2025-08-13, 16:10
Medlem
Citat:
Straffvärdet motsvarar två månader i fängelse, menar försvaret.

– Villkorlig dom och dagsböter är en tillräckligt ingripande påföljd.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qP53km/bianca-ingrossos-misstankte-stalker-atalad-folj-rattegangen

Trist i så fall
Citera
2025-08-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Han har ju hotat henne, både i sina videor samt när han fysiskt lade armen på axeln på henne och sa "Jag ska inte döda dig, men nu är jag är". Att han ens nämnde något om att döda är ju onekligen ett förtäckt hot. I videor så har han sparkat mot väggar och kastat stolar, och sagt att han ska göra hennes liv till en mardröm - vilket är ett direkt hot.

Jag kanske var otydlig. Finns det bevis på hot? Annat än ord mot ord? Det hon påstod honom säga var väl ”Jag ska inte slå dig, men nu är jag här”. Om det är sant (vilket man nog kan utgå från) då är det ett hot. Att döda har jag dock inte läst tidigare? Ett förtäckt hot om att slå någon. Det resulterar knappast inte i någon bestraffning övh om det inte kan bevisas finnas omständigheter kring det som stärker hotet. I detta fall stalkingen, men om ingen ens sett hotet?
Citera
2025-08-13, 16:12
Medlem
Har Bianca donerat till kvinnojourer?
Citera
2025-08-13, 16:21
Bannlyst
Han kan alltså bli frisläppt denna lr nästa vecka och få skadestånd för att han suttit häktad för länge om rätten går på försvarets linje?
Citera
2025-08-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Finns tusentals kvinnor som lever i skräck av våldsamma ex, måste flytta, skyddad id etc
Får hoppas det här fallet uppmärksammar det

Det är toppen med årets uppmärksammade stalking-fall, My Martens och Bianca Ingrosso. Det har lett till diskussion. Bra också att det framkommer i det pågående målet att polisen har hämtat Biancas kvinnliga stalker från trapphuset, att hon stött på manliga fans som stått och onanerat hos henne etc. Dessa gravt gränsöverskridande beteenden behöver uppmärksammas stort. Bara då kan straffen skärpas på längre sikt.

Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Har Bianca donerat till kvinnojourer?

Varför ska hon det? Hon har stalkers av båda kön.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-08-13 kl. 16:24.
Citera
2025-08-13, 16:24
Avstängd
Han borde väl ryka på recidivfara va?
Citera
2025-08-13, 16:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Han kan alltså bli frisläppt denna lr nästa vecka och få skadestånd för att han suttit häktad för länge om rätten går på försvarets linje?
Han kan bli frisläppt idag, men de vore idiotiskt, han kommer köra på direkt igen
Citera
2025-08-13, 16:28
Medlem
Det är viktigt att veta att en stalking kan inte dömas innan man uttryckligen skrivit till stalkaren att man inte vill ha kontakt, annars vet de inte att offret inte vill ha kontakt. Först efter man skrivit det och har bevis för det kan kontaktförsöken räknas. Detta borde man ju lära ut i skolan typ så att ALLA KAN AGERA.
Citera
2025-08-13, 16:29
Medlem
Varför kan inte Bianca gifta sig med honom,han verkar som en svärmorsdröm
Citera
2025-08-13, 16:29
Medlem
Intressant att F*bian har ansökt om kontaktförbud mot Bianca nu. Kommer det gå igenom?

Kontaktförbud blir ju en "prick i registret". Man blir sökbar på lexbase osv. Enligt ny lag den här sommaren så är det relativt enkelt att få kontaktförbud utfärdat. Vad behövt egentligen? Numer behöver ju inget brott vara begått för att få kontaktförbud, vilket krävdes förut.
Citera
2025-08-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88

Ja
Citera
2025-08-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han kan bli frisläppt idag, men de vore idiotiskt, han kommer köra på direkt igen

Tror du verkligen det med samma kvinna? Han lär kanske gå på någon annan tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in