2025-08-15, 12:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
1. Lite of topic men Tiransundet är internationellt vatten, jag bör veta... jag passerat området mer än en ggn precis som Singapore straight är etc under min militära tid😊
Ser du till sundets bredd så är det territorialvatten, att man sen numera har avtal som förklarar det som internationellt vatten är en annan sak.

Citat:
2. Kan du inte läsa? jag är ✝️🇸🇪😊 hade jag vart jude hade jag tjänstgjort i IDF...lärt dina vänner hyfs...
Det var, om du inte förstod det, en pik om ditt påstående om att folket där nere var bröder till mig. Sen har du nog inte riktigt förstått det där med att vara jude. Bor du inte i Israel tjänstgör du normalt inte i IDF. Vi hade rentav en student från Israel som valde att studera i Sverige just för att slippa tjänstgöra i IDF och hjälpa till med ockupationen av Palestina.

Citat:
3. Syrien började bomba...
Om du säger det...

Citat:
5.😂🥺 Du vet i krig att man får belägra😂😂

"FN:s rapportförfattare drar slutsatsen att Israels sjöblockad på internationellt vatten var laglig.*"
Då var det alltså redan krig och alltså är det sakligt fel att hävda att Hamas startade kriget.
Citat:
7. Ang att inte mark får inte säljas🥺 så säger jag "watch me Habib" 😂 jag erkänner Israels lagar inte vildarnas, du ska få smaka på granatäpplen jag planterar😊 min kristna gästvänlighet... trots allt ingen vilde.
Tänk bara på att oddsen är att den mark du köper (om du hittar någon till stals) stulits av palestinier. Inte för att jag tror du bryr dig, men i princip kan du åtalas i svensk domstol.
Citera
2025-08-15, 13:41
Medlem
Bredden har noll betydelse , det är internationellt. Jag behöver inte Egyptens tillstånd att åka genom där lika mkt jag inte behöver be om lov i Sabine passet i Västindien ...Så sluta bortförklara Egypten lagbrott om civil sjöfart och gav Israel ett ypperligt tillfälle att förklara krig 😊 och ta Sinai och tog Tiransundet 😂😂 så Egypten lär inte göra om den stunten.

Jag har vart med krigsfartyg över hela världen så försök inte... jag vet vilka platser som är internationellt eller inte...råkade vara mitt jobb.

Jag kan gärna ta din fega väns plats 😊 jag har inte samma samvetskval serru. Han är säkert Drors Feilers vän?

Jag läste en ggn utvandrarna🥺
De köpte mark som en ggn tillhörde indianerna 😊 Min poäng...saker och ting ändras.
Judarna förlorade Israel under romarriket men kom tillbaka...men nu har de 400 kärnvapen så lite svårare för en fiende att ens försöka återerövra 😊

Och jag såg en bra plätt i Golan och Jerusalem och blir det en affär så är den MIN...inte dina pallars😊

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Ser du till sundets bredd så är det territorialvatten, att man sen numera har avtal som förklarar det som internationellt vatten är en annan sak.

Det var, om du inte förstod det, en pik om ditt påstående om att folket där nere var bröder till mig. Sen har du nog inte riktigt förstått det där med att vara jude. Bor du inte i Israel tjänstgör du normalt inte i IDF. Vi hade rentav en student från Israel som valde att studera i Sverige just för att slippa tjänstgöra i IDF och hjälpa till med ockupationen av Palestina.

Om du säger det...

Då var det alltså redan krig och alltså är det sakligt fel att hävda att Hamas startade kriget.

Tänk bara på att oddsen är att den mark du köper (om du hittar någon till stals) stulits av palestinier. Inte för att jag tror du bryr dig, men i princip kan du åtalas i svensk domstol.
Citera
2025-08-15, 13:50
Medlem
P.S

Sker ingenting 😊
Finns redan svenskar som bor i Golan och Östra Jerusalem och de åker till Sverige 🥺 och de grips inte😊

Och du har väldigt rätt...jag struntar i vildars åsikter... kommer odla oliver, granatäpplen 😊
Men de kan försöka ta min mark...var 10 år sen jag lämnade försvarsmakten för civilt jobb i MÖ...men jag är ganska vass med en psg90🥺

Citat:

Citera
2025-08-15, 13:53
Medlem
Klart det var krig men Hamas bröt vapenvilan 7/10 ...så nu får de och Gaza betala priset

Citat:

Citera
2025-08-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Klart det var krig men Hamas bröt vapenvilan 7/10 ...så nu får de och Gaza betala priset

Så det är rimligt att massmörda kvinnor och barn bara för att få tag i några Hamas-soldater?
Citera
2025-08-16, 11:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Så det är rimligt att massmörda kvinnor och barn bara för att få tag i några Hamas-soldater?

Om de ställer sig i vägen för att hämta hem gisslan, ja.
Citera
2025-08-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om de ställer sig i vägen för att hämta hem gisslan, ja.

Förklara gärna hur småbarn "ställer sig i vägen".
Citera
2025-08-16, 16:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Förklara gärna hur småbarn "ställer sig i vägen".

Hamas uppmanar folk att ex. samla sig i byggnader som Israel skall bomba. Hamas säger själva det: https://www.youtube.com/watch?v=UXZEzbT0H1s

Och även när Hamas själva säger det så säger ni "näääää så är det inte!"
Citera
2025-08-16, 16:45
Medlem
Citat:
Hamas uppmanar folk att ex. samla sig i byggnader som Israel skall bomba. Hamas säger själva det: https://www.youtube.com/watch?v=UXZEzbT0H1s

Och även när Hamas själva säger det så säger ni "näääää så är det inte!"

Du förstår inte frågan. Hur kan småbarn ställa sig i vägen? Du resonerar som att de har nåt val. Är du helt hjärndöd eller trollar du bara?
Citera
2025-08-16, 16:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du förstår inte frågan. Hur kan småbarn ställa sig i vägen? Du resonerar som att de har nåt val. Är du helt hjärndöd eller trollar du bara?

Barn gör som de blir tillsagda. Hamas rekryterar dessutom barn vid 10 års ålder. D.v.s väldigt många av de barn som blivit dödade av Israel har varit barnsoldater åt Hamas.
Citera
2025-08-16, 17:01
Medlem
Citat:
Barn gör som de blir tillsagda. Hamas rekryterar dessutom barn vid 10 års ålder. D.v.s väldigt många av de barn som blivit dödade av Israel har varit barnsoldater åt Hamas.

Och då är det ok att skjuta dem? Tror du 10-åringar har något val?

Åter igen, är du helt jävla körd i huvudet?
Citera
2025-08-17, 18:57
Medlem
bddts avatar
Det har i mitt tycke uppmärksammats för lite att Israels militär och underrättelsetjänst visste om vad Hamas planerade och gjorde inget!

https://www.instagram.com/reel/DM1OxC3TL8G/?igsh=bm54Z2k1Mjl5Y2Fk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in