2025-07-23, 02:20
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tråden handlar inte alls om den stackars killen. Bara massa dravel. Skärp er.

Då har du inte förstått poängen: Att det finns kvarstående hjärtskador fem månader efter mRNA-covidvaccineringen, visar att Nicholas kan ha haft skador som gjorde hjärtat sårbart för den bakteriella endokardit, som uppstod två månader efter hans andra dos med Modernas covidvaccin.
Citera
2025-07-23, 03:20
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Så skador från en myokardit som syns 5 månader efter vaccinationen har inte bestått nog tid för dig, för att du ska sluta försvara experimentet? Det medicinska ordet är kvarstående i detta fall, det är ett annat ord för bestående.
Och om någon nu hade förväntat sig något annat från dig så kom det MER skitprat och lögner. NEJ, vaccinet är inget experiment, det upphörde att vara ett experiment när det godkändes för nödanvändning (EUA) och erhöll villkorat marknadsföringstillstånd (CMA). NEJ, det är ingen som försvarar något, vi bara påpekar att du sitter och ljuger helt skamlöst samt pratar skit och hittar på. Skämmes, ta mig fan.

Citat:
Det är inte kvarståendet som det råder tvivel om, det är huruvida det kommer att leda till en livslång hälsorisk.
Det var inte vad du påstod. Du påstod att skadorna var bestående. Du satt och ljög helt skamlöst samt pratade skit och hittade på. Skämmes, ta mig fan. Och i motsats till dig har jag den goda smaken att faktiskt infoga citat när jag påstår att du sagt något (jag gör inte som du som sitter och ljuger helt skamlöst samt pratar skit och hittar på vad andra sagt. Skämmes ta mig fan) . Här kommer det:

Citat:
Jag pekade på att skadorna på hjärtat är bestående.

Citat:
Alla kan själva läsa denna tråd och bedöma om du har erkänt möjligheten för ett osäkert hälsoläge för hjärtat - mer än två veckor efter vaccinationen.
Ja, det kan alla läsa. Ingenstans har jag påstått något dylikt. Du sitter och ljuger helt skamlöst samt pratar skit och hittar på vad andra sagt. Skämmes ta mig fan

Citat:
Myokardit kan vara närmast symtomfri. Ärren kan ändå vara farliga - och de kan även finnas efter vaskulit orsakad av mRNA-experimentet - och potentiellt orsaka det som Dr Hammarskjöld och Dr Milhoan tror hände med Nicholas.
Och det jag frågat dig är om du tror att det möjligen skulle kunna finnas en annan förklaring - baserat på att det mig veterligen inte finns EN ENDA studie där man konstaterat att det uppstått myokardit så långt som två månader efter vaccination.

Citat:
Du är så desperat nu att du tror att ditt patetiska försök att trigga trauma-relaterat raseri ska lyckas, om du börjar skriva vanhedrande om min relation till Nicholas. Du vet nämligen att det är traumat som driver mig och inte en agenda.
Du lyckas så bra själv med att vanhedra både dig själv och alla runt omkring dig. Det brukar bli så när man som du sitter och ljuger helt skamlöst samt pratar skit och hittar på vad andra sagt. Du desinformerar och ljuger om vad som står i studier, du hittar på och drar slutsatser utan att ha minsta kunskap och sitter öppet och misrepresenterar forskning. Skämmes ta mig fan.
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag måste uppriktigt säga att det känns oklart vad din egentliga åsikt och dina avsikter är. Å ena sidan får man känslan av att du vill separera ansvarsfrågan till en del där du enbart vill lägga ansvar på sjukvården för att man inte informerat om risker. Å andra sidan vill du ge vaccinet skulden för Nicholas död. Den bittra sanningen är dock att det finns FLER saker som talar emot den tesen än för.

Ledsen att behöva påpeka det, men ögnar man igenom dina Youtube-alster framstår du som en minst sagt fjättrad sektmedlem, det går inte att undvika att notera dina ständiga referenser till rena felaktigheter och faktafel. När ditt svammel kommer in på "generaler" i kombination med att de som påpekar för dig att "vetenskapen" du citerar i själva verket inte ÄR vetenskap utan rent kvacksalveri - då kallar du direkt dessa för "gaggiga idioter" och anklagar dem för att "inte kunna sätta ihop två ord".

Handen på hjärtat; finns det EN studie där myocarditis uppstått två MÅNADER efter vaccination? I de flesta studier jag känner till drabbas majoriteten av de vaccinerade personerna efter 2-5 DAGAR. I studien nedan visade 96% av de drabbade symptom inom 7 dagar. Jag har som jag påpekade inte sett EN ENDA studie där någon fått symptom så sent som en månad efter vaccination. Men i Nicholas fall menar du att det känns fullt rimligt att det var vaccinet som var orsaken när han fick symptom TVÅ MÅNADER efter vaccination.
Citat:
Mean onset of symptoms was within 3.2 ± 5.2 days from the day of vaccination, with 96% patients (318 of 331) presenting within 7 days from vaccination.
https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(24)00388-2/fulltext
Skulle du kunna tänka dig att det finns en helt annan förklaring till Nicholas myocardit än den som just nu agerar väderkvarn i ditt liv på Youtube och i sociala medier?

Vilken vedervärdig människa du är. Ett praktsvin.
Hur står du ut med att ljuga och prata så mycket skit som du gör? Kallar folk för "fjantar" och "gaggiga halvidioter som knappt kan sätta ihop två ord" samtidigt som du helt fräckt sitter och fabricerar ihop lögner som vem som helst kan konrollera inte är sanna. Tror du själv på det du säger eller är du så slut i bollen att du inte begriper hur du gör bort dig?

Jag får ta det igen:
Skulle du kunna tänka dig att det finns en helt annan förklaring till Nicholas myocardit än den som just nu agerar väderkvarn i ditt liv på Youtube och i sociala medier?
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-23 kl. 03:23.
Citera
2025-07-23, 05:50
Medlem
Hjärtmuskelceller är inte som andra celler... ställ gärna dessa frågor till er föredragna chattbot och lägg ihop två och två.

1️⃣ Kan LNP-inkapslat mRNA spridas till hjärtmuskelceller?

2️⃣ Kan hjärtmuskelceller med hjälp av mRNA tillverka spikprotein?

3️⃣ Kan immunförsvaret döda hjärtmuskelceller som tillverkar spikprotein?

4️⃣ Kan döda hjärtmuskelceller ersättas med nya hjärtmuskelceller?

Så här svarade t.ex. Grok...
https://x.com/i/grok/share/T9TbDjuKq4qwTu8KvdNGXpmkS
1️⃣ Ja, LNP-inkapslat mRNA kan spridas till hjärtmuskelceller.
2️⃣ Ja, hjärtmuskelceller kan tillverka spikprotein med mRNA.
3️⃣ Ja, immunförsvaret kan angripa och döda hjärtmuskelceller som uttrycker spikprotein.
4️⃣ Nej, hjärtmuskelceller har mycket begränsad förmåga att regenereras eller ersättas.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-07-23 kl. 06:22.
Citera
2025-07-23, 10:00
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Det var inte vad du påstod. Du påstod att skadorna var bestående.

Skadorna har observerats ett halvår efter vaccinationen. Det är var som krävs för att kalla dem kvarstående, som är ett annat ord för bestående. Det är inte samma ord som livslånga.

Ja, Nicholas biologiska hjärtklaffsprotes kan ha skadats och gjorts sårbar för endokardit - med tiden efter bytet i augusti 2019. Men det finns ingen data som tyder på det. Det har isåfall undgått hans hjärtläkare. Han hade ett normalt immunförsvar och inget sår som möjlig infektionskälla. Utifrån de data som vi har - där det helt klart är relevant att skador på hjärtat efter mRNA-covidvaccin nu har visat sig kunna kvarstå flera månader - så är det mest sannolika att Modernas covidvaccin är den primära orsaken.
Citera
2025-07-23, 18:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Skadorna har observerats ett halvår efter vaccinationen. Det är var som krävs för att kalla dem kvarstående, som är ett annat ord för bestående. Det är inte samma ord som livslånga.

Ja, Nicholas biologiska hjärtklaffsprotes kan ha skadats och gjorts sårbar för endokardit - med tiden efter bytet i augusti 2019. Men det finns ingen data som tyder på det. Det har isåfall undgått hans hjärtläkare. Han hade ett normalt immunförsvar och inget sår som möjlig infektionskälla. Utifrån de data som vi har - där det helt klart är relevant att skador på hjärtat efter mRNA-covidvaccin nu har visat sig kunna kvarstå flera månader - så är det mest sannolika att Modernas covidvaccin är den primära orsaken.
Så vad du säger är att Nicholas blev diagnostiserad med myokardit vid vaccinationstillfället och att ansvarig läkare konstaterade att det var vaccinationen som var orsaken??
Citera
2025-07-24, 08:45
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Så vad du säger är att Nicholas blev diagnostiserad med myokardit vid vaccinationstillfället och att ansvarig läkare konstaterade att det var vaccinationen som var orsaken??

Detta har jag svarat på säkert fem gånger. Han fick 40 graders feber på kvällen efter den andra dosen av Modernas covidvaccin den 4 oktober 2021 (två dagar innan FHM stoppade Moderna för alla födda 1991 och senare pga risken för myokardit och perikardit).

Vården hade inte följt direktivet i Läkemedelsverkets säkerhetsbrev från slutet av juli och undlåtit att varna oss för myokardit och perikardit, så vi lät inte läkarundersöka honom efter febern.

Dock gick han på en rutin-hjärtundersökning den 26 oktober och bedömdes som ”kliniskt välmående”. Den 4 december insjuknade han i vad som skulle visa sig vara sepsis. Jag tolkade det som vinterkräksjuka. Efter två dagar med feber sjönk febern och han kräktes inte. Men när han satt i soffan och såg på TV på eftermiddagen, sa han till mig att han inte kunde röra sina ben. Jag ringde efter ambulans och på sjukhuset konstaterades det att han hade endokardit med sepsis.

Spikproteinet efter mRNA-covidvaccin har hos vissa visat sig vara kvar 700 dagar efter vaccinationen:

”When the researchers measured levels of SARS-CoV-2 spike protein — the part of the virus that enables it to penetrate and infect host cells and what COVID-19 vaccines use to trigger immune responses against the virus — they found that some individuals with PVS, even those without evidence for infection, had higher levels of spike protein than controls. Typically spike protein can be detected for a few days after vaccination, but some participants with PVS had detectable levels more than 700 days after their last vaccination. Persistent spike protein has been associated with long COVID as well.”

https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions?utm_source=chatgpt.com

Nicholas kan ha fått inflammationer i kärl runt hjärtat - vaskulit - till följd av immunförsvarets reaktioner på kvarvarande spikprotein. Det kan ha skapat ingångar och fästen för bakterier i hjärtat. När sedan bakterierna växt till sig, kan de ha lossnat och orsakat sepsis.

Det är dock en annan sak varför bakterier kom in i blodet och kunde nå hjärtat.

Här är en överblick över forskning om mRNA-covidvaccinens påverkan på immunförsvaret, som säger att SARS‑CoV‑2-spikproteinet undertrycker det tidiga, medfödda immunförsvaret – vilket kan leda till sämre försvar mot bakterier (och därmed ökad risk för bakterimi):

“In this paper, we call attention to three very important aspects of the safety profile of these vaccinations. First is the extensively documented subversion of innate immunity, primarily via suppression of IFN-α and its associated signaling cascade. This suppression will have a wide range of consequences, not the least of which include the reactivation of latent viral infections and the reduced ability to effectively combat future infections.”

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9012513/?utm_source=chatgpt.com
Citera
2025-07-24, 11:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Detta har jag svarat på säkert fem gånger. Han fick 40 graders feber på kvällen efter den andra dosen av Modernas covidvaccin den 4 oktober 2021 (två dagar innan FHM stoppade Moderna för alla födda 1991 och senare pga risken för myokardit och perikardit).
Man har alltså INTE diagnostiserat myokardit varken i direkt samband med vaccination eller tre veckor senare då han genomgick en rutin-hjärtundersökning?

Det finns således inte EN ENDA indikation på myokardit. Det finns inte EN ENDA indikation på att något vaccin orsakat något alls. Bara en extremt långsökt hypotes som förutom att vara EXTREMT långsökt dessutom diskvalificerar ALLA andra möjligheter. Du VILL inte att det skall finnas någon annan orsak.

Citat:
Spikproteinet efter mRNA-covidvaccin har hos vissa visat sig vara kvar 700 dagar efter vaccinationen:

Nej, de uppgifterna är pinsamma spekulationer, jag har kommenterat det tidigare. Att du fortfarande ältar de felaktigheterna tyder på att du antingen är en lögnare och kvacksalvare alternativt en dum pappskalle som inte kan läsa. Jag vet inte vilket av dem som är värst. I ditt fall börjar jag dock misstänka att det är en kombination av båda dessa egenskaper.

Citat:
Jag skall inte peta för mycket i dina vetenskapliga referenser och slutsatser, i synnerhet inte som i stort sett inte en enda av dem är relevant för sakfrågan (orsaken till din sons död samt därtill ansvar för ev. felbehandlingar och liknande).

Men då den studie du länkade till poppade upp på annan plats häromdagen och jag skummade igenom den (det gissar jag att du inte gjort, eller åtminstone inte förstått någonting), så får man för din skull hoppas på att åklagaren inte läser det här, eftersom jag nu talar om för både dig och honom att Bhattacharjee et al. i "Immunological and Antigenic Signatures Associated with Chronic Illnesses after COVID-19 Vaccination" valt att låta de vaccinerade personerna i försöket själva tala om när de vaccinerades och när de senast var infekterade med Covid-19. Och sedan har Bhattacharjee valt att helt enkelt utgå ifrån att om man hittar några spikproteiner så är det kvarlevor från vaccinationen. Det är så de kommit fram till att man hittar spikproteiner efter 700 dagar. Haha, vilken pannbiff. Det passar kanske hans agenda. Och din! Inte ett ord om att det kanske finns en annan orsak, som man inte uteslöt genom att undersöka...

Undrar om jag någonsin läst något så urbota amatörmässigt och klantigt. Skämskudde på.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2025.02.18.25322379v1

Ju mer jag läser dina svamligheter och tragiska försök att få det till att någon "mördat" din son tillsammans med de övriga 20 miljoner människor som du menar att man likviderat genom "massmord" styrt av Bill Gates och "den globala elitens maktstrukturer", samtidigt som du uppfattar dig själv som saklig och påläst, desto mer övertygad blir jag om att du behöver professionell hjälp och avprogrammering.
Citera
2025-07-29, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Du menar mer än att Hammarskjöld inte haft läkarlegitimation sedan 2009 då han fick den indragen?

Så, ingen kommentar till detta att din hyllade Hammarskjöld inte haft läkarlegitimation på över 15 år?
Citera
2025-08-12, 19:30
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:
Man har alltså INTE diagnostiserat myokardit varken i direkt samband med vaccination eller tre veckor senare då han genomgick en rutin-hjärtundersökning?

Det finns således inte EN ENDA indikation på myokardit. Det finns inte EN ENDA indikation på att något vaccin orsakat något alls. Bara en extremt långsökt hypotes som förutom att vara EXTREMT långsökt dessutom diskvalificerar ALLA andra möjligheter. Du VILL inte att det skall finnas någon annan orsak.

Nej, de uppgifterna är pinsamma spekulationer, jag har kommenterat det tidigare. Att du fortfarande ältar de felaktigheterna tyder på att du antingen är en lögnare och kvacksalvare alternativt en dum pappskalle som inte kan läsa. Jag vet inte vilket av dem som är värst. I ditt fall börjar jag dock misstänka att det är en kombination av båda dessa egenskaper.

Ju mer jag läser dina svamligheter och tragiska försök att få det till att någon "mördat" din son tillsammans med de övriga 20 miljoner människor som du menar att man likviderat genom "massmord" styrt av Bill Gates och "den globala elitens maktstrukturer", samtidigt som du uppfattar dig själv som saklig och påläst, desto mer övertygad blir jag om att du behöver professionell hjälp och avprogrammering.

Det är du som oavbrutet talar om myokardit. Jag har talat om vaskulit, kvardröjande spikprotein och flyttat fokus i immunförsvaret. Du kan ju läsa Dr Kirk Milhoans utlåtande:

(Välj Öppna i webbläsare):

https://www.dropbox.com/scl/fi/1qhbeddy24plr1qxja2kn/ProfessionalWitnessLetter-Nicholas-Sundgren-rev-1.pdf?rlkey=kp0r844mqplnfqrjldukhjuw8&st=y2xy018n& dl=0

Du kan tycka vad du vill om sambandet mellan Spikevax och Nicholas död, sambandet mellan Gain-of-Function-forskning och pandemin - och samband mellan mRNA-covidvaccin och finansiella samt militära intressen.

Inget av detta är kärnan i varför Nicholas utsattas för ett medicinskt övergrepp.

Kärnan är detta: SS-läkaren i Auschwitz, Friedrich Entress, sprutade in fenol genom bröstkorgen in i hundratals barns hjärtan, för att avsluta deras liv - efter en mängd medicinska experiment.

På samma sätt som han tyckte att de tillhörde Tredje riket, ansåg läkaren som signerade Nicholas covidvaccinering, att Nicholas tillhörde statens och finansens experiment.

Läkaren går fri, trots att han bröt mot Patientlagen och Patientsäkerhetslagen, när han undlät att följa säkerhetbrevet från Läkemedelsverket - och varna oss för risken för hjärtmuskelinflammation och hjärtsäcksinflammation i samband med mRNA-covidvaccin, som var särskilt hög hos en 13-årig pojke som Nicholas.

Plus att han struntade i Barnläkarföreningens rekommendation att göra en individuell bedöming.

Nicholas var hjärtopererad och levetransplanterad - men varken hans hjärtläkare eller leverläkare tillfrågades inför covidvaccineringen.

Nicholas var ett av fem levertransplanterade barn som slapp immunosuppressiv medicin från ett års ålder. Han bedömdes av läkarna som ”kliniskt välmående”.

Folkhälsomyndigheten varnade inte heller för riskerna i sin breda information i samband med covidvaccinering av barn, som började hösten 2021. Riksdagen bemöter mitt brev om detta med tystnad.
Senast redigerad av BobboSundgren 2025-08-12 kl. 20:07.
Citera
2025-08-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hjärtmuskelceller är inte som andra celler... ställ gärna dessa frågor till er föredragna chattbot och lägg ihop två och två.

1️⃣ Kan LNP-inkapslat mRNA spridas till hjärtmuskelceller?

2️⃣ Kan hjärtmuskelceller med hjälp av mRNA tillverka spikprotein?

3️⃣ Kan immunförsvaret döda hjärtmuskelceller som tillverkar spikprotein?

4️⃣ Kan döda hjärtmuskelceller ersättas med nya hjärtmuskelceller?

Så här svarade t.ex. Grok...
https://x.com/i/grok/share/T9TbDjuKq4qwTu8KvdNGXpmkS
1️⃣ Ja, LNP-inkapslat mRNA kan spridas till hjärtmuskelceller.
2️⃣ Ja, hjärtmuskelceller kan tillverka spikprotein med mRNA.
3️⃣ Ja, immunförsvaret kan angripa och döda hjärtmuskelceller som uttrycker spikprotein.
4️⃣ Nej, hjärtmuskelceller har mycket begränsad förmåga att regenereras eller ersättas.
Detta beskriver man i den nya informationsfilmen "Inuti mRNA-vaccin" som släpptes häromdan...

Något man betonar är allvaret i ett skadat endotel vilket kan liknas med en "teflonbeläggning" på insidan av blodkärlen och hjärtat som gör ytan slät så att blodet kan flöda utan problem. Ett skadat endotel kan skapa förutsättningar för bakterier (och även blodproppar) att fästa och växa i. Något som verkar vara högst relevant för vad som hände Nicholas.

Inside mRNA Vaccines (Subtitles in 15 languages) 31:07 in i filmen
https://youtu.be/fDo5-fONeLg?t=1867
Den avlidne patologen Arne Burkhardt och hans team undersökte över hundra biopsier från personer som misstänktes ha drabbats av biverkningar av vacciner, varav några var dödliga. Förstörelsen av endotelet kan vara en av de viktigaste faktorerna.

Dessa biopsier ger ledtrådar om hur vaccinet kan bidra till skador på organ och vävnader. Våra fynd är så alarmerande att vaccinationen bör stoppas omedelbart, särskilt vaccination av barn.

När dessa små fettpartiklar kommer in i blodomloppet kan de absorberas av blodkärlens väggar eller hjärtat. Om dessa vävnader producerar spikproteiner kan vårt immunsystem attackera dessa områden och orsaka potentiellt allvarliga skador på kärlväggarna eller hjärtat. Vi fann spikprotein i många organ och många vävnader. Spikproteiner fanns i endotelet, i kärlen och i kärlväggarna.
Det blir alltså en autoimmun reaktion... lipidnanopartiklarna med mRNA-instruktioner absorberas av dessa viktiga celler (t.ex. hjärta och kärlväggar/endotel) som börjar uttrycka spikproteiner vilket resulterar i en autoimmun reaktion där immunförsvaret attackerar dessa celler som förvandlats till spikproteinfabriker... vips så har vi t.ex. ett skadat endotel där bakterier kan få fäste... sepsis nästa?
Citera
2025-08-13, 22:58
Avstängd
Citat:
Detta beskriver man i den nya informationsfilmen "Inuti mRNA-vaccin" som släpptes häromdan...

Något man betonar är allvaret i ett skadat endotel vilket kan liknas med en "teflonbeläggning" på insidan av blodkärlen och hjärtat som gör ytan slät så att blodet kan flöda utan problem. Ett skadat endotel kan skapa förutsättningar för bakterier (och även blodproppar) att fästa och växa i. Något som verkar vara högst relevant för vad som hände Nicholas.

Inside mRNA Vaccines (Subtitles in 15 languages) 31:07 in i filmen
https://youtu.be/fDo5-fONeLg?t=1867
Den avlidne patologen Arne Burkhardt och hans team undersökte över hundra biopsier från personer som misstänktes ha drabbats av biverkningar av vacciner, varav några var dödliga. Förstörelsen av endotelet kan vara en av de viktigaste faktorerna.

Dessa biopsier ger ledtrådar om hur vaccinet kan bidra till skador på organ och vävnader. Våra fynd är så alarmerande att vaccinationen bör stoppas omedelbart, särskilt vaccination av barn.

När dessa små fettpartiklar kommer in i blodomloppet kan de absorberas av blodkärlens väggar eller hjärtat. Om dessa vävnader producerar spikproteiner kan vårt immunsystem attackera dessa områden och orsaka potentiellt allvarliga skador på kärlväggarna eller hjärtat. Vi fann spikprotein i många organ och många vävnader. Spikproteiner fanns i endotelet, i kärlen och i kärlväggarna.
Det blir alltså en autoimmun reaktion... lipidnanopartiklarna med mRNA-instruktioner absorberas av dessa viktiga celler (t.ex. hjärta och kärlväggar/endotel) som börjar uttrycka spikproteiner vilket resulterar i en autoimmun reaktion där immunförsvaret attackerar dessa celler som förvandlats till spikproteinfabriker... vips så har vi t.ex. ett skadat endotel där bakterier kan få fäste... sepsis nästa?

Ja, jag skrev om det här i maj 2021:
(FB) Spikproteinet orsakar de svåra symptomen för covid-19 och vaccinerna
Citera
2025-08-15, 22:59
Medlem
BobboSundgrens avatar
Citat:

Ja, det är detta som både immunologen Ann-Cathrin Engwall, fd barnöverläkare Björn Hammarskjöld och barnkardiologen Kirk Milhoan tror är fallet med Nicholas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in