2025-08-18, 10:30
Medlem
Freshhprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vissa säger lyft mycket volym (många set/rundor), vissa säger lyft tungt. Vissa säger att man ska lyfta varje dag och vissa säger max 4 ggr/vecka. Varje dag tror jag kräver steroider för att kunna träna hårt, men vad vet jag?

Ni som har lyckats bli naturligt biffiga - hur gjorde ni?

Jag efterlängtar inget extremt, men kanske som Zyzz innan han dog i en bastu, möjligen lite mer muskler. Detta som sagt vill jag nå utan steroider.

Tidigare ansåg jag mig vara biffig, men det berodde nog mest på ett uppumpat ego och brist på självkritik.
Att bygga en bra fysik naturligt kräver 5-10 år av stenhård träning och strikt kosthållning. Med roids går det att göra på 6-12 månader med halvslö träning och krökande. Det är inte ens jämförbart
Citera
2025-08-18, 11:54
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vissa säger lyft mycket volym (många set/rundor), vissa säger lyft tungt. Vissa säger att man ska lyfta varje dag och vissa säger max 4 ggr/vecka. Varje dag tror jag kräver steroider för att kunna träna hårt, men vad vet jag?

Ni som har lyckats bli naturligt biffiga - hur gjorde ni?

Jag efterlängtar inget extremt, men kanske som Zyzz innan han dog i en bastu, möjligen lite mer muskler. Detta som sagt vill jag nå utan steroider.

Tidigare ansåg jag mig vara biffig, men det berodde nog mest på ett uppumpat ego och brist på självkritik.

Jag tränar inte och äter mest grönsaker. Är ändå rejält bitig. Musklerna bara sitter där och har gjort sedan jag var liten. Efter puberteten växte de av sig själv. Det är en fråga om testosteron helt enkelt.
Annars då kan du bli biff om du lyfter tungt. Du blir större om du inte lyfter supertungt. Riktigt få reps gör dig stark som fan, lite fler gör dig större. Låt det ta lite tid och fortsätt göra det. Käka lite sojabiffar och ägg då och då.
Citera
2025-08-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshhprince
Att bygga en bra fysik naturligt kräver 5-10 år av stenhård träning och strikt kosthållning. Med roids går det att göra på 6-12 månader med halvslö träning och krökande. Det är inte ens jämförbart
5-10 år knappast. Det går på några månader om man hugger i.
Citera
2025-08-18, 13:42
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Nej, alltså det har väl med gener att göra. Bara muskelknuttar både på mors och fars sida. Har väl grymma anlag antagligen. Ej troll.
Ser skillnad på några veckor.

Jag tror alla kan bli biffigare, men det tar olika lång tid. Men kämpa på, det går. Är man en sådan som har svårt med volym men hög fettförbrättning så blir det bra när man blivit lite större. Då syns musklerna väldigt tydligt.

För mig är det tvärtom. Blir grov lätt, men behöver tänka på vad jag äter.

Nej du blir inte biffig på några månader
Inte ens med världens bästa genetik blir man biffig på några månader. Om du inte menar att du gick från "12 kg hantelcurl till 14 kg hantelcurl".
Citera
2025-08-18, 17:53
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshhprince

Ja, det kräver flera år av hård träning med en god kosthållning. AAS är mycket potenta men även med dessa preparat så finns det ingen utan extraordinär genetik som bygger kvalitéts massa i stora mängder på så kort tid som 6-12 månader.

Citat:
5-10 år knappast. Det går på några månader om man hugger i.

Några månader? Högst osannolikt.
Citera
2025-08-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Ja, det kräver flera år av hård träning med en god kosthållning. AAS är mycket potenta men även med dessa preparat så finns det ingen utan extraordinär genetik som bygger kvalitéts massa i stora mängder på så kort tid som 6-12 månader.

Några månader? Högst osannolikt.

Synliga resultat på veckor. Månader, absolut. Är en kass långdistanslöpare dock.
Citera
2025-08-18, 18:06
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Synliga resultat på veckor. Månader, absolut. Är en kass långdistanslöpare dock.

Okej, du som har världens bästa genetik och blir extremt biffig på några månader, vad är dina stats? Hur mycket bänkar du? Knäböj? Marklyft? Frivändning?
Citera
2025-08-18, 18:13
Medlem
R0Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nä. Jag har presenterat forskningen. Det spelar ingen roll om du gör 10 eller 30 reps. Om du kör max. Kan du sluta se ut som en idiot?
Intressant, vad maxar du i bänkpress dock?
Citera
2025-08-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Okej, du som har världens bästa genetik och blir extremt biffig på några månader, vad är dina stats? Hur mycket bänkar du? Knäböj? Marklyft? Frivändning?

Eftersom jag inte tränar alls så är det inte så mycket. Men om jag skulle bara gå till gymmet nu så skulle jag nog bänka ca. 110 kg. Så var det när jag hängde med en kompis för två år sedan.

Just bänk har jag ganska lätt för. Har naturligt stor bröstkorg, grova överarmar etc.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-08-18 kl. 18:17.
Citera
2025-08-18, 18:22
Medlem
Men tips till Hugo och er andra smalisar. Lyft inte supertungt. Max fem reps-tekniken kommer göra att ni blir starka och och ställa upp i krafttävlingar och liknande. Om vi vill väga mer och bli större är det mer 8-12 reps som gäller. Kanske gånger tre set.
Över månader och år kommer ni växa. Som Zyzz som nämndes.
Jag är mer strongman-typen, men nu smal eftersom jag äter så lite. Kan lätt bli enorm.
Citera
2025-08-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Om man slutar träna och fortsätter äta så kommer man lagra fett och tappa muskler. Det är inte samma sak som att "musklerna blir fett".

det är exakt samma sak. I PRAKTIKEN. gö mig inte förbannad nu
Citera
2025-08-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du tappar 20-30% muskler om du slutar träna. Kanske mer om du inte har tränat på många år. Men du tappar aldrig mer än 50% om du inte svälter. Du kan se fet ut om du fortsätter äta mycket mat. Då täcks musklerna av fett. Du ser inte musklerna, men de försvinner inte.
visst. du tappar inte 100% av dina muskler, men tillräckligt för att bli fet och ur form. bodybuilders lyckas ju dra till med en ölmage bara under off season liksom.. tänk då vad som händer om de bara lägger av helt med träningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in