2025-08-15, 11:19
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Invandringen har ju minskat och är nere på rekordlåga nivåer, men det är BNP:n också, så uppenbarligen har det ingen korrelation. Du tror inte det kan ha något att göra med miljardärernas skattesänkningar som plundrar statskassan?
Det finns inga skattesänkningar till miljardärer. Regeringen har ökat jobbskatteavdraget men den ökningen tar slut vid en månadslön på 50k eller så.

Att sänka en skatt är f.ö. inte plundring. Men att höja en skatt är plundring. Du bör träna på din svenska.

Ändå intressant att Vänsterindivider som du diskuterar miljardärernas skatter när vi andra diskuterar stöld som lägger ner butiker. Brott är tydligen aldrig ett problem för en Vänsterindivid och inga offer existerar.
Citera
2025-08-15, 11:28
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Aa fast är folk så jävla fattiga då?
Har folk noll kronor?

Tydligen! Redan som liten fick man lära sig att hade man inga pengar så kan man inte köpa nåt, väldigt enkelt.
Citera
2025-08-15, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Tydligen! Redan som liten fick man lära sig att hade man inga pengar så kan man inte köpa nåt, väldigt enkelt.

Det vet jag väl men jag undrar om det är normalt att folk i Sverige är så fattiga att de bokstavligen har noll kronor
Citera
2025-08-15, 11:30
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Det vet jag väl men jag undrar om det är normalt att folk i Sverige är så fattiga att de bokstavligen har noll kronor

Om det är "normalt" vet jag inte men klart att det finns folk som har noll kronor på kontot en eller kanske två veckor innan lönen kommer!
Citera
2025-08-15, 11:43
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
För människor inte längre har råd att köpa mat!
Ytterligare ett inlägg från någon som fallit för en grundläggande vänstermyt- ”de fattiga stjäl för att de måste”. Så är det inte, om det inte är så att samhället kollapsat. De som stjäl i Sverige är helt enkelt de som är tjuvar, alltså folk utan heder och moral. Varken i mellanöstern eller i Sverige är det ansett som anständigt att stjäla, men vänsterblivna muppar, gärna själva med överklassbakgrund, inbillar sig alltid att det är något slags klasskamp som ligger bakom stölder när det i själva verket bara är fråga om skitstövlar som utnyttjar ett system som inte tillräckligt bestraffar tjuvar.

Jag har inga sympatier för oligopolet ICA, men de som i slutändan drabbas av stölder är kunderna, när butikerna höjer priset för att kompensera sig för förlusten. Som vanligt är det alltså de fattigaste som drabbas hårdast av kriminaliteten, vilket den inavlade vänstern aldrig lyckats begripa.
Citera
2025-08-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Hahaha du verkar dåligt upplyst!
Det handlar ju till 100% om babbar som snor kött och säljer det till restauranger!

Nej, inte alls, har själv sett pensionärer som stjäl mat på Ica, det är kaffe, kött och andra varor!
Citera
2025-08-15, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Om det är "normalt" vet jag inte men klart att det finns folk som har noll kronor på kontot en eller kanske två veckor innan lönen kommer!

Ja, det gäller att förbereda sig så man slipper värsta stressituationen där man behöver stjäla
Citera
2025-08-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Så det är därför dom stjäl dom dyraste varorna som oxkött, ost och kaffe? Istället för potatis, fläsk, ris och pasta..
Kom igen nu.

Inte fan stjäl du potatis, fläsk, ris när du kan ta kött, kaffe, ost! Att det finna ligor som stjäl och säljer dyra varor är jag medveten om!
Citera
2025-08-15, 11:49
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelll-Magne
Det är riktigt många som går hungriga i Sverige,bor du under en sten eller?
Det är i så fall självvalt, alternativt felprioriterat. Var jag bor är off topic.
Citera
2025-08-15, 12:30
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är i så fall självvalt, alternativt felprioriterat. Var jag bor är off topic.
Du har ingen verklighetsuppfattning. Det är sjukt många ofrivilligt hemlösa i Sverige.
Tror du att dem har det bra ställt eller?
Citera
2025-08-15, 12:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelll-Magne
Du har ingen verklighetsuppfattning. Det är sjukt många ofrivilligt hemlösa i Sverige.
Tror du att dem har det bra ställt eller?
Det är inte vad tråden handlar om. Ingen i Sverige BEHÖVER STJÄLA i matbutiker för att slippa svälta.
Det är något man själv väljer att göra...

Dom flesta som stjäl är missbrukare eller tjuvar som säljer stöldgodset vidare, sedan finns det väl några psykfall som tycker det är spännande, typ som "Arga Snattaren"...
Citera
2025-08-15, 12:36
Medlem
Majsmannen2s avatar
Maten blir dyrare och folket blir fattigare (arbetslösheten ökar) och äta bör man annars dör man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in