2025-08-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vi kan ha empati för gärningsmän som har haft en svår uppväxt.
Vi kan förstå att de har blivit förstörda som barn.
Men det betyder inte att man kan förvänta sig empati från deras offer.
Det är för mycket begärt.

Om "vi" kan ha det, vad är syftet med din argumentation då? Jag har vädrat empati för gärningsmannen genom att mena att utifrån framstår det sjukt / snedvridet att Bianca ser sig som det enda och största offret i denna story. Hon är inte det. Har inte krävt eller begärt empati från hennes specifika håll. Jag har sagt hur jag kände av att se hennes inlägg. Jag förstår att hon förmodligen avskyr honom, och har inte krävt något annat, men jag blir illamående när någon så kallt lägger ut att hon ger blanka fan i att ett barn haft en fruktansvärd uppväxt. Det är min åsikt om situationen, inte jag som säger hur Bianca ska bete sig och inte.
Citera
2025-08-18, 20:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snibbis
Om "vi" kan ha det, vad är syftet med din argumentation då? Jag har vädrat empati för gärningsmannen genom att mena att utifrån framstår det sjukt / snedvridet att Bianca ser sig som det enda och största offret i denna story. Hon är inte det. Har inte krävt eller begärt empati från hennes specifika håll. Jag har sagt hur jag kände av att se hennes inlägg. Jag förstår att hon förmodligen avskyr honom, och har inte krävt något annat, men jag blir illamående när någon så kallt lägger ut att hon ger blanka fan i att ett barn haft en fruktansvärd uppväxt. Det är min åsikt om situationen, inte jag som säger hur Bianca ska bete sig och inte.
Du kan inte förvänta dig empati från brottsoffer.
Ha en fortsatt fin kväll.
Citera
2025-08-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det där med hundarna har du fel.
Finns flera äldre artiklar och bloggar mm där hon tar upp problemet med att de kissar och bajsar inne.

Här har du en från 2020
https://www.hant.se/noje/starka-kritiken-efter-bianca-ingrossos-nya-beslut-for-hundarna-sjuk-i-huvudet/6443957

Kan länka fler.
Det handlar om att hon inte orkar gå ut med dem regelbundet som man ska när man har hundar.
Vad har det med saken att göra hur många medaljer hon har som hundägare, hon har inte kunnat ha hundarna senaste året pga. stalkern. Hon lever ensam i sin lägenhet och har inte kunnat rasta hundarna då hon aldrig känt sig säker utanför sin dörr. Är det svårt för dig att fatta det. Du är naiv. När jag läser dina inlägg vill jag ha en skämskudde, du tror att hon aldrig gått ut med hundarna, ok L

Hon har antagligen haft problem med även andra stalkers än just denne som varit extrem, hon är inte världsbäst på att uppfostra hundar men hundarna kissar även inomhus hos sin andra matte PW trots att de har en tomt att gå ut på. Det är svårt att lära gamla hundar sitta som man brukar säga, implicerat - de behöver nog hjälp att komma tillrätta med hundarnas kissande av proffs inom hunduppfostran. Frågan om någon i familjen är bra att ta hand om husdjur är något de själva är medvetna om då deras ironiska humor hintat om det flertal gånger.
Citera
2025-08-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du kan inte förvänta dig empati från brottsoffer.
Ha en fortsatt fin kväll.

Jag har inte förväntat mig att Bianca ska visa empati, sluta lägga ord i munnen på folk så kan du också få ha en fin kväll.
Citera
2025-08-18, 20:53
Medlem
Citat:
Om man tex haft en svår barndom som påverkat ens hela liv så känner ALLA empati för denne, däremot innebär INTE en svår barndom att denne får rätten att agera så att andra människor skadas psykiskt eller fysiskt.

Då har denne människa gjort ett val eller alternativt är psykiskt sjuk. Tur vi lever i ett rättsamhälle som ser förövare som de brottslingar de är, imo skulle han låsas in på livstid för detta är ett mönster han visat sedan långt tillbaka, han kommer fortsätta skada andra människor så länge han lever eller inte är medicinerad om det ens hjälper.

För övrigt har B lagt ut i olika inlägg sedan långt tillbaka, empatiska sympatier för barn som lider, allt från krig till ätstörningar.
Citera
2025-08-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Om man tex haft en svår barndom som påverkat ens hela liv så känner ALLA empati för denne, däremot innebär INTE en svår barndom att denne får rätten att agera så att andra människor skadas psykiskt eller fysiskt.

Då har denne människa gjort ett val eller alternativt är psykiskt sjuk. Tur vi lever i ett rättsamhälle som ser förövare som de brottslingar de är, imo skulle han låsas in på livstid för detta är ett mönster han visat sedan långt tillbaka, han kommer fortsätta skada andra människor så länge han lever eller inte är medicinerad om det ens hjälper.

För övrigt har B lagt ut i olika inlägg sedan långt tillbaka, empatiska sympatier för barn som lider, allt från krig till ätstörningar.

Kan du utveckla på vilket sätt man inte har rätten att bete sig hur man vill när man haft det svårt, jag förstår verkligen inte tycker det är jätte komplicerat!
Citera
2025-08-18, 21:30
Medlem
Citat:
Kan du utveckla på vilket sätt man inte har rätten att bete sig hur man vill när man haft det svårt, jag förstår verkligen inte tycker det är jätte komplicerat!
Alla har rätten att bete sig hur de vill inom lagens ramar. Sen har vi även moral och etik som är avgörande.

När en människa oavsett om den lidit själv, utsätter andra för lidande så har denne människa gått över en gräns. Då straffar vi denne människa om det rör sig om gränsöverskridande som betecknas som lagbrott.

Barn som tex utsätts för sexuella handlingar och växer upp till att själva utföra sexuella handlingar på andra barn, ska de frias för att det är så synd om dom eller daltas med, allt medan deras offer själva utvecklar en tycka-synd-om-sig-känsla och med samma logik då får rätten att själva skada andra på samma sätt?

Likadant med alla övergrepp, psykiska såväl som fysiska. Den som skadar andra ska straffas och/eller behandlas med medicin och psykiatrisk vård. En mördare eller inbrottstjuv kan inte gå fri för att han hade så hemsk barndom. Förstår du inte detta är det väldigt konstigt. Att börja blanda ihop förövares lidande som lett till hens lagöverskridande, med offrets lidande fungerar inte, då har vi ett farligt samhälle där alla kan hävda att de begår brott för att de lider och det är synd om dom.
Citera
2025-08-18, 22:04
Avstängd
Citat:
Alla har rätten att bete sig hur de vill inom lagens ramar. Sen har vi även moral och etik som är avgörande.

När en människa oavsett om den lidit själv, utsätter andra för lidande så har denne människa gått över en gräns. Då straffar vi denne människa om det rör sig om gränsöverskridande som betecknas som lagbrott.

Barn som tex utsätts för sexuella handlingar och växer upp till att själva utföra sexuella handlingar på andra barn, ska de frias för att det är så synd om dom eller daltas med, allt medan deras offer själva utvecklar en tycka-synd-om-sig-känsla och med samma logik då får rätten att själva skada andra på samma sätt?

Likadant med alla övergrepp, psykiska såväl som fysiska. Den som skadar andra ska straffas och/eller behandlas med medicin och psykiatrisk vård. En mördare eller inbrottstjuv kan inte gå fri för att han hade så hemsk barndom. Förstår du inte detta är det väldigt konstigt. Att börja blanda ihop förövares lidande som lett till hens lagöverskridande, med offrets lidande fungerar inte, då har vi ett farligt samhälle där alla kan hävda att de begår brott för att de lider och det är synd om dom.
Så mycket text om något som är självklart. Oavsett vilken barndom man haft måste man hålla sig inom lagens ramar.
Citera
2025-08-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Så mycket text om något som är självklart. Oavsett vilken barndom man haft måste man hålla sig inom lagens ramar.
Ja exakt. Jag funderar om den jag citerade trollar.
Citera
2025-08-18, 22:30
Medlem
Bilderberg78s avatar
När jag ser bilderna så tänker jag att det är "instant karma" som drabbar henne, för att göra alla dagens tjejer att svälta ihjäl sig och operera sönder sina kroppar, inte sällan heller att de även dör när de opereras. Synden straffar sig själv helt enkelt .

https://www.friatider.se/bianca-slar-tillbaka-ville-bara-klader-som-gav-mig-styrka
Citera
2025-08-18, 22:49
Avstängd
Citat:
Ja exakt. Jag funderar om den jag citerade trollar.
Ja jag tror det, att hen trollar. Så korkad kan man inte vara, att man tycker att man får bete sig hur som helst om man haft en stökig barndom.
Citera
2025-08-18, 23:00
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
När jag ser bilderna så tänker jag att det är "instant karma" som drabbar henne, för att göra alla dagens tjejer att svälta ihjäl sig och operera sönder sina kroppar, inte sällan heller att de även dör när de opereras. Synden straffar sig själv helt enkelt .

https://www.friatider.se/bianca-slar-tillbaka-ville-bara-klader-som-gav-mig-styrka

Jag ser också någon slags lyteskomik i att en människa som är så besatt och beroende av uppmärksamhet fått en stalker efter sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in