju nästan ingenting trots att man dragit i sig 5 bloss på en timme. Denna vape hade fått så högt betyg av folk så trodde den skulle kännas mer än så här. Det var 10 gånger mer kraft i THCNM-vapen jag köpte från SG. THCA känns överhypat.

Hur gör du ett bloss? Kanske fel teknik.
Citera
2025-08-20, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Hur gör du ett bloss? Kanske fel teknik.
Jag brukar ta 2-3 sekunders bloss. Vet inte om jag gör nåt fel, kanske jag ska prova dra mjukare bloss men fortfarande lika långa som tidigare. Men antar att folk reagerar olika också, kanske jag helt enkelt inte är så mottaglig. Men ska prova mer och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in