2025-08-14, 23:17
Medlem
Malouises avatar
Vet vi namnet på den förmodade stalkern?
Citera
2025-08-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Det värsta är ju att han verkar så tydligt psykiskt sjuk, han måste ju få vård och inte släppas ut igen! Också obehagligt att se honom träna så aggressivt på Instagram, det verkar som att det enda han vill visa är att han är tuff, manlig och snygg. Han är ju nästan 40, så patetiskt. Vilken mardröm att råka dejta honom på Tinder!! Livsfarligt!!😱

Jag kan inte så mycket om psykisk sjukdom, men tror ni att han själv verkligen tror att han har haft ett förhållande med Bianca? Hur fungerar hans hjärna?! De har ju inte träffats. Hur kan han tro att hon är intresserad av honom? Om han inbillar sig såna saker måste han ju inbilla sig andra saker också som gör hans liv komplicerat?
Har han jobbat, hur försörjer han sig, hur ser hans dagar ut, har han några vänner? Jag förstår inte hur hans liv fungerar…

Och att han nekar till alla filmer där man både ser honom och hör vad han säger.

Känns som en tickande bomb, en otroligt farlig människa.
Jag tror inte detta är det sista vi hör om denna Fabian. Jag vet inte heller så mycket om psykisk sjukdom men nog kan man konstatera att han sjuk och det är väldigt konstigt att de kommit fram till att han är frisk. Undrar hur undersökningen går till och hur de kommer fram till resultatet. Definitivt en tickande bomb. Frågan är om han tycker att det blir för svårt att fortsätta stalka Bianca och istället ger sig på någon annan eller om han nu kommer se det som sitt livs uppgift att förstöra Biancas liv. Läskigt fanskap som nog inte ger upp i första taget.
Citera
2025-08-14, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malouise
Vet vi namnet på den förmodade stalkern?

F@bi@n R@min Skö*dho*m

@ = A
* = L
Citera
2025-08-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja de har han själv även sagt i fup, de är låga straff så han har inget att förlora

Exakt! Och i och med det uttalandet under förhör så tycker man ju att det borde räknas som ett slags erkännande att han förstår vad han har gjort och är väl medveten om vad det får för konsekvenser om han gör om det i framtiden. Väl beräknat att det är värt det och att det lönar sig.

Jag tror att han skulle kunna viga resten av sitt liv för att hämnas på henne för att hon anmält honom. Se bara vad han hotar med när hon lajkar en annan mans inlägg på Instagram.
Citera
2025-08-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Sexbrottsexperten.

Hanna Lindblom på Althin.
Ok, hoppas hon inte bittert får ångra att hon tagit på sig ett sånt uppdrag. Finns risk att han efter avtjänat straff börjar stalka henne istället! Vore ju skönt iofs för Bianca!
Citera
2025-08-14, 23:22
Medlem
Jag tror på denna teori;

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Jag får en känsla , Fabian/ramin kanske är färdig stalkad med Bianca, men han är en sådan som kan ta till snaran o ta sitt liv och sedan lämna ett långt avskedsbrev och beskylla Bianca för det. Att hennes fel att han blev felaktigt uthängda bla bla bla…. Han har ju lovat att förstöra för henne…. Massa med hot. Jag tror inte detta är slutet av Fabian/ramin.

Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag tror inte detta är det sista vi hör om denna Fabian. Jag vet inte heller så mycket om psykisk sjukdom men nog kan man konstatera att han sjuk och det är väldigt konstigt att de kommit fram till att han är frisk. Undrar hur undersökningen går till och hur de kommer fram till resultatet. Definitivt en tickande bomb. Frågan är om han tycker att det blir för svårt att fortsätta stalka Bianca och istället ger sig på någon annan eller om han nu kommer se det som sitt livs uppgift att förstöra Biancas liv. Läskigt fanskap som nog inte ger upp i första taget.
Citera
2025-08-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Tänkte exakt samma. Svart linne och kort kjol..... 4-5 meter framför någon som stalkat henne.... reagerade också på det. Varför låta honom se/ få fantisera när han är sjuk som han är...

Snälla jag håller med, men kan vi inte ha diskuterat klart hennes klädsel vid det här laget och fokusera på det andra? Det blir så mycket upprepningar som bara tar plats i tråden.
Citera
2025-08-14, 23:29
Avslutad
Citat:

Här berör du något viktigt, en ”liten” rättspsykiatrisk undersökning (paragraf 7-undersökning) kan mycket väl missa svår och välmaskerad psykisk sjukdom då man gör en i sammanhanget kort läkarbedömning med den som är misstänkt och sen utgår från exempelvis journaler och tidigare uttalanden från frivården

Har personen aldrig varit i kontakt med psykiatrin eller vården i stort så kanske det inte finns så mycket att anmärka på

Frivården har konstaterat att FS har antisociala beteenden men man får komma ihåg att antisocial personlighetsstörning i lagens mening inte är en svår psykisk sjukdom och att han skulle kunna dömas till rättspsykiatrisk vård

Däremot borde man ändå göra en full rättspsykiatrisk undersökning för att helt utreda snubbens psykiska tillstånd helt, ge honom riktiga diagnoser och sen ha bättre möjligheter till tvingande åtgärder i framtiden, till exempel omhändertagande inom ramen för LPT när han får såna här riktigt psykotiska ”episoder ”/manier där han tappar fattningen och blir farlig för sig eller andra . Han framstår nog inte för nån som en kille som är hjälp sökande på egen hand
Senast redigerad av katperlom 2025-08-14 kl. 23:38.
Citera
2025-08-14, 23:29
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Nu är min erfarenhet av paranoid schizofreni ringa - men Fabian tycks ha en helt annan drivkraft. Istället för verkligen inbilla sig att de har träffats, är det andra motiv som är i görningen. Jag tror att han är en sadistisk narcissist som är beroende av ett objekt att manipulera, kontrollera och dominera. Hans tidigare kvinnomisshandel är talande. Även svaren i förhör, tyckte jag. Totalt respektlös, empatilös.

Håller med dig!
Såg även att porrbilderna han skickat är på realdolls. Tror säkert det är något han går igång att öva sin sado på. Och tror inte han kan ha så många KK’s heller. Han verkar för störd för att någon ska orka .
Knulla horor i Amsterdam är normen. Va friskt.
Citera
2025-08-14, 23:40
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Det handlar inte om att han skulle vara friskförklarad på ngt sätt.
P7 visade att han inte lider av en allvarlig psykisk störning.
Kluster B personlighetsstörningar (psykopater, NPD osv) räknas inte som allvarliga störningar.
Citera
2025-08-14, 23:43
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Det värsta är ju att han verkar så tydligt psykiskt sjuk, han måste ju få vård och inte släppas ut igen! Också obehagligt att se honom träna så aggressivt på Instagram, det verkar som att det enda han vill visa är att han är tuff, manlig och snygg. Han är ju nästan 40, så patetiskt. Vilken mardröm att råka dejta honom på Tinder!! Livsfarligt!!😱

Jag kan inte så mycket om psykisk sjukdom, men tror ni att han själv verkligen tror att han har haft ett förhållande med Bianca? Hur fungerar hans hjärna?! De har ju inte träffats. Hur kan han tro att hon är intresserad av honom? Om han inbillar sig såna saker måste han ju inbilla sig andra saker också som gör hans liv komplicerat?
Har han jobbat, hur försörjer han sig, hur ser hans dagar ut, har han några vänner? Jag förstår inte hur hans liv fungerar…

Och att han nekar till alla filmer där man både ser honom och hör vad han säger.

Känns som en tickande bomb, en otroligt farlig människa.

Håller med. Han ska ha/ haft ett jobb som vd på ett fastighetsbolag tidigare. I och med att han väl inte ens varit ute i ett år sedan sist, och att han redan är en uttalad kvinnomisshandlare dömd för tidigare brott, tror jag att hans sadistiska behov är rätt stora, kanske tvångsmässiga. I grunden finns kanske vissa miljöfaktorer som identitetsstörning (pappan som knivmördade mamman, familjehemsplaceringar, osv) men till syvende och sist är det han själv som bestämmer sig för vad han vill göra.

De flesta psykopater tycks vara medvetna om att något inte står rätt till och ev. uppleva en viss ensamhet i att de urskiljer sig (flackt känsloliv, ingen moral, osv). Sociala kontakter blir ytliga och tjänar oftast ett syfte utöver det vanliga. Alltid för egen vinning. Manipulation och imitation av känslor är medlet för att få ut det man vill av andra. De känner inte på samma sätt som vi, utan tycks uppleva människor i någon utsträckning som saker (i brist på bättre förklaring). Att leva lite som en nomad (kringflackande, rotlös) och parasitera på andras välvilja är också vanligt. Promiskuositet med många ytliga relationer, sexuella kontakter. Sex är ett sätt att utöva makt och kontroll.

Ibland kan man se avvikelser i hjärnan vid en skanning hos psykopater och då är det främst frontalloben som har låg aktivitet. De har generellt sett dålig impulskontroll och vissa ”psykopatforskare” talar om s.k. ’låg vakenhetsgrad.’ Därav ett ständigt behov av spänning. En våldsam psykopat har också ett stort behov av makt och kontroll. Inte sällan tangerar de även narcissism, genom en dålig självkänsla (mindrevärdeskomplex osv) och ett ihåligt fuskbygge ovanpå för att kompensera det.

Så tror jag att en hjärna hos en individ med antisocial personlighetsstörning fungerar, på ett ungefär. De ser ut som människor, låter som människor, övertygar andra om att de agerar som vem som helst - men på insidan saknar de faktiskt både medkänsla och medmänsklighet.

Senast redigerad av Xedome 2025-08-15 kl. 00:33.
Citera
2025-08-14, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ok, hoppas hon inte bittert får ångra att hon tagit på sig ett sånt uppdrag. Finns risk att han efter avtjänat straff börjar stalka henne istället! Vore ju skönt iofs för Bianca!

Samma advokat som Måns Zelmerlöw handplockade. Hon försvarar bara kvinnomisshandlare och våldtäktsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in