2025-08-14, 18:45
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ja det fattar inte jag heller. Det inbjuder ju verkligen t snatteri. Värdelöst! Var väl nån naiv dåre som kom på det. Det dom sparar på löner kan omöjligt gå jämnt upp m alla stölder. Man borde inte få gå in med ryggsäckar o dyl heller. I en Ica här får inte ungdomar gå in i grupp. Max 3 åt gången.

Det är på sätt och vis en service. Vilken butik går folk till om de får välja? Den med eller den utan självscanning? Så för att försvara sin marknadsandel så får det kosta lite svinn. Tills det inte går.
Citera
2025-08-14, 18:48
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Den tanken verkar ju inte ha avstyrt "food deserts" i USA, så varför här? Ja, det kommer nog komma i vissa områden som är halvtråkiga med dålig lönsamhet annars. I kaos-områden så kommer det amerikanska fenomenet visa sig även här.
Har de haft medlemskort? Sett rätt mycket om ämnet på tuben men inte uppfattat att det varit medlemsbaserat.

gissar att det enda som funkar är en gammal slags disk som hos sjökvisten i åsa-nisse och kassören plockar fram varorna.

Och häpnar också att inte en enda neger ser en affärsmöjlighet utan det kommer att vara en asiat som startar en sådan affär.
Citera
2025-08-14, 18:49
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Hälften är ligor, hälften är vanliga lågavlönade människor som inte har råd med Icas girigheten -karma ökning från de traditionella aktörerna till numera "lagliga" Svenssons.

Sänk priset o girigheten/bonusarna till aktieägarna så hamnar ni nog på vanliga statistiken igen.
Citera
2025-08-14, 18:53
Medlem
Det blir ju att du får köpa över disk.
Igen.

Sen var har besparingen tagit vägen när jag skannar alla varorna själv?
Citera
2025-08-14, 18:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag har aldrig träffat en fattig ICA-handlare. De jag känner har gått i pension tidigt, kör Ferrari eller åker jorden runt för tredje gången, där varje tripp tar över ett år.

Det sagt, ingen har lov att stjäla i butikerna. Jag gissar att det är nötkött som stjäls. Sannolikt inte fläsk. Är man hungrig kan man göra lök och potatissoppa. Det mättar. Man kan köpa vetemjöl och jäst och baka sitt eget bröd. Man kan köpa havregryn och göra gröt eller köpa 1 kg pasta för 19:90. Ingen behöver gå hungrig om det är det som diskuteras.
Citera
2025-08-14, 18:56
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Hälften är ligor, hälften är vanliga lågavlönade människor som inte har råd med Icas girigheten -karma ökning från de traditionella aktörerna till numera "lagliga" Svenssons..

ICA är ju inte ens i lågpris-segmentet i branschen. Är det karma ifall man stjäl märkeskläder också?
Citera
2025-08-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Och det är anledning till att misshandla???

Nej men stjäla!
Citera
2025-08-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Invandring är roten till alla problem och det vet alla.

Vi behöver förändra Sverige.
Ja, de flesta vet nog.
Citera
2025-08-14, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej men stjäla!

Aa fast är folk så jävla fattiga då?
Har folk noll kronor?
Citera
2025-08-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Nej det får den inte alls din hjärndöda idiot. Det är därför dem stjäl.

Jag tycker att vi kan göra så här; du slutar låsa din dörr och sätter upp lappar på stan om att alla som är i behov kan komma och stjäla dina grejer. Låter detta som en bra idé? Om svaret är nej, så är du inte i någon position att argumentera för att andra borde tolerera samma sak.
Citera
2025-08-14, 19:16
Medlem
Polismyndighets avatar
Svenskarna har ju röstat för att ha dessa odjur i landet, då får dom gott acceptera deras beteende också.
Citera
2025-08-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://marcusoscarsson.se/ica-handlare-slar-larm-kan-inte-ta-mer-samhallsansvar/

Varför har kriminaliteten mot matbutiker ökat? Är det stöldligor eller är det något annat som ligger bakom det här? Vad tror ni?

Köttet snor ligorna och säljer till restauranger.

Men ost och kaffe, det står vi vanliga Svenssons för. Och ja förstår dom. David vs goliath.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in