2025-08-15, 08:10
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Nej, de slår in den natten regeringen har bestämt att de ska slå in. Ta sänkningen av bostadsbidrag för barnfamiljer. Det slog till natten mellan 31 mars och 1 april i år. Vilket gjorde att de gick 1000 kr back varje månad från april. Det inkomstbortfallet måste förstås hämtas in nånstans, så det är inte konstigt att butiksstölder ökar. Till hösten försämras a-kassan för hundratusentals personer, så då blir det ännu värre. Inget kommer bli bättre förrän vi får ett regeringsskifte.
INGET kommer att bli bättre efter ett regeringsskifte, för då kommer Miljöpartiet ännu en gång styra Sverige...
Citera
2025-08-15, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Källor? Helst inte från 1970-talet.

Du verkar väldigt provocerad av inlägget där jag berättar en personlig anekdot om köttstölder på 70-talet. Jag vet inte riktigt varför - tycker du att det ska finnas en övre åldersgräns på Flashback? Missbrukare kan vara invandrare, jag har inte någonstans skrivit "svenska missbrukare".
Citera
2025-08-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Helt rätt! Har haft detta problem, men tar en det vidare till högre instans så blir det bättring. Vissa skrev även om det i lokala fb-grupper och i recensioner om butiken, det hjälpte!
Gällde alltså en viss butik. Däremot har samma butik ingen som helst reaktion på "kunder" som går igenom kassan med obetald mat. Vad ska en liten kassörska göra? Och tiggare INNE i affären som vill att kunder betalar deras mat!

Nytt grepp, - de lägger en vara DE vill ha i DIN varukorg, så se upp i kassan och kolla kvittot!
Sen väntar någon efter att varan är inslagen, och tar den från bandet. En eller två varor DU har betalat!
Ja det börjar kännas utbrett fusket med priser och dubbletter av en vara.
Tycker att det ska vara som fäskvarugarantin att är det fel ska man ha dubbelt tillbaka.
Citera
2025-08-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Även om det är ytterst sällan så är det irriterande nog. Varför ska jag betala för en vara som jag inte fått eller att jag köpt något som jag inte skulle ja köpt för att det annars är för dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
Jasså, nu erkänner du att det är ytterst sällan? Du är mer än lovligt förvirrad.

Att något händer sällan gör det inte okej. Om du betalar för en vara du inte får, hur ofta skulle det behöva hända innan du tycker det är ett problem?
Citera
2025-08-15, 08:42
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Varför har kriminaliteten mot matbutiker ökat? Är det stöldligor eller är det något annat som ligger bakom det här? Vad tror ni?
Ökad fattigdom och missbruk skulle vara min gissning.

Det är väl ingen som stjäl kött, ost, och kaffe för att sälja vidare. Utan det sker när socialbidraget inte räcker till.
Citera
2025-08-15, 09:00
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
För människor inte längre har råd att köpa mat!

Så det är därför dom stjäl dom dyraste varorna som oxkött, ost och kaffe? Istället för potatis, fläsk, ris och pasta..
Kom igen nu.
Citera
2025-08-15, 09:22
Medlem
Citat:
Invandringen har ju minskat och är nere på rekordlåga nivåer, men det är BNP:n också, så uppenbarligen har det ingen korrelation. Du tror inte det kan ha något att göra med miljardärernas skattesänkningar som plundrar statskassan?

Det är de invandrare som kommit de senaste decennierna samt deras barn som i i tilltagande grad hänfaller åt kriminalitet.

Den stora asylinvandringen var ett enormt misstag och Sverige måste börja återkalla uppehållstillstånd och medborgarskap för dessa.
Citera
2025-08-15, 09:38
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Invandringen har ju minskat och är nere på rekordlåga nivåer, men det är BNP:n också, så uppenbarligen har det ingen korrelation. Du tror inte det kan ha något att göra med miljardärernas skattesänkningar som plundrar statskassan?
Skattesänkning kan ju inte "plundra statskassan" ditt kötthuvud.

Man har fortsatt med 100.000 invandrare/flyktingar precis som vanligt. Först när man gör repatriering i stor skala kan du börja med ditt trams om att det är orättvist. Som det ser ut nu är det ganska rättvist. Folk röstade för massiv mansmigration och det kostar på, så får folket halvera portionerna på tallriken. Kanske ta bort köttet från menyn, ersätta det med ris.

Det kostar på med massmansinvandring och inget som bara rika skall betala. Egentligen borde bara alla som ville ha den massiva mansinvandringen betala, inte alla. Men det är lite svårt att ta reda på vem som ville vad.
Citera
2025-08-15, 09:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
I Sverige ingår det alltså i "samhällsansvaret" att acceptera kriminalitet? Ju mer kriminalitet man accepterar desto större ansvar tar man? Nu har Ica tagit ett visst ansvar (accepterat viss kriminalitet) men man känner att det blir svårt att ta mer ansvar?

Det ligger i linje med mycket annat. Att vara "ansvarsfull" i Sverige har ju länge varit synonymt med att tolerera dyr, kriminell, samhällsomstörtande massinvandring. Jag tolkar det som att Ica blivit rasister?
Citera
2025-08-15, 10:06
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Det är inte alls låga marginaler. Det är en myt. Och även om det är "låg" marginal på en viss produkt (vad nu det betyder i relation till andra produktgrupper) så säljer de volymer så vad de tjänar per månad eller år på dessa "lågmarginalprodukter" är en annan sak. Om du tjänar 1 öre på en produkt men säljer 100.000 miljarder av dem per månad så blir du inte fattig. Och ändå är det då en lågmarginalprodukt.

Du har uppenbarligen inte fattat att marginalen på en produkt är skillnaden mellan kostnaden och intäkten på produkten.

Att vinsten blir högre desto mer som säljs har nog de flesta fattat 🤑
Citera
2025-08-15, 10:35
Medlem
Nu råkar jag ha ytligt bekanta som jobbar som kassörskor i matvarubutik.
Det dom berättar är hisnande.
Sverige är för ”snällt” och det finns det vissa som utnyttjar till max.
Tyvärr, och märk väl att jag säger tyvärr, så är merparten av dessa brottslingar inte svenskfödda.
Man behöver sällan låsa in fläskkött, som ett bra exempel i mängden.

Detta är dels baksidan på det ”goda tänket” som egentligen är ett bedrägligt självskadebeteende med att tillåta tiggarklaner fritt inträde i landet och även fri tillgång till uppehållstillstånd åt andra länders avskräde.

Det enkla blir att avfärda mitt inlägg som rasistiskt eller att försöka få inlägget raderat (har hänt förr) men den som inte ser verkligheten behöver en rejäl ögonöppnare.

Handhjärta och regnbågs-enhörning på er alla.
Citera
2025-08-15, 10:49
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Hans är ingen idiot. Ingen som befinner sig lagligt i Sverige behöver gå hungrig, så enkelt är det.
Det är annan lyxkonsumtion eller droger pengarna inte räcker till.
Det är riktigt många som går hungriga i Sverige,bor du under en sten eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in