2025-08-14, 23:14
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Vissa säger lyft mycket volym (många set/rundor), vissa säger lyft tungt. Vissa säger att man ska lyfta varje dag och vissa säger max 4 ggr/vecka. Varje dag tror jag kräver steroider för att kunna träna hårt, men vad vet jag?

Ni som har lyckats bli naturligt biffiga - hur gjorde ni?

Jag efterlängtar inget extremt, men kanske som Zyzz innan han dog i en bastu, möjligen lite mer muskler. Detta som sagt vill jag nå utan steroider.

Tidigare ansåg jag mig vara biffig, men det berodde nog mest på ett uppumpat ego och brist på självkritik.
Citera
2025-08-14, 23:51
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag efterlängtar inget extremt, men kanske som Zyzz innan han dog i en bastu, möjligen lite mer muskler. Detta som sagt vill jag nå utan steroider.

Det där är inget svårt. Det enda som är viktigt är att du äter tillräckligt och tränar utan uppehåll 3-4 dagar i veckan i 1 år och sen mellan år 1 och 2 så ser du till att bränna bort allt fett på kroppen. Sen ser du ut så som denna Zyzz.

Om du inte gör det så brister du på något. Att fokusera på träningen, maten är fel eller att du missköter något annat.

I detta fallet handlar det mest om att bli hyffsat muskulös och sen bränna bort fettet.
Citera
2025-08-14, 23:53
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Progressiv överbelastning, tillräcklig återhämtning, måttligt kaloriöverskott och två gram protein per kroppskilo.

Det är allt som krävs för att växa så det knakar. Kontinuitet är A och O.
Citera
2025-08-14, 23:53
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det där är inget svårt. Det enda som är viktigt är att du äter tillräckligt och tränar utan uppehåll 3-4 dagar i veckan i 1 år och sen mellan år 1 och 2 så ser du till att bränna bort allt fett på kroppen. Sen ser du ut så som denna Zyzz.
Har du gått denna resan själv?
Citera
2025-08-15, 00:05
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Har du gått denna resan själv?

Skulle man kunna säga. Nu har jag tränat i så många år att jag ligger ständigt på en nivå som jag vill ligga på. Det är inte riktigt den nivån som den där Zuzz (eller vad han hette). Jag tränade inte för att komma till hans nivå så jag tror att jag tränade ca 3-4 år innan jag fick för mig att deffa bort fettet och gjorde det. Det kan vara tufft. Men när fettet försvinner så ser också musklerna mycket större ut.
Citera
2025-08-15, 00:11
Medlem
Citat:

Man gnetar på i många år.
Citera
2025-08-15, 01:29
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Vissa säger lyft mycket volym (många set/rundor), vissa säger lyft tungt. Vissa säger att man ska lyfta varje dag och vissa säger max 4 ggr/vecka. Varje dag tror jag kräver steroider för att kunna träna hårt, men vad vet jag?

Tidigare ansåg jag mig vara biffig, men det berodde nog mest på ett uppumpat ego och brist på självkritik.

Är Zyzz ditt mål? Då krävs inte speciellt mycket muskler, det är bara att bygga lite och deffa så är det klart. Vill du bli stor på riktigt så ska du satsa på att bli stark i första hand, när du sen kan träna volym med lite tyngre vikter (volymträning med 120+ i bänkpress) så kommer du bli stor som en bieffekt. Och detta tar givetvis många år utan steroider.
Citera
2025-08-15, 05:42
Medlem
Belters avatar
Sträva efter att orka köra 14*3 reps och 3 övningar per muskel grupp. Bröst och axlar och armar är 3 olika muskelgrupper. Ben är en separat historia och kräver ett eget pass för att hålla kvar blodet.
Träna 5 pass i veckan i 3 år och kör intervallet: bröst och armar, axlar och rygg.
Kör tre övningar per muskelgrupp.
Avsluta med 30-45 minuter konditionsträning.
Citera
2025-08-15, 06:01
Medlem
Att träna lagom mycket i flera år, ibland årtionden är den enda vägen till att bli naturligt biffig. De finns ingen mall att gå efter eftersom den ändras hela tiden eftersom du utvecklas i din träning för varje år.
Citera
2025-08-15, 06:06
Medlem
Kör push/pull schema o käka mkt mat
Citera
2025-08-15, 06:21
Medlem
OneTaps avatar
de e ganska lätt =) börja bulka o lyfta skrot varannan dag o ät mycke kyckling o ägg o lite broccoli o kost tillskott. tänk på formen o lyft så tungt du orkar. efter några månader när du byggt på dig muscle massa så kör du en rejäl deff med 1000 kaloriers dagligt underskott (men fortfarande mycke kyckling o protein pulver) i en månad =)

själv föredrar ja dock o ha power lifter fysik typ som Big Jim Williams så ja bulkar konstant bara =) tycker de ser bögigt ut med folk som deffat :P
Senast redigerad av OneTap 2025-08-15 kl. 06:24.
Citera
2025-08-15, 07:04
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:

Det absolut viktigaste är att välja rätt föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in