2025-08-18, 23:05
  #10705
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ursäkta?

Bianca tjänar väl typ 20 miljoner om året och är influencer.

Bianca jobbar inte i hemtjänsten och får ut 20 000 Netto.
Citera
2025-08-18, 23:06
  #10706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det måste vara hemskt, dessutom är det inte bara Fabian som har trakasserat henne. Flera andra som har varit i hennes portuppgång stod det i fup. Många knäppskallar som dras till influencers. Därför begriper jag inte att de inte är lite försiktigare med vad de delar med sig av. Naiva människor.

Även här blir hon kallad både hora och luder.
Citera
2025-08-18, 23:08
  #10707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snibbis
... Men du tror alltså inte denne stalker lever och levt i en helt annan slags mardröm dygnet runt? Du har rätt, det är du som är nyanserad. Låt oss hylla vad brottsoffret än säger och gör, även om det innebär att vi inte längre ska ha empati för barn som ser sina föräldrar mörda varandra!

Vi ska ha empati, men det kanske är lite mycket begärt av brottsoffret under en traumatisk rättegång mot förövaren. Det är väl ändå rimligt att förstå.
Citera
2025-08-19, 00:31
  #10708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Ja exakt. Jag funderar om den jag citerade trollar.

Det tror jag tyvärr inte.
Citera
2025-08-19, 00:39
  #10709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Bianca tjänar väl typ 20 miljoner om året och är influencer.

Bianca jobbar inte i hemtjänsten och får ut 20 000 Netto.

Jag förstod inte din förra formulering.

Menar du att om man jobbar hårt och är framgångsrik även ekonomiskt, så är det inte synd om en sån person ifall hen blir utsatt för ett brott? Det var det dummaste jag hört! Vad arbetar du själv med? Det var ett konstigt sätt att värdera människor på.
Citera
2025-08-19, 00:46
  #10710
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Jag förstod inte din förra formulering.

Menar du att om man jobbar hårt och är framgångsrik även ekonomiskt, så är det inte synd om en sån person ifall hen blir utsatt för ett brott? Det var det dummaste jag hört! Vad arbetar du själv med? Det var ett konstigt sätt att värdera människor på.

Jag anser att Bianca är lite som med Prinsessan Viktoria. Lever på familjens namn.och varumärke.
Citera
2025-08-19, 06:01
  #10711
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
När jag ser bilderna så tänker jag att det är "instant karma" som drabbar henne, för att göra alla dagens tjejer att svälta ihjäl sig och operera sönder sina kroppar, inte sällan heller att de även dör när de opereras. Synden straffar sig själv helt enkelt .


https://www.friatider.se/bianca-slar-tillbaka-ville-bara-klader-som-gav-mig-styrka
Tycker hon ser märkligt oproportionerlig ut på bilderna. Långa ben och kort överkropp fördelat på 160 cm. Men det kanske är så man ska se ut nuförtiden?

Därmed inte sagt att jag tycker att hon förtjänar att drabbas av galningen.
Citera
2025-08-19, 08:07
  #10712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Vi ska ha empati, men det kanske är lite mycket begärt av brottsoffret under en traumatisk rättegång mot förövaren. Det är väl ändå rimligt att förstå.

Det finns väl ändå fler steg här. Steg ett är att offret öppet visar empati. Vem har bett om det? Steg två är att hon känner vad hon känner, inom sig. Vem har motsatt sig det? Steg tre är att hon lägger ut för alla sina följare att förövaren nu blir offret för att EN artikel om hans liv publiceras, EN bland jag vet inte hur många artiklar om henne och att hon har en stalker. Vad är det som får folk att tro att jag hänvisar till att allt annat än steg ett vore fel, när jag egentligen bara tycker att steg tre ser dåligt ut?
Citera
2025-08-19, 08:10
  #10713
Medlem
Hon är utsatt av honom, men inte mer utsatt än honom. Det borde alla kunna vara överens om? Jag menar på att det är sjukt att hon känner att den stalking hon blivit utsatt för, är värre än hans uppväxt. Men, att hon ändå till följd av hur pass utsatt hon blivit av denna människa inte kan eller ens vill ta in det, det är nog högst rimligt. Att en normal person får ont i magen av att läsa någon annans totala avsaknad på empati inför ett barns upplevelser, är dock också högst rimligt. Varför vrids den känslan om till att förvänta sig att brottsoffret ska visa empati?

Om något mycket värre hade hänt, typ att en person har mördat någon annans barn, och föräldern till det mördade barnet sen lägger ut något i stil med "jaså nu är det synd om en mördare???" angående en artikel om att mördaren blev utsatt för sexuella övergrepp som barn, då hade jag fått ont i magen igen!!! Får det bara av att föreställa mig att något sånt skulle sägas, och det är en helt normal känsla för en utomstående att ha. Det betyder inte att man har noll förståelse för att någon som traumatiserats skulle säga en sådan sak, det betyder bara att man själv, som inte traumatiserats, inte alls kan känna samma hat. Och det borde man inte heller göra.
__________________
Senast redigerad av Snibbis 2025-08-19 kl. 09:02.
Citera
2025-08-19, 09:29
  #10714
Medlem
Därja, bianca drog till Spanien i förebyggande syfte om Fabian skulle släppas på fredag
Citera
2025-08-19, 09:48
  #10715
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Därja, bianca drog till Spanien i förebyggande syfte om Fabian skulle släppas på fredag

Fabian får väl boka flygbiljetten nu, så han får träffa Bianca igen.
Citera
2025-08-19, 10:12
  #10716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Fabian får väl boka flygbiljetten nu, så han får träffa Bianca igen.
Han har ju besöksförbud vet dock inte om de gäller i Spanien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in