Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Jag har hela diskussionen sagt att inte heller män verkar vilja ha fler barn. Och inte tror jag deras benägenhet blir större om barnen ska odlas fram i syntetiska livmödrar och mannen sedan ensam ska ta hand om dem.
I fallet med inga män och där kvinnor inseminerar sig med spermier skulle jag tro att utfallet blir ungefär som idag, dvs att kvinnan skaffar det antal barn hon vill.
Du tappar bort överheten med störst våldskapital.
Om vi säger att populationen i Europa är nere på 1 miljon, och väsentligen alla bor i London (förutom några arbetare som sköter om div utrustning ute obygden). Då kan det mycket väl vara så att överheten bestämmer att populationen inte bör gå under 1 mille. Och bestämmer att det skall göras barn i laboratoriemiljö.
Det har exakt inget med att vare sig män eller kvinnor vill tillverka barn på det gammelmodiga sättet.
Och här kommer då evolutionen helt sättas ut spel och överhetens lakejer (tänk Lysenko) kommer bestämma vilka gener som skall gälla. (Alla som ser staten och offentlig sektor som något positivt slår här en frivolt av glädje).