Citat:
Ursprungligen postat av
PeterPelikan66
Vi ska ha empati, men det kanske är lite mycket begärt av brottsoffret under en traumatisk rättegång mot förövaren. Det är väl ändå rimligt att förstå.
Det finns väl ändå fler steg här. Steg ett är att offret öppet visar empati. Vem har bett om det? Steg två är att hon känner vad hon känner, inom sig. Vem har motsatt sig det? Steg tre är att hon lägger ut för alla sina följare att förövaren nu blir offret för att EN artikel om hans liv publiceras, EN bland jag vet inte hur många artiklar om henne och att hon har en stalker. Vad är det som får folk att tro att jag hänvisar till att allt annat än steg ett vore fel, när jag egentligen bara tycker att steg tre ser dåligt ut?