2025-08-13, 16:40
Avstängd
När får vi reda på han om han släpps idag eller fortsatt häktas
Citera
2025-08-13, 16:41
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Jag tror att Stalkern får en villkorlig dom på 2 år och Bianca får en skadestånd kanske på 40 000 kr eller dylikt?
Citera
2025-08-13, 16:41
Bannlyst
Bianca är så rik, hon kan hyra bodyguard och bygga ett saferoom i sin jättevåning.
Citera
2025-08-13, 16:44
Bannlyst
Vad menas med beslut i häktningsfrågan?
Blir han fri lr flyttas till anstalt, vad är alternativet till fortsatt häktning?
Citera
2025-08-13, 16:47
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Blir han fri lr flyttas till anstalt, vad är alternativet till fortsatt häktning?

Domstolen avgör detta om han ska häktas.
Citera
2025-08-13, 16:48
Medlem
Citat:

Alternativet är att han blir försatt på fri fot 💀 Han kan ju hypotetiskt redan ha avtjänat sitt straff.
Citera
2025-08-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qP53km/bianca-ingrossos-misstankte-stalker-atalad-folj-rattegangen

Trist i så fall
Kan man få villkorligt för 2 olika brott samtidigt?
Citera
2025-08-13, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Domstolen avgör detta om han ska häktas.

Så då kan man säga att rätten beslutar om straffet redan idag?
Citera
2025-08-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ja det kommer han göra. Har säkert suttit och fått massor av mystiska meddelanden från Bianca och hennes mamma under dagen, skulle inte förvåna mig om han var i princip gift med B vid det här laget.

Inte för att vara sån, men satt hon iklädd ett svart linne inne i rättssalen idag?

Den där snubben kommer inte sluta, stackars B kommer behöva släpa på honom tills han blir omhändertagen.

Tänkte exakt samma. Svart linne och kort kjol..... 4-5 meter framför någon som stalkat henne.... reagerade också på det. Varför låta honom se/ få fantisera när han är sjuk som han är...
Citera
2025-08-13, 16:51
Medlem
Citat:
Jag tror inte att han kommer fortsätta stalka Bianca, han har stalkat vanliga tjejer i det tysta och kommit undan med det.
Bianca drar för mycket uppmärksamhet till sig och han vet att han kommer få strängare straff nästa gång.
Jag tror inte heller att han är så våldsam mot kvinnor, för i så fall borde han redan gjort nåt sånt.

Han är dömd sedan tidigare för misshandel på en kvinna
Citera
2025-08-13, 16:51
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFinch
Det är lite ironiskt, om man reflekterar över det här med verklighet.

Vad är egentligen verklighet?

Vi kan inte för våra liv förstå hur stalkern kunnat få för sig att han och Bianca har en relation. Och det han gör är brottsligt, förstå mig rätt.

Men den verklighet som Bianca lever i, är inte den också svår att förstå? Är den på riktigt? Är det inte två verkligheter här som inte existerar?

Det ena kallar vi sinnesförvirring, rentutav sjukdom, det andra kallar vi för inspirerande entreprenörskap.

Haha bra poäng, helt fucked up världar båda två där den ena sidan tjänar orimliga mängder pengar på sin uppmärksamhetskåthet den andra sidan står och skriker, ”jag ser dig, se mig se mig se mig” och sen möts de i rättssalen.

Själv går man runt och funderar på om det blir falukorv eller fiskgratäng till middag.
Citera
2025-08-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Japp och att han inte kommer sluta nånsin.

Sa han det? Att han förföljer henne och aldrig kommer sluta? Men han har förföljt andra kvinnor med samtidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in