Citat:
Skaffar man ungar bidrar man med betydligt större miljöförstöring än nån som valt att hålla sig barnlös. Överbefolkning är det största globala miljöproblemet. Inte för att jag bryr om miljön men jag tänker inte ta skit från hycklande miljöpartister som valt att fortplanta sig.
Som barnlös känner jag heller inte igen mig alls i din beskrivning av 40-åringar. Jag tar varken sovmornar, super, shoppar, reser, eller fläker ut mitt liv på sociala medier. Jag lever avslappnat och enkelt, är ute och motionerar 5 på morgon när det är folktomt på gatorna, njuter av det och ser 10 år yngre ut än min egentliga ålder. Inga problem alls att känna mig lycklig. Det är befriande att slippa oron för ensamhet som andra panikartat verkar känna.
Det är väldigt trångsynt att tycka att alla människor borde ha samma intressen, livsstil, religion och politiska syn som en själv för att vara lyckliga. Alla har olika behov och värderingar i livet. Alla är inte lämpade som föräldrar och det är nyttigt och insiktsfullt att i så fall låta bli att skaffa barn.
Som barnlös känner jag heller inte igen mig alls i din beskrivning av 40-åringar. Jag tar varken sovmornar, super, shoppar, reser, eller fläker ut mitt liv på sociala medier. Jag lever avslappnat och enkelt, är ute och motionerar 5 på morgon när det är folktomt på gatorna, njuter av det och ser 10 år yngre ut än min egentliga ålder. Inga problem alls att känna mig lycklig. Det är befriande att slippa oron för ensamhet som andra panikartat verkar känna.
Det är väldigt trångsynt att tycka att alla människor borde ha samma intressen, livsstil, religion och politiska syn som en själv för att vara lyckliga. Alla har olika behov och värderingar i livet. Alla är inte lämpade som föräldrar och det är nyttigt och insiktsfullt att i så fall låta bli att skaffa barn.
Håller med om det sista men fattar inte varför du tror att andra vill att du ska ha barn?! Det skiter väl alla andra i förutom dina egna föräldrar?
Jag säger bara att de barnlösa jag känner reser betydligt mer än barnfamiljer jag känner. De har även husdjur som alla gör lika stort avtryck som en SUV per djur och deras liv går ut på konsumtion.
Behöver inte stämma in på dig och ingen tycker att du borde leva på nåt annat sätt.
r fler än "min discord lakej") Ska jag plötsligt anta att gud existerar med den premissen p.g.a. att Christopher Langan har en större logisk förmåga att lösa diverse logiska pussel än mig? (och din discord vän)