2025-08-19, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Togoodforyou
Den uppfattning jag har om Sanna och vad jag har hört ryktesvägar så vill inte Sanna veta av det här barnet, därför tror jag absolut att hon är drivande i att han inte ska ha kontakt med barnet. Varför skulle han annars vägra kännas vid barnet? Vem är inte nyfiken på vem ens barn är? De bor på varsin sida jordklotet så han hade inte behövt ta så mycket fysiskt ansvar än underhåll (som han har råd med) och varför skulle han ha sådant förakt till sitt egna kött och blod att han förnekar henne? (trots att han VET att det är hans) Det går ju inte att missta på bilder att han är hennes pappa. För mig är det helt obegripligt hur man kan ignorera sitt barn på det viset, särskilt när man har 2 barn till som är precis lika stor del av honommsom barnet i USA, och Sanna som själv är mamma borde ha uppmuntrat honom till kontakt, men lyssnar man på podden så förstår man att hennes 2 barn är lite bättre än andra barn och min uppfattning om henne har alltid varit att hon är en ganska kall person. Det är vad jag tror iaf. Men det krävs ganska stor dos empatilöshet om man ska kunna agera på detta vis. Kommer aldrig kunna se på dem på ett positivt vis efter detta. Folk blir canclade för mindre…

Sanna ger sken av att vara en riktig ”pick me-girl ” så du ska nog se att hon till och med är lite stolt över att John valt henne före barnet
Citera
2025-08-19, 09:43
Avslutad
Såg någon kommentera på X att det är dubbelmoral från svenska sporttidningar att man skrivit flertalet artiklar om Kyle Walker och hans drama med de två utomäktenskapliga barnen med samma kvinna

Men inte ett ord om vad som framkommit om John Guidetti och hans dotter i USA
Citera
2025-08-19, 09:44
Medlem
Låter som Sanna tvingar J att strunta i barnet. Hon verkar sjukt vidrig, själviskt och egoistisk som person. Hoppas på det bästa för stackars barnet som inte valt sin pappa… borde vara barnet som får leva bra, inte Sanna.
Citera
2025-08-19, 09:59
Avslutad
Nästa derby tifo från Hammarby 19e oktober kan bli kul
Citera
2025-08-19, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Nästa derby tifo från Hammarby 19e oktober kan bli kul

De verkade ha kul i Göteborg i söndags när IFK Göteborg spelade mot laget som Guidetti spelar i (AIK ?) och höll upp en banderoll som det stog ”ALLA BARN FÖRTJÄNAR EN NÄRVARANDE FAR JOHN” på

Mamman har förresten tagit bort massor av inlägg från sitt X-konto, bland annat inlägget från 2022 där hon skriver till honom att det är dags att betala child support. Detta och flera bilder på barnet

Det jag undrar och stör mig på i allt det här är att hon ägnat så många år att prata om detta öppet men hon har inte en enda gång tidigare gått den juridiska vägen? För att få till ett DNA- test. Att skicka in en stämningsansökan via svensk domstol har ju varit möjligt hela den här tiden. Men hon har ”bara” kontaktat honom och hans familj och påstått i sociala medier att han är pappa till hennes barn

Konstigt av henne om hon nu verkligen varit mån om att barnet ska få ha en relation med John och om hon har vart i behov av child support tidigare

Hon har nog gillat uppmärksamheten hon fått och nu när hon satte sig emot att sekretessbelägga domen för att barnet inte ska hållas undan så undrar jag hur det är fatt där inne
Citera
2025-08-19, 16:50
Medlem
Är det någon som har bra koll på amerikansk juridik och kan läsa ut något av den stämning som Jo*n lämnat in ang underhåll? Hur funkar det?
Citera
2025-08-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Är det någon som har bra koll på amerikansk juridik och kan läsa ut något av den stämning som Jo*n lämnat in ang underhåll? Hur funkar det?

Fick detta i PM av en användare som vill vara anonym.

Det J*hn vill genom hans ansökan är att domstolen bestämmer att han betalar underhåll enligt Oregons standardpraxis för underhåll från NU och tills barnet är myndigt. I hans förslag ska mamman stå för försäkringar för barnet men om barnet blir svårt sjukt ska dom dela på kostnaderna.

Morsan har motsatt sig detta för hon har skaffat en egen ”attorney”. Hon vill gissningsvis ha mer än så, t.ex. retroaktivt underhåll, pengar för skola och sånt.

Tidslinjen för vad som händer i caset är offentliga handlingar i Oregon och man kan söka fram det online.

Ärende nummer: 25DR0196*
Sök här: https://webportal.courts.oregon.gov/portal/

*1
Citera
2025-08-19, 20:10
Avstängd
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag skrev till henne (mamman) för något år sedan och tipsade om just detta. Vet inte om hon redan hade tänkt på det. Men hon tackade för tipset i alla fall. Kan jag nu räkna mig som Johns agent och ta 10% av underhållet?

Skämt åsido. Det vore lite coolt om man fått vara med att återförena en far och en dotter, hur det än går med relationen i framtiden.

Bra gjort. Man tar ansvar för sina barn, allt annat är fan äckligt jävla underklassbeteende. Har verkligen inget övers för den gör jävla clownen eller hans fula tjocka fru. Skärp er och bete er som folk, Sanna och John.
Citera
2025-08-19, 20:31
Medlem
MrBubss avatar
Nu kan man ju konstatera att JG är betydligt mer effektiv mellan benen jämfört med mellan öronen...för där verkar det vara lika ödsligt som i Gobi-öknen...
Citera
2025-08-19, 20:48
Avslutad
Varför tog det morsan så lång tid att vända sig till rättsväsendet för att få till ett DNA test?

Sedan i alla fall 2012 har hon löpande pratat om det i sociala medier men så vitt man förstår från Johns stämningsansökan i rätten i Oregon så har hon aldrig lyft frågan om faderskap eller child support genom rätten tidigare

Det nedanför här är det första inlägget om barnet i den här tråden. Det skrevs 2013-12-15

Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
http://www.celebritypop.com/2012/06/09/mischa-barton-dating-soccar-star-john-guidetti-who-already-has-a-girlfriend/#comments

Vad säger ni om kommentarerna under denna artikel?

Sen hittade jag även denna: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=250049841787794&id=266558 031486

Där är en "Bre Reck" från Oregon (som verkar vara en äkta profil) skrivit "Does he talk about his daughter?".. Samt hennes mamma: https://www.facebook.com/tawnya.hendersonreck

Som tycker att Guidetti bör kontakta henne osv.

Guidetti var dessutom under den tiden i USA med Manchester City under en försäsongs-tour som började i just Oregon.

Och kolla vilka idrottare hon gillat på FB, två basketspelare och.... John Guidetti? För han är ju såå känd i USA?

Facebookinlägget som länkas finns fortfarande kvar och där har Bre Reck skrivit exakt det som påstås, ”Does he talk about his daughter?”, i kommentarerna till ett inlägg från Gran Studios Sverige som publicerades 2012-11-15.

Första länken går till en site som heter CelebrityPop. Den finns inte kvar längre men jag hittade en cachad kopia av sajten via Wbm och artikeln med alla kommentarerna kvar. Den är publicerad 2012-06-09

Citat:
MISCHA BARTON DATING SOCCAR STAR JOHN GUIDETTI — WHO ALREADY HAS A GIRLFRIEND!

Is actress Mischa Barton a homewrecker? According to a new report, that answer is yes!

The latest issue of In Touch Weekly magazine is reporting that Mischa, 26, is now dating soccer pro John Guidetti, 20. The problem? John’s girlfriend of 3 years is NOT happy about it!

Sanna Dahlstrom is said to be John’s high school sweetheart and his constant companion. John however doesn’t seem to care too much about her as he recently tweeted a photo of himself and Mischa with the caption: “Goodlife.” That photo is below.
The mag adds that the new couple have enjoyed a series of dates together including an Ozzy Osbourne concert on May 25.

TELL US – DO YOU THINK MISCHA IS A HOMEWRECKER?

——-

Comments

Susie Q

Mischas new boycandy is pure Gold they say (& cute! ) as he is suposed to B the nxt BiG thing in football. I don’t know but it might b so….

Bre
I wouldn’t doubt if he is cheating on his gf, he cheated on her with me in July 2010 (i was unaware he had a gf) AND NINE MONTHS LATER I HAD A DAUGHTER. Him and Sanna are ignoring my messages and everything… Now I’m gonna let the world know myself.

Tawnya

John guidetti has a 2 year old daughter in the United States. He refuses to take responsibility. So know I’m not surprised he is cheating again. John why don’t you be a real man and contact Sayde’s grandmother. Ygbafa6@yahoo.com or 5037246257

Tawnya
Tawnya
Ygbada6@yahoo.com. Sorry email incorrect in previous message.

Om hon nu var säker på att det var John som var pappan och ville få till ett DNA- test, varför gick hon inte vägen genom rätten från början?

Försvarar inte hans agerande att ignorera det i 14 år men hon har ju gjort sig själv väldigt lätt för honom att avfärda som ett psyko?
Citera
2025-08-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Såg någon kommentera på X att det är dubbelmoral från svenska sporttidningar att man skrivit flertalet artiklar om Kyle Walker och hans drama med de två utomäktenskapliga barnen med samma kvinna

Men inte ett ord om vad som framkommit om John Guidetti och hans dotter i USA

Precis som Neymar, skrev man också friskt om. Mer artiklar i media om man tar sitt ansvar, står för sina handlingar, bidrar till försörjning och deltar i barnets liv än om man förnekar sitt barn och håller käft.
Citera
2025-08-19, 21:28
Medlem
MrBubss avatar
Oops.... Googlade på Mischa Barton och JG och hittade ett antal bilder från 2012, där de fanns på bilder tillsammans som ett par... Har aldrig någonsin hört eller läst detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in