Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-01, 08:48
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Tror man kan glömma Gaza men Västbanken kanske kan göras till ett land om man kommer överrens.
Hoppas dem hittar en lösning.

Ja, håller helt med. Kicka ut/eliminera Hamas från Gaza, töm remsan och ge den till Israel så alla tunnlar förstörs och raketbeskjutningarna upphör, och förflytta gazaborna till Västbanken. De som inte vill får hitta ett annat land. Exempelvis.
Citera
2025-08-04, 19:09
Medlem
Var är tråden Palestina kolonialiseras?
Citera
2025-08-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Börja med att spränga och Bulldoza Al-skit mosken. Lämpligt svar !

Det har Israel klokt nog inte gjort, det skulle ha äventyrat deras närmande till de sunnimuslimska staterna.
Citera
2025-08-14, 09:26
Medlem
Skriv en bok

Det fanns judar och araber i Israel

Precis som Indien och Pakistan så kunde de inte dela landet så man fick varsin bit av brittiska imperiet .

Samma gällde araber och judar.

Judarna accepterade två statslösningen som NI ALLA här tjatar om men araberna sa nej och förklarade krig mot de fredliga judarna...med full kombinerad attack med 7 länder

Israel slogs som lejon och vann.

Varje krig så har arab league förlorat land
Kallas konsekvenser när man startar krig.

Så om du är smart... starta inte krig med Israel om du ogillar förlora mark

Det är så simpelt eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Judiska terrorister skapade Israel 1948. Skillnaden mellan dem och Hamas är att de judiska terroristerna hade västvärlden, den kristna världen och andra världskrigets efterdyningar på sin sida, och därför sågs som frihetskämpar och inte terrorister.
Citera
2025-08-14, 10:24
Medlem
Skriker bäst som skriker sist

Blir lagom kul när samerna ska tillbaks sverige och vi trängs vid öresundsbron och arlanda över de sista potäterna
Citera
2025-08-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Det fanns judar och araber i Israel
Det var dock inte den lilla judiska minoriteten i Palestina som villa ha en judisk stat utan det var ett projekt drivet av europeiska invandrare.

Citat:
Judarna accepterade två statslösningen som NI ALLA här tjatar om men araberna sa nej och förklarade krig mot de fredliga judarna...med full kombinerad attack med 7 länder
Sionisterna inledde en storskalig etnisk rensning varefter de utropade en judisk stat utan definierade gränser. Det var vid den punkten grannländerna intervenerade.

Citat:
Så om du är smart... starta inte krig med Israel om du ogillar förlora mark
Vad hjälper det när Israel startar krig för att ta mer mark som de gjorde 1956 och 1967?
Citera
2025-08-14, 12:30
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Sionisterna inledde en storskalig etnisk rensning varefter de utropade en judisk stat utan definierade gränser. Det var vid den punkten grannländerna intervenerade.

Den judiska staten bebos av Kristna,Judar,Araber,druzer , det finns kristna araber , judiska araber , muslimska araber . Vissa av dem identifierar sig som "Palestinska" araber. Med allt däremellan. Med fulla rättigheter sim medborgare

Din "Storskaliga etniska rensning" existerar endast i din fantasi . Och som Palestinakramare behöver man ha mycket fantasi samt ett gediget offerskap för att slippa inse att Islamiska nationer i Mellanöstern i stort sett har sysslat med etnisk rensning/mördande av alla andra religioner förutom den egna .
Det syns klart och tydligt att du själv inte har några egna "definierade gränser" i dina argument utan ångar på med ett snack som är helt omdömeslöst och oansvarigt - Samt inte så lite apologetisk för dina vänner i dödskulten.
Historielektioner kan vara viktiga att förstå. Till en viss gräns då det hela endast blir till en bisarr soppa av tabellbitande., Du faller i den kategorin alla gånger . Verkligheten nu är en komplett annan värld. 1967 ? Vem fan bryr sig ?
Senast redigerad av Upplyften 2025-08-14 kl. 12:43.
Citera
2025-08-14, 13:25
Medlem
I varje del av världen där judarna har bosatt sig så har det skapat kaos på olika sätt. Judarna har satts i getton, fördrivits, dödats och fått leva efter särskilda lagar. Försök att omvända dom till kristen tro har också försökts med dåliga resultat.
Judarnas anpassning till övriga befolkningen har sedan urminnes tider alltid misslyckats. Att det skulle bli kaos även i mellanöstern är nog ganska självklart oavsett Hamas eller inte. Judar nöjer sig inte med det lilla, dom skall ha allt.
Jag är ingen Hamaskramare, snarare åt det Antisemitiska hållet.
Citera
2025-08-15, 09:12
Medlem
Skitsnack
De ville ha en judisk stat

Men spelar ingen roll nu eller hur? Israel finns där nu och röstat med FN mandat både från Omvärlden och säkerhets rådet.
De har vunnit nya marker då vildarna försökte anfalla de. Ja starta inte krig😂
Tänk om Syrien inte hade beskjutit Kibbutzerna i Norr...då hade de haft Golan eller hur?

Om Jordanien inte lagt näsan i blöt när Israel krossade Egypten efter de stängde Tiransundet (en krigsförklaring)

Tänk om arab league inte gjorde sina "the three NO"

Bara tänk om dina bröder var lite civiliserade

Det är konsekvenser i krig
Som Gaza , gubben...de får lära sig den hårda vägen...

Iran förlorade triljoner dollar i investeringar med sitt kärnprogram och missil program. Förlorade sina topp generaler 😂 Bagheri och Salami .Hizbollah (dina idoler) är eliminerat 😂med Nasrallah , så nu kan Israel "ta hand" om Gaza i lugn och ro utan mer oförskämda störningar från Iran eller Hizbollah.

Så mitt råd till pallarna : Uppför er och acceptera er plats. Jerusalem kommer inte delas...Smotrich har godkänt man bygger nu sista biten av Östra Jerusalem.

🥺jag är 🇸🇪✝️... vill köpa mark i östra Jerusalem 🥺 menar du att jag inte är "palestinskt " nog🥺😂

Ta ex Bibi: Benjamin Netanyahu föddes i Israel, hans dotter (från tidigare relation) + två söner föddes i Israel och hans barnbarn (hans dotters barn) föddes i Israel.

Säg mig hur många generationer enl dig innan du anser Bibis släkt får kalla det sitt land? 😂

🥺 Får Bibis barnbarn åtminstone stanna? 🥺

Arafat är född i Egypten och inte "Palestin" så enl dig då får inte han heller ha ngt säge eller hur?

Citat:
Det var dock inte den lilla judiska minoriteten i Palestina som villa ha en judisk stat utan det var ett projekt drivet av europeiska invandrare.

Vad hjälper det när Israel startar krig för att ta mer mark som de gjorde 1956 och 1967?
Citera
2025-08-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Skitsnack
Bra att du varudeklarerar vad det är du skriver.

Citat:
De ville ha en judisk stat
Bara en liten minoritet av den lilla judiska minoriteten ville ha någon judisk stat.

Citat:
De har vunnit nya marker då vildarna försökte anfalla de. Ja starta inte krig😂
Tänk om Syrien inte hade beskjutit Kibbutzerna i Norr...då hade de haft Golan eller hur?
Låt oss för all del glömma hur Israel bombade Syrien. Sådant hör inte hit.

Citat:
Om Jordanien inte lagt näsan i blöt när Israel krossade Egypten efter de stängde Tiransundet (en krigsförklaring)
Att stänga Tiransundet, egyptiskt territorialvatten, var inte en krigsförklaring. Däremot var Israels anfall in på Västbanken i Samuincidenten en klar krigshandling.

Israels blockad av Gazas tillgång till internationellt vatten är också en krigshandling, ändå påstås ständigt att "Hamas startade kriget". Hur går det ihop?

Citat:
Bara tänk om dina bröder var lite civiliserade

Jag är svensk, men eftersom du skriver som du gör antar jag att du är jude så det är snarare dina bröder man kunde önska var lite civiliserade.

Citat:
Iran förlorade triljoner dollar i investeringar med sitt kärnprogram och missil program. Förlorade sina topp generaler 😂 Bagheri och Salami .Hizbollah (dina idoler) är eliminerat 😂med Nasrallah , så nu kan Israel "ta hand" om Gaza i lugn och ro utan mer oförskämda störningar från Iran eller Hizbollah.

Ingen förnekar att Israel med amerikansk hjälp är bra på mord, krig och terror, det är dock bara barbarer som hyllar det. Skrattar åt politiska mord där massor av oskyldiga civila strök med.

Citat:
🥺jag är 🇸🇪✝️... vill köpa mark i östra Jerusalem 🥺 menar du att jag inte är "palestinskt " nog🥺😂
Det är helt upp till palestinska regeringen om utlänningar skall få köpa mark där. Detta då förutsatt att ockupationen upphör och en självständig palestinsk regering kan fatta beslut om sådana lagar. Under ockupation får mark inte säljas.

Vissa länder är väldigt restriktiva mot att utlänningar köper mark. I Israel är t ex nästan all mark statlig.
Citera
2025-08-15, 09:54
Medlem
1. Lite of topic men Tiransundet är internationellt vatten, jag bör veta... jag passerat området mer än en ggn precis som Singapore straight är etc under min militära tid😊

2. Kan du inte läsa? jag är ✝️🇸🇪😊 hade jag vart jude hade jag tjänstgjort i IDF...lärt dina vänner hyfs...

3. Syrien började bomba... Bombar Israel Egypten och Jordanien nu?? nä för de uppför sig...

4. När Libanon och Syrien uppför sig så kommer de också se att inga flyganfalll kommer ske 😊

5.😂🥺 Du vet i krig att man får belägra😂😂

"FN:s rapportförfattare drar slutsatsen att Israels sjöblockad på internationellt vatten var laglig.*"

Sen personligen skiter jag i det... starta inte ett krig då...

6. 🥺menar du att Bibis barnbarn inte har rätt att bo där? ok då förstår jag 😂 lilla nasse...där fick jag dig. Med samma resonemang kan väl alltså man utrota alla syrier från 2015 som bor i Sverige ? då de inte föddes här?? eller bara "tre generationer " gamla som Bibis barnbarn

7. Ang att inte mark får inte säljas🥺 så säger jag "watch me Habib" 😂 jag erkänner Israels lagar inte vildarnas, du ska få smaka på granatäpplen jag planterar😊 min kristna gästvänlighet... trots allt ingen vilde.

Citat:

Bara en liten minoritet av den lilla judiska minoriteten ville ha någon judisk stat.

Att stänga Tiransundet, egyptiskt territorialvatten, var inte en krigsförklaring. Däremot var Israels anfall in på Västbanken i Samuincidenten en klar krigshandling.

Israels blockad av Gazas tillgång till internationellt vatten är också en krigshandling, ändå påstås ständigt att "Hamas startade kriget". Hur går det ihop?

Jag är svensk, men eftersom du skriver som du gör antar jag att du är jude så det är snarare dina bröder man kunde önska var lite civiliserade.

Ingen förnekar att Israel med amerikansk hjälp är bra på mord, krig och terror, det är dock bara barbarer som hyllar det. Skrattar åt politiska mord där massor av oskyldiga civila strök med.

Det är helt upp till palestinska regeringen om utlänningar skall få köpa mark där. Detta då förutsatt att ockupationen upphör och en självständig palestinsk regering kan fatta beslut om sådana lagar. Under ockupation får mark inte säljas.

Vissa länder är väldigt restriktiva mot att utlänningar köper mark. I Israel är t ex nästan all mark statlig.
Senast redigerad av David1982 2025-08-15 kl. 09:57.
Citera
2025-08-15, 10:05
Medlem
Men spelar ingen roll vad du säger

Ingen kommer rädda Gaza nu...

Israel har stått emot så mkt tryck från Omvärlden + ICC + ICJ men kom ut segrande 😂

Bibi flög över Italien, Frankrike, Grekland etc
För ingen vågar arrestera Bibi då de vet vad Mossad/IDF är kapabla atr göra om man rör deras premiärminister 😂

Syrien = Assad regimen RIP
Iran = Eliminerat, bankrupt, vattenbrist
Libanon = Hizbollah är döda... de vågade inte ens delta när Israel anföll Iran😂

Nu är det bara Gaza kvar 😊😊😊
De ska inte gnälla, de ska inte gråta... de ska "own it" som man säger🥺

GHF vad det bästa Trump/Bibi kunde göra😊
Måste erkänna det var ett genialt drag 😊

Edit 10:27: Hamas grisen Nasser Musa, är död😊

Citat:

Senast redigerad av David1982 2025-08-15 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in