Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Vi har statistik som visar att mellan 2-3% av vaccinerade utvecklar en kroppstemperatur på mellan 39-40 grader och en halv procent på ÖVER 40 grader.. Men i ditt fall skulle jag vara betydligt mer oroad för att det möjligen redan fanns någon typ av infektion vid vaccinationstillfället, t.ex av COVID-19 eller något annat, något som är den vanligaste orsaken till att en vaccinerad person utvecklar högre feber än vad som anses vara normen (38-39 grader).
Jag gissar att du inte läst det och att ingen av dina antivaxxar-patrask-kompisar berättat det?
Det finns många eventualiteter. Jag har aldrig trott att jag ska kunna bevisa att Modernas covidvaccin dödade Nicholas.
Mitt mål har varit att visa att det finns en stor risk att det var den mest sannolika dödsorsaken. Även om inte du tycker att det verkar så, så kan jag se det potentiella sambandet, eftersom jag tycks ha en större inlevelse än du i vad cirkulerande och kvarvarande spikprotein kan åstadkomma, utifrån de studier och fall som jag har tagit del av.
Varför du är så tvärsäker på att allt är säkert och rationellt kring mRNA-covidvaccinen, förbryllar mig. Det får mig att tänka att hat och tro på ”vetenskapssamhället” är snuttefiltar för dig, som du använder för att motverka hjärndimma.
Moderna och NIH inledde ett samarbete om utveckling av mRNA-coronavirusvaccin redan i maj 2019. Och du tycker alltså att det är galet att misstänka inside-affärer och korrelation med den GoF-forsking, som NIH finansierade och som enligt den nya etablerade amerikanska uppfattningen ledde till pandemin?
Vad är mitt syfte med att peka på ett möjligt samband mellan Modernas covidvaccin och Nicholas död då? Jo, att göra det tydligt att vården körde över Nicholas som inte varnade oss föräldrar för myokardit och perikardit.
När jag fick reda på att den riskinformationen redan fanns inom vården, när Nicholas covidvaccinerades, så tyckte jag att den avdelning, dess sektionschef som signerade för vaccinationen - och den sjuksköterska som hade varit med och räddat Nicholas liv när han var bebis, var svikare. De hade inte heller gjort en individuell bedöming, visade det sig.
Och jag misstänker att de teg om riskerna, för att deras lojalitet med symbiosen mellan stat och finans som de verkar inom - är större än deras lojalitet med patienten. Och det vill jag stå upp mot, för att hedra Nicholas.
Inget av ditt förakt för mig biter ett dugg på den analysen och ambitionen.