Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-29, 19:23
  #1
Medlem
Paines avatar
John Guidetti är en svensk fotbollsspelare, fostrad i Brommapojkarna, och som nu tillhör Manchester City. Han anses vara en framtida storspelare och hans uttalanden sänker inte direkt förväntningarna.

På frågan om Allsvenskan kan bli aktuellt:
"Jag är övertygad om att jag skulle göra dundersucce"

http://www.fotbollskanalen.se/1.1475...ra_dundersucce

Intervju i somras där han uttalar sig om landslaget:
"Jag har sagt att jag ska spela VM 2010 och om landslaget klarar sin del ska jag klara min"

http://www.fotbollskanalen.se/1.1093...nte_langt_kvar

Är detta en ny Bojan Djordic? Självförtroendet är det ju inget fel på i alla fall. Vad vet folket på FB om John Guidetti?
Citera
2010-01-29, 19:26
  #2
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
En ny Bojan är han nog i sättet han uttrycker sig på, han verkar ha samma självförtroende och kaxighet. Dock tror jag han blir en riktigt bra fotbollsspelare till skillnad från Djordic
Citera
2010-01-29, 21:19
  #3
Medlem
kolla intervjun på aik.se
Citera
2010-01-29, 21:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paine
John Guidetti är en svensk fotbollsspelare, fostrad i Brommapojkarna, och som nu tillhör Manchester City. Han anses vara en framtida storspelare och hans uttalanden sänker inte direkt förväntningarna.

På frågan om Allsvenskan kan bli aktuellt:
"Jag är övertygad om att jag skulle göra dundersucce"

http://www.fotbollskanalen.se/1.1475...ra_dundersucce

Intervju i somras där han uttalar sig om landslaget:
"Jag har sagt att jag ska spela VM 2010 och om landslaget klarar sin del ska jag klara min"

http://www.fotbollskanalen.se/1.1093...nte_langt_kvar

Är detta en ny Bojan Djordic? Självförtroendet är det ju inget fel på i alla fall. Vad vet folket på FB om John Guidetti?
Själväskert för nån som inte ens gjort en reservlagsmatch utan bara akademiematcher
Citera
2010-01-31, 14:20
  #5
Medlem
L-illuminatos avatar
Håller med Kjell Britt,

han är ganska långt något som är en startplats i Manchester City. För att ha kommit med till en landslagtrupp skulle han åtminstone varit tvungen att göra ett inhopp från bänken i en ligacupps match ngt som inte har hänt.

Doch har han gjort stor succe i Pojklandslagen där han har öst in mål. Utlanaden är väl mest gjorda för att öka intresset kring honom.

Även om vårat landslag skulle kvalat in till Sydafrika är ju inte Lagerbeck känd som den som föryngrar och tar in nytt ungt blod likt Eriksson (med Walcott) eller Klinsmann (med Odonkhor) under förra VM Turneringen.

I och med att den gode John äns blivit kallad till en samling med U21 landslaget har han nog en ganska bra bit kvar.
Citera
2010-01-31, 19:09
  #6
Medlem
Fotzens avatar
Om ett par år så harvar han runt i Superettan eller dylikt.
Citera
2010-01-31, 19:27
  #7
Medlem
Fullfittans avatar
Om han nu är beredd att slita så hårt som han säger så lär vi säkert se honom i landslaget om fem-sex år. Han har ju uppenbarligen talang och får träna med en av världens bästa fotbolls-akademier så förutsättningarna finns ju. Det som talar emot är ju den mördande konkurrensen redan från akademi, till reservlag och onte minst A-laget.
Citera
2010-02-09, 10:31
  #8
Medlem
ConservativeNows avatar
Han är vän med en släkting till mig, och det finns ju en del Guidetti-historier att tillgå.

När han kom till Citys u-lag så var det någon som brände hans skor och slängde dom i papperskorgen, vilket resulterade i ett slagsmål i duschen.

Han har suttit och käkat banan på Mcdonalds, eftersom han satsar 110% på fotbollen. Han vill inte stoppa i sig skräpmat.
Citera
2010-02-10, 21:33
  #9
Medlem
han verkar vara gjuten som hårdnackad fotbollsproffs..precis vad svensk fotboll behöver. En spelare som har attityd nog att slå sig in i den tuffa proffsmiljön. Rätt stor skillnad på honom och R . Elm som inte vågade gå till Premier League
Citera
2010-02-10, 23:52
  #10
Medlem
Vi spelade i samma juniorlagsserie för några år sedan och den allmänt vedertagna uppfattningen om honom var att han var väldigt konstig; han pratade underligt, var en fruktansvärt dålig förlorare och nynnade halvhögt för sig själv när han var på planen. Många gick extra hårt åt honom eftersom han var lättprovocerad och snabbt irriterade sig på domaren. En ensamvarg som dock redan på den tiden var väldigt duktig.
Citera
2010-02-11, 00:12
  #11
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Om ett par år så harvar han runt i Superettan eller dylikt.

Att han skulle varit aktuell för djurgården var nog mest snack tror jag.
Citera
2010-04-14, 12:35
  #12
Medlem
RoyKeanes avatar
Är killen född i Sverige? Tänker på hans språkegenskaper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback