2025-08-17, 23:51
Medlem
Elgsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Om han inte kände till detta innan han pratade med Lotte 2020...Hm. Tänk då på detta sammanträffande i det han faktiskt säger till henne:

"De hittade inte så mycket som ett hundhår!" Det visade sig vara just PRECIS det man faktiskt hittade i baksätet på hans bil...ett vitt sådant.

Är det inte ett ytterst märkligt sammanträffande så säg. Eller har han bara otur igen !...

En del använder det uttrycket för att beskriva nåt välstädat.
Eller han (EA) kan hört ryktas om hundhår i bilen men sett det som skitprat, därav uttrycket.

Men visst är det märkligt i detta sammanhang.
Citera
2025-08-18, 00:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Men EA hade ju en beige Ford Sierra så den passar in lite sämre på den bil killarna på Hällristningsvägen beskriver som en "mindre bil något större än en Golf" och även till den bil som Lockerudsvittnet ser strax efter som en mindre vit bil likt en Golf. Men Trankärrsvittnena pratade om en brunfärgad bil och där kan beigefärgad stämma in bättre. Det är också det att polisen i detta förhör med EA från 1992 frågar ju honom om just detta på s. 9 om han haft ett klistermärke intill reg.plåten i bak på bilen.

EA svarar nekande på detta. Det var ju så att Trankärrsvittnena pratade om en slags dekal bak på bilen och detta stod ju även i tidningen. Om polisen åsyftade detta vilket jag tror helt klart så hade de ju fått kännedom om detta innan då och kanske även EA om detta kom i tidningen tidigt och att också EA förstod vad detta kunde innebära och helt enkelt hann avlägsna denna dekal innan denna bil togs in av polisen för undersökning.

Två saker: För typ femte gången påpekar jag att Lockerudsvittnet INTE nämnde något om "Golf" till mig! Det ska hon ha sagt till Reimer, men Reimer ringde henne många år efter det att jag hade ringt henne, så risken är stor att Lockerudsvittnet har blivit påverkat. Glöm det här med "Golf", för att vara på den säkra sidan. "En mindre, ljus bil" fungerar i stället alltid ypperligt.

Polisen bör ju enkelt ha kunnat se om det hade suttit en klisterdekal på bilen. Ju längre en klisterdekal sitter, desto bättre syns det om den sedan tas bort. Men det går ju inte att lita på polisen i det här kriminalfallet, de har ju missat en massa saker, har det visat sig.
Citera
2025-08-18, 00:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Men, i detta förhör kommer han fortsatt inte ihåg någonting vad han haft för sig i denna jättelucka då han slutar arbetet vid 14.00 och fram till kvällningen då han är på förfest och kör runt på stan som han berättar om väldigt detaljerat... !? Detta brukar man kalla för ett selektivt minne skall ni veta... Han ljuger i detta så fort han öppnar munnen. Det är ett faktum.

Var det så i själva verket att han träffade huvudgärningsmannen under denna lucka och umgicks med honom ? Är det därför han väljer att inte vilja minnas detta ? Så kan det vara, högst troligt.

Min fetning: Jag är ledsen att jag tar upp PU igen, men det är faktiskt en högst reell möjlighet att EA skulle ha kunnat träffa just PU eftersom vi vet att PU ljög om klinkerläggningen den där lördagen. Klinkerläggningen verkar alltså aldrig ha ägt rum, så PU lär ha gjort något annat den där lördagseftermiddagen, något som han vägrar att berätta om.

Om Pepparkakemannens berättelse om vad som hände vid taxistationen är korrekt, skulle det det då rent av ha kunnat vara EA som Pepparkakemannen såg tillsammans med den mannen som han/hon menar var PU? Vem vet.
Senast redigerad av Ugglan. 2025-08-18 kl. 00:35.
Citera
2025-08-18, 00:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nu hittade jag fler saker igen som jag helt har missat. Märkligt, men okey.

Tittar man på den nedersta länken här ovan och klickar då på den första av de tre profilerna, alltså "25-åringen" så ser man där då att polisen hittade ett vitt hundhår i baksätet på EAs bil. Helena hade ju en vit hund, en samojed.

Jag hoppas nu att polisen har sparat detta givetvis och det måste ju gå att se också vilken hundras detta vita hundhår är från kan man ju tycka, särskilt idag. Om inte detta kan göras hos sega och tröga NFC kan man ju testa detta i England också då.

Jag är imponerad av den energi och många gånger fina uppmärksamhet för detaljer som du visar. Det här med hundhåret är mycket intressant, och man undrar om polisen testade hundhåret. Om det aktuella hundhåret inte skulle finnas kvar, skulle det vara en stor skam - och oerhört sorgligt, eftersom just det hårstrået lätt hade kunnat matchas mot antingen hundhår som fortfarande garanterat går att hitta i Helenas hem eller lätt hade kunnat matchas mot hårstrån från nu levande hundar av samma ras för att just kunna fastställa rastillhörigheten på det funna hårstrået. Men om det funna hårstrået är borta, är det ju helt kört. Men tänk vilken fullträff det skulle vara om det funna hårstrået finns kvar och det skulle kunna matchas mot i hemmet kvarvarande hårstrån eller mot nu levande hundar av samma ras. En match där och det skulle bli väldigt besvärligt för EA.
Citera
2025-08-18, 12:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Två saker: För typ femte gången påpekar jag att Lockerudsvittnet INTE nämnde något om "Golf" till mig! Det ska hon ha sagt till Reimer, men Reimer ringde henne många år efter det att jag hade ringt henne, så risken är stor att Lockerudsvittnet har blivit påverkat. Glöm det här med "Golf", för att vara på den säkra sidan. "En mindre, ljus bil" fungerar i stället alltid ypperligt.

Polisen bör ju enkelt ha kunnat se om det hade suttit en klisterdekal på bilen. Ju längre en klisterdekal sitter, desto bättre syns det om den sedan tas bort. Men det går ju inte att lita på polisen i det här kriminalfallet, de har ju missat en massa saker, har det visat sig.
Men du har ju haft så stor tilltro till polisen, att du fortfarande anser att det är viktigt att poängtera att K.M fortfarande är misstänkt för inblandning i försvinnandet av polisen, hur ska du ha det egentligen?
Är de Kling och Klang eller inte?
Citera
2025-08-18, 13:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men du har ju haft så stor tilltro till polisen, att du fortfarande anser att det är viktigt att poängtera att K.M fortfarande är misstänkt för inblandning i försvinnandet av polisen, hur ska du ha det egentligen?
Är de Kling och Klang eller inte?

Vilket är problemet? Jag återger ju bara vad Lars Johansson har sagt, nämligen att KM är fortsatt intressant i utredningen (men inte längre misstänkt för mord). Hans uttalande finns inspelat. Vad skulle detta ha med "Kling och Klang" att göra? Däremot har polisen fått befogad kritik för att ha begått en massa felaktigheter samt visat prov på stora brister i det inledande utredningsarbetet, felaktigheter och brister som tyvärr har ställt till det och fortfarande ställer till det för senare utredare.

Sedan har du kanske förstått (?) att jag just poängterar att KM är fortsatt intressant i utredningen av en alldeles särskild anledning, nämligen den att United med flera försöker lura i tråden att KM är avförd och därmed "helt borta ur bilden" (det är ju så de vill få det att verka vara). Så är det alltså inte. Enligt Lars Johansson är KM fortsatt intressant i utredningen. Det är ack så viktigt att just den detaljen inte tillåts viftas bort.
Citera
2025-08-18, 17:03
Medlem
Citat:
Vilket är problemet? Jag återger ju bara vad Lars Johansson har sagt, nämligen att KM är fortsatt intressant i utredningen (men inte längre misstänkt för mord). Hans uttalande finns inspelat. Vad skulle detta ha med "Kling och Klang" att göra? Däremot har polisen fått befogad kritik för att ha begått en massa felaktigheter samt visat prov på stora brister i det inledande utredningsarbetet, felaktigheter och brister som tyvärr har ställt till det och fortfarande ställer till det för senare utredare.

Sedan har du kanske förstått (?) att jag just poängterar att KM är fortsatt intressant i utredningen av en alldeles särskild anledning, nämligen den att United med flera försöker lura i tråden att KM är avförd och därmed "helt borta ur bilden" (det är ju så de vill få det att verka vara). Så är det alltså inte. Enligt Lars Johansson är KM fortsatt intressant i utredningen. Det är ack så viktigt att just den detaljen inte tillåts viftas bort.
Nu tror jag att skivan hakat upp sig för ugglan igen🥱
Nej, återigen…K.M är inte aktuell i utredningen kring Helenaförsvinnandet!
Att den medelmåttiga och trötte landsortspolisen L.J sagt att K.M är aktuell i utredningen är gammal skåpmat. Är inte han pensionerad frstn? Att han sa så är ju bara för att försvara polisens gigantiskt omfattade granskning o utredning av K.M! Detta kan närmast beskrivas som kåranda samt lojalitet med myndigheten.
Men uggla o dennes allierade I.B verkar uppenbarligen ha högst bristande slutledningsförmågor samt stora svårigheter att hitta nya infallsvinklar i ärendet🤔
uggla, I.B samt L.J har ju inte en susning om vad som hände Helena!
Citera
2025-08-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Att den medelmåttiga och trötte landsortspolisen L.J sagt att K.M är aktuell i utredningen är gammal skåpmat. Är inte han pensionerad frstn? Att han sa så är ju bara för att försvara polisens gigantiskt omfattade granskning o utredning av K.M! Detta kan närmast beskrivas som kåranda samt lojalitet med myndigheten.
Men uggla o dennes allierade I.B verkar uppenbarligen ha högst bristande slutledningsförmågor samt stora svårigheter att hitta nya infallsvinklar i ärendet🤔
Tillägg:
Detta gäller frstn även P.W!
Citera
2025-08-18, 18:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Du har helt rätt: Lars har inte sagt att KM är aktuell i utredningen (med det menande som misstänkt för mord) - men just fortfarande intressant. Klarar du av att förstå skillnaden? ( )

När det gäller infallsvinklar har jag - vilket du föga överraskande inte har sett eller fattat - nyligen kommit med just sådana. Som att om PU skulle ha varit den mannen som Pepparkakemannen säger sig ha sett vid stiga ur en bil vid taxistationen den aktuella natten så punkterar det PU:s dravel om att han skulle ha "minglat runt på stan" under "minnesluckan", eller att EA skulle ha kunnat vara en av de två manspersoner som Pepparkakemannen säger sig ha sett. Se där, ja!
Vilka är dina egna, nya infallsvinklar? Det där jacket i skivan, ja ... Du som inte kan något annat än att bara gapa, skrika, kritisera, ifrågasätta och dumma dig, utan att själv bidra med något. Samma attacker om och om igen.

Sedan har du rätt igen! Jag, IB03, Lars och Pernilla vet inte vad som hände Helena - med det har vi ju aldrig påstått oss göra heller ...
Citera
2025-08-18, 18:44
Medlem
Citat:
Du har helt rätt: Lars har inte sagt att KM är aktuell i utredningen (med det menande som misstänkt för mord) - men just fortfarande intressant. Klarar du av att förstå skillnaden? ( )

När det gäller infallsvinklar har jag - vilket du föga överraskande inte har sett eller fattat - nyligen kommit med just sådana. Som att om PU skulle ha varit den mannen som Pepparkakemannen säger sig ha sett vid stiga ur en bil vid taxistationen den aktuella natten så punkterar det PU:s dravel om att han skulle ha "minglat runt på stan" under "minnesluckan", eller att EA skulle ha kunnat vara en av de två manspersoner som Pepparkakemannen säger sig ha sett. Se där, ja!
Vilka är dina egna, nya infallsvinklar? Det där jacket i skivan, ja ... Du som inte kan något annat än att bara gapa, skrika, kritisera, ifrågasätta och dumma dig, utan att själv bidra med något. Samma attacker om och om igen.

Sedan har du rätt igen! Jag, IB03, Lars och Pernilla vet inte vad som hände Helena - med det har vi ju aldrig påstått oss göra heller ...
Jag följer mitt vanliga spår, med P.U och B.W som ”hanterare” (tillkommer ett par till som är intressanta i utredningen).
Indiciekedjan är relativt stark med många intressanta händelser detta dygn då Helena försvann. K.M är naturligtvis bortsorterad sedan ett bra tag…detta vet polisen mycket väl vid det här laget! Han har granskats extremt hårt och de hittade ingenting avvikande som skulle tala för honom vare sig som gärningsperson eller ha vetskap om vad som hände. Han var för full helt enkelt…sket kanon som vi brukade säga🥳
Du är spretig som en diskborste med alla dina så kallade spår. Ibland måste man helt enkelt inse att man är fel ute. Du verkar sakna den förmågan uggla!
Citera
2025-08-18, 19:40
Medlem
Elgsadels avatar
Citat:
Jag följer mitt vanliga spår, med P.U och B.W som ”hanterare” (tillkommer ett par till som är intressanta i utredningen).
Indiciekedjan är relativt stark ..........

Vilka "indicier" finns mot BW och PU?
Vilket material grundas de indicierna på? Finns det fler förhör tillgängliga? (än dom 5-6 som länkats här nyligen)
Citera
2025-08-18, 21:52
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgsadel
Vilka "indicier" finns mot BW och PU?
Vilket material grundas de indicierna på? Finns det fler förhör tillgängliga? (än dom 5-6 som länkats här nyligen)

Det finns absolut noll indicier mot dessa två. Det finns inga riktiga indicier alls. NEJ, den som påstår det ljuger. Det som endast finns för oss att bedöma och prata om när det gäller dessa två är bara inlägg från olika användare som skrivit om lite saker om dessa två. Okey.

Sedan är det denna batalj emellan de tidigare vännerna PU och PK vad som hänt och inte har hänt eller skett vid annan tidpunkt o s v, o s v . Spekulation om alibi och dylikt. Okey.

Det finns inga fler förhör än dessa som du och Sculley lade upp nu. Tack, för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in