Skitsnack
De ville ha en judisk stat
Men spelar ingen roll nu eller hur? Israel finns där nu och röstat med FN mandat både från Omvärlden och säkerhets rådet.
De har vunnit nya marker då vildarna försökte anfalla de. Ja starta inte krig😂
Tänk om Syrien inte hade beskjutit Kibbutzerna i Norr...då hade de haft Golan eller hur?
Om Jordanien inte lagt näsan i blöt när Israel krossade Egypten efter de stängde Tiransundet (en krigsförklaring)
Tänk om arab league inte gjorde sina "the three NO"
Bara tänk om dina bröder var lite civiliserade
Det är konsekvenser i krig
Som Gaza , gubben...de får lära sig den hårda vägen...
Iran förlorade triljoner dollar i investeringar med sitt kärnprogram och missil program. Förlorade sina topp generaler 😂 Bagheri och Salami .Hizbollah (dina idoler) är eliminerat 😂med Nasrallah , så nu kan Israel "ta hand" om Gaza i lugn och ro utan mer oförskämda störningar från Iran eller Hizbollah.
Så mitt råd till pallarna : Uppför er och acceptera er plats. Jerusalem kommer inte delas...Smotrich har godkänt man bygger nu sista biten av Östra Jerusalem.
🥺jag är 🇸🇪✝️... vill köpa mark i östra Jerusalem 🥺 menar du att jag inte är "palestinskt " nog🥺😂
Ta ex Bibi: Benjamin Netanyahu föddes i Israel, hans dotter (från tidigare relation) + två söner föddes i Israel och hans barnbarn (hans dotters barn) föddes i Israel.
Säg mig hur många generationer enl dig innan du anser Bibis släkt får kalla det sitt land? 😂
🥺 Får Bibis barnbarn åtminstone stanna? 🥺
Arafat är född i Egypten och inte "Palestin" så enl dig då får inte han heller ha ngt säge eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Det var dock inte den lilla judiska minoriteten i Palestina som villa ha en judisk stat utan det var ett projekt drivet av europeiska invandrare.
Sionisterna inledde en storskalig etnisk rensning varefter de utropade en judisk stat utan definierade gränser. Det var vid den punkten grannländerna intervenerade.
Vad hjälper det när Israel startar krig för att ta mer mark som de gjorde 1956 och 1967?