2025-08-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men "vårt västerländska experiment" upphör ju i samma stund som 'du' med flera män börjar förtrycka kvinnor igen för att 2.1 barn ska födas.

Så för framtida generationers flickor och kvinnor blir det ju skit oavsett.

Otroligt korkad kommentar.

För att svenska kvinnor skulle börja ta lite ansvar och föda 0,7 fler barn på kvinna är ju exakt samma sak som att leva i Saudi och tvingas bära burka, förvägras lämna hemmet eller köra bil, och bli stenad till döds som straff för att man blivit våldtagen osv.

Hugget som stucket.

Citera
2025-08-17, 13:11
Medlem
Man kan inte annat än fascineras över intelligensnivån hos feministerna härinne. Den är helt ofattbart låg.

I Sverige 1960 föddes 2,2 barn per kvinna. Men en återgång till detta är alltså att jämföra med hur kvinnor har det i Afghanistan under talibanstyret idag, enligt denna tråds intelligensbefriade feminister.

Sverige 1960 = Taliban-Afghanistan 2025

Same shit, different name.
Citera
2025-08-17, 13:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Otroligt korkad kommentar.

För att svenska kvinnor skulle börja ta lite ansvar och föda 0,7 fler barn på kvinna är ju exakt samma sak som att leva i Saudi och tvingas bära burka, förvägras lämna hemmet eller köra bil, och bli stenad till döds som straff för att man blivit våldtagen osv.

Hugget som stucket.

Läs mina andra inlägg innan du uttalar dig.
Citera
2025-08-17, 13:15
Medlem
Citat:
Hahaha jag glömmer hela tiden att du är forumets lille edgelord.

På 70-talet när 2.1 barn föddes per kvinna, blev kvinnor förtryckta och tvångsinseminerade mellan 18-20?

Du glömmer att det finns flera olika lösningar mellan självbestämmande och förtryck.

Behövdes inte då för den tidens kvinnor var inte lika narcissistiska och uppblåsta som dagens.
Citera
2025-08-17, 13:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Man kan inte annat än fascineras över intelligensnivån hos feministerna härinne. Den är helt ofattbart låg.

I Sverige 1960 föddes 2,2 barn per kvinna. Men en återgång till detta är alltså att jämföra med hur kvinnor har det i Afghanistan under talibanstyret idag, enligt denna tråds intelligensbefriade feminister.

Sverige 1960 = Taliban-Afghanistan 2025

Same shit, different name.

Detsamma Joe.

Och som vanligt är din läsförståelse under all kritik.
Citera
2025-08-17, 13:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Behövdes inte då för den tidens kvinnor var inte lika narcissistiska och uppblåsta som dagens.

Sant, män och kvinnor var inte lika självcentrerade och stressade på den tiden. Hela samhället var mer vänsterorienterat och man gick hem till folk utan att ringa först. Man satt inte bakom skärmar på jobbet + fritiden. Min mormors grannar gick in utan att ens knacka först. Man drack kaffe och åt några kakor, snackade lite, sen gick man igen. Det var ett helt annat land.

Och många som köpte hus kunde faktiskt betala av det inom en överskådlig framtid.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-17 kl. 13:25.
Citera
2025-08-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag vet inte vad edgelord betyder. Och mitt förslag är inte seriöst, det skulle aldrig gå igenom. Men jag gillar idén att alla måste göra någon form av obligatorisk tjänstgöring mellan 18 och 20 års ålder för att bli medborgare, och det är en utmärkt ålder att bli gravid. Kanske kan man låta kvinnor slippa om de skaffar barn, och därmed trycka upp födelsetalen något?

Ge mig några förslag till lösningar då, jag kan inte lösa allt själv.

Jag hade ett liknande förslag några sidor bakåt i tråden - Jag föreslog att kvinnor skulle behöva föda två barn för att få rösträtt. Givetvis var det inte ett seriöst förslag men likförbannat så är det tillsammans med ditt det bästa förslaget hittills i tråden eftersom feministerna som gapar om "talibaner" inte kommit på ett enda eget förslag ännu.

Kanske män skulle behöva göra värnplikt för att få sin rösträtt (så som det en gång var) och kvinnor skulle behöva föda barn för att få sin. Fast jag kan nog tycka att män skulle få sin rösträtt gratis ett tag (en sisådär 80-90 år eller nåt) för att kompensera för den tid när män var tvungna att göra värnplikt medan det inte fanns något motsvarande tvång för kvinnor. Efter denna tid när vi kompenserat den historiska orättvisan så kan vi även införa krav på män för att få rösträtt
Citera
2025-08-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har hela diskussionen sagt att inte heller män verkar vilja ha fler barn. Och inte tror jag deras benägenhet blir större om barnen ska odlas fram i syntetiska livmödrar och mannen sedan ensam ska ta hand om dem.
I fallet med inga män och där kvinnor inseminerar sig med spermier skulle jag tro att utfallet blir ungefär som idag, dvs att kvinnan skaffar det antal barn hon vill.
Du tappar bort överheten med störst våldskapital.

Om vi säger att populationen i Europa är nere på 1 miljon, och väsentligen alla bor i London (förutom några arbetare som sköter om div utrustning ute obygden). Då kan det mycket väl vara så att överheten bestämmer att populationen inte bör gå under 1 mille. Och bestämmer att det skall göras barn i laboratoriemiljö.

Det har exakt inget med att vare sig män eller kvinnor vill tillverka barn på det gammelmodiga sättet.
Och här kommer då evolutionen helt sättas ut spel och överhetens lakejer (tänk Lysenko) kommer bestämma vilka gener som skall gälla. (Alla som ser staten och offentlig sektor som något positivt slår här en frivolt av glädje).
Citera
2025-08-17, 13:29
Medlem
Citat:
Japp, jag vet att du avfärdar allt jag skriver med tanke på att inget av det innefattar att förtrycka kvinnor.

Ja, allting som ligger i linje med feminismen måste ju naturligtvis avfärdas eftersom det är den som är grundproblemet.
Citera
2025-08-17, 13:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag hade ett liknande förslag några sidor bakåt i tråden - Jag föreslog att kvinnor skulle behöva föda två barn för att få rösträtt. Givetvis var det inte ett seriöst förslag men likförbannat så är det tillsammans med ditt det bästa förslaget hittills i tråden eftersom feministerna som gapar om "talibaner" inte kommit på ett enda eget förslag ännu.

Kanske män skulle behöva göra värnplikt för att få sin rösträtt (så som det en gång var) och kvinnor skulle behöva föda barn för att få sin. Fast jag kan nog tycka att män skulle få sin rösträtt gratis ett tag (en sisådär 80-90 år eller nåt) för att kompensera för den tid när män var tvungna att göra värnplikt medan det inte fanns något motsvarande tvång för kvinnor. Efter denna tid när vi kompenserat den historiska orättvisan så kan vi även införa krav på män för att få rösträtt

Kanske berodde det på att kvinnor var förhindrade via olika lagar att göra värnplikten?
Citera
2025-08-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag förstår inte hur tekniska landvinningar eller migration skulle lösa problemet, kan du förklara?

Säg inte att befolkningen ska minska, det är andelen västerlänningar vi pratar om och inte totala befolkningsmängden.
I och med att AI och automatisering tar över fler och fler arbetsuppgifter kommer en krympande befolkning/västerlänningar räcka till för de arbetsuppgifter som AI och automatisering inte klarar.
Citera
2025-08-17, 13:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, allting som ligger i linje med feminismen måste ju naturligtvis avfärdas eftersom det är den som är grundproblemet.

Feminismen ligger inte bakom utvecklingen av sociala medier eller en alltmer urspårad kapitalism som i sin tur lett till en massa negativa saker som i sin tur lett till att unga har en ganska dyster och uppgiven syn på framtiden. Feminismen ligger inte heller bakom alla krig och oroligheter i världen som avskräcker män och kvinnor ytterligare från att skaffa barn.

Feminismen ligger bakom betald föräldraledighet, att arbetsgivare inte kan ge gravida kvinnor sparken och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in