Citat:
Ursprungligen postat av
BobboSundgren
Det går inte att tolka Patientlagen och Patientsäkerhetslagen på något annat sätt, än att sjuksköterskan skulle ha informerat sig själv om den mycket tillgängliga riskinformationen - och informerat oss föräldrar.
Jag måste uppriktigt säga att det känns oklart vad din egentliga åsikt och dina avsikter är. Å ena sidan får man känslan av att du vill separera ansvarsfrågan till en del där du enbart vill lägga ansvar på sjukvården för att man inte informerat om risker. Å andra sidan vill du ge vaccinet skulden för Nicholas död. Den bittra sanningen är dock att det finns FLER saker som talar emot den tesen än för.
Ledsen att behöva påpeka det, men ögnar man igenom dina Youtube-alster framstår du som en minst sagt fjättrad sektmedlem, det går inte att undvika att notera dina ständiga referenser till rena felaktigheter och faktafel. När ditt svammel kommer in på "generaler" i kombination med att de som påpekar för dig att "vetenskapen" du citerar i själva verket inte ÄR vetenskap utan rent kvacksalveri - då kallar du direkt dessa för "gaggiga idioter" och anklagar dem för att "inte kunna sätta ihop två ord".
Handen på hjärtat; finns det EN studie där myocarditis uppstått två MÅNADER efter vaccination? I de flesta studier jag känner till drabbas majoriteten av de vaccinerade personerna efter 2-5 DAGAR. I studien nedan visade 96% av de drabbade symptom inom 7 dagar. Jag har som jag påpekade inte sett EN ENDA studie där någon fått symptom så sent som en månad efter vaccination. Men i Nicholas fall menar du att det känns fullt rimligt att det var vaccinet som var orsaken när han fick symptom TVÅ MÅNADER efter vaccination.
Citat:
Mean onset of symptoms was within 3.2 ± 5.2 days from the day of vaccination, with 96% patients (318 of 331) presenting within 7 days from vaccination.
https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(24)00388-2/fulltext
Skulle du kunna tänka dig att det finns en helt annan förklaring till Nicholas myocardit än den som just nu agerar väderkvarn i ditt liv på Youtube och i sociala medier?