2025-08-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Man ska icke döma hunden efter håren eller vad man nu säger, herr Pelikan

Ha ha jo det brukar jag alltid göra!😀
Citera
2025-08-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Han är riktigt kuslig hur han vänder på det. Har inte rättspsykiatrisk utredning gjort? Han måste vara personlighetsstörd, kanske psykopat.

De har ju gjort en psykisk undersökning av honom (P7?) och kommit fram till att han inte har några psykiska problem. Men då kan de ju inte ha tagit del av filmerna om de kommit fram till det resultatet. Jag förstår inte! Isåfall måste de ju fortsätta den utredningen. Han är ju galen och farlig!
Citera
2025-08-14, 23:04
Avstängd
Om jag var stalkern i hans situation skulle jag smida planer till fortsatta förföljning av Bianca. Jag hade ändå inget att förlora på det. Ytterligare en rättegång och fällande dom, vad gör det i mitt annars eländiga liv? Jag skulle anse att det är hon som vill förstöra mitt liv med ständiga anmälningar, rättegångar och påföljder. Till slut skulle jag antagligen döda na om hon fortsatte att vägra att bli min partner. Lika bra att driva hela skiten till ultimat tragedi. Men nu, kära läsare, satt målsäganden Bianca under rättegångens andra och sista dag i tingsrätten helt ogenerat och hemtam i situationen, som vore hon världsvan gällande grov misshandel, överfallsvåldtäkter, mord och annat skit, i red-light-strict-klädsel - ett brott mot gängse regler i rättssalen - helt arrogant och räknade med att hon nu skulle få ett fantastiskt stoff till sin nya image på sociala medier, varumärken och allt fan vet vad, nu när hennes stalker, som hon tror, kommer att åka dit så det skiter om det. Tyvärr, säger jag, är min prognos - som visserligen inte är min önskan - att hon till slut kommer att bli tagen av daga av denne stalker. Så illa kan det faktiskt vara. Jag skäms nästan att säga det. Men jag har erfarenheter av min egen skit och dessvärre får jag oftast rätt i mina dystra profetior.
Citera
2025-08-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du vet kanske om heder, han kanske är jättenoga med att han har rätt osv. Iranier är stenhårda, idioten som stalka Frida karlsson, han överklagade samt åklagaren överklagade

Jag tycker att han har nämnt heder och respekt för mannen flera gånger, det här handlar nog mycket mer om heder än vad som kommit fram. Återigen se hans ”Fact”-cirkel på Instagram med Denzel Washington. (sorry vet inte vad det kallas, reel?)
Citera
2025-08-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Domstolen är inte bunden av åklagarens yrkande gällande straffpåföljden.

Men vad är en vanlig straffpåföljd i stalkerfall?
Citera
2025-08-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Från AB

Ska det här bli en fråga om Bianca sagt uttryckligen NEJ eller inte? Hur många konton har Bianca blockerat, kan man ju undra?

Ja och den rekommendationen man alltid får höra i stalkerfall är ju att ignorera dem, aldrig svara, oavsett.
Citera
2025-08-14, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Om jag var stalkern i hans situation skulle jag smida planer till fortsatta förföljning av Bianca. Jag hade ändå inget att förlora på det. Ytterligare en rättegång och fällande dom, vad gör det i mitt annars eländiga liv? Jag skulle anse att det är hon som vill förstöra mitt liv med ständiga anmälningar, rättegångar och påföljder. Till slut skulle jag antagligen döda na om hon fortsatte att vägra att bli min partner. Lika bra att driva hela skiten till ultimat tragedi. Men nu, kära läsare, satt målsäganden Bianca under rättegångens andra och sista dag i tingsrätten helt ogenerat och hemtam i situationen, som vore hon världsvan gällande grov misshandel, överfallsvåldtäkter, mord och annat skit, i red-light-strict-klädsel - ett brott mot gängse regler i rättssalen - helt arrogant och räknade med att hon nu skulle få ett fantastiskt stoff till sin nya image på sociala medier, varumärken och allt fan vet vad, nu när hennes stalker, som hon tror, kommer att åka dit så det skiter om det. Tyvärr, säger jag, är min prognos - som visserligen inte är min önskan - att hon till slut kommer att bli tagen av daga av denne stalker. Så illa kan det faktiskt vara. Jag skäms nästan att säga det. Men jag har erfarenheter av min egen skit och dessvärre får jag oftast rätt i mina dystra profetior.
Inte skönt å sitta häktad för skojs skull! man vill ta livet av sig därinne
Citera
2025-08-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qP53km/bianca-ingrossos-misstankte-stalker-atalad-folj-rattegangen

Trist i så fall

Alla talar om fängelsestraffet, Men han behöver ju vård, länge, det är ju uppenbart!
Varför gör de inte en större psykisk utredning innan de bestämmer straffet?! Jag förstår inte det!
Citera
2025-08-14, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso

Hur mycket jag än önskar att du har fel så tror jag tyvärr att du har rätt i att han inte kommer ge sig här. Han har precis som du säger ingenting att förlora lämgre
Citera
2025-08-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Det är viktigt att veta att en stalking kan inte dömas innan man uttryckligen skrivit till stalkaren att man inte vill ha kontakt, annars vet de inte att offret inte vill ha kontakt. Först efter man skrivit det och har bevis för det kan kontaktförsöken räknas. Detta borde man ju lära ut i skolan typ så att ALLA KAN AGERA.

Det man lär ut är väl helt tvärt om, ignorera stalkern, svara ALDRIG?
Citera
2025-08-14, 23:14
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zankas
Jag fattar inte skillnaden på den här snubben och kvinnan med paranoid schizofreni som stalkade Evert Taube. Hon såg ju tecken hela tiden på att han egentligen ville träffas osv.
Nu är min erfarenhet av paranoid schizofreni ringa - men Fabian tycks ha en helt annan drivkraft. Istället för verkligen inbilla sig att de har träffats, är det andra motiv som är i görningen. Jag tror att han är en sadistisk narcissist som är beroende av ett objekt att manipulera, kontrollera och dominera. Hans tidigare kvinnomisshandel är talande. Även svaren i förhör, tyckte jag. Totalt respektlös, empatilös.
Citera
2025-08-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Ja

Men även om de går på åklagarens linje vad jag förstår. Så chanserna är väl minimala att han hamnar i fängelse över huvudtaget eftersom han suttit av så lång tid i häkte redan? Frågan blir väl mer om han ska ha skadestånd eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in