2025-08-14, 17:55
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Jag har ALLT! Tid, pengar, familj och hällsa!

Tid när barnet är i skolan.

Pengar efter en lyckad karriär.

Familj som är underbar.

Hällsa som inte svikigt mig/familj än så länge.
So what.
Jag har mycket mer och mycket bättre familj.
Jag vill dö ändå.
Citera
2025-08-14, 18:00
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nej inte någon gud. Däremot en bra jävla egotrippad människa samt vek.
Har du inte läst den goda boken?
Gud ÄR ödmjuk och ordnar sig själv under människor.
Gud är den du kallar vek och egotrippad.
Gud är den du ser ner på och spottar på och rapporterar till myndigheter och njuter av att se lida.
Citera
2025-08-14, 18:05
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Enligt min väninna finns det ett forum på internet som utgör en slags samlingsplats för folk som ångrar sitt beslut att skaffa barn. Tydligen skriver folk under anonymitet och beklagar sig över hur mycket svårare deras liv blivit sedan de blev föräldrar samt uttrycker en önskan att göra barnens födslar ogjorda.

Jag har själv inga barn än och kan därför inte besvara ovan frågeställning. Undrar dock som titeln lyder - ångrar ni någonsin att ni fick barn?

Här har du, ånger per dess korrekta definition:
https://www.reddit.com/r/regretfulparents/

Sedan kan jag informera alla er som romantiserar föräldraskap om följande:
-bland diagnosbarnen finns det gott om ångerfulla föräldrar. Föräldrar som mår dubbelt så dåligt bara för att de skuldbelägger sig själva för att de önskar att de fick leva om sitt liv och inte skaffa barn - för att yppa att man ångrar sina barn är i det närmaste en dödssynd.

Sedan verkar det som folk inte är öppna för att diskutera en annan variant, folk kanske inte ångrar sina barn men de hatar att vara föräldrar, att föräldraskapet förstör deras liv. Kvinnor har ett annat dilemma, upp till 10% får sina underliv förstörda, på det alla som får andra delar av kroppen förstörd. Sådana bitar kan också resultera i just "ånger".
Senast redigerad av Lava 2025-08-14 kl. 18:08.
Citera
2025-08-14, 18:11
Medlem
Man brukar se på de föräldrar som ångrar sina barn, ofta de som nästan blir helt frånvarande från barnens liv.

Kan dock tänka mig att det var fler förr som ångra sina barn än idag då man oftare fick barn av misstag eller att man skaffade för att det var en annan press från samhället att man skulle ha barn och skambelagde folk utan barn.

Idag brukar de flesta ändå planera rätt långt innan man skaffar sitt första barn och finns bra metoder för att slippa få barn om man ej vill.
Nu när jag tänker på det så har jag ingen polare med fler än 2 barn inte en enda och då är jag ändå över 30 år gammal.

Kan även tänka mig att folk som får barn med diverse diagnoser som gör att barnet alltid kommer vara i en utsatt situation och aldrig bli självständig och beroende utav sina föräldrar kan känna en gnutta form av ånger ibland.
Senast redigerad av trefemmor 2025-08-14 kl. 18:13.
Citera
2025-08-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xNONE
Varför tror alla "barnfria" att alla föräldrar ångrar att de skaffade barn? Varför tror alla "barnfria" att lycka enbart kan mätas i egentid, utekvällar och konsumtion?

Nä det tror inte alla och nu börjar det bli godtagbart att inte skaffa barn. Men sunt att fundera innan man skaffar. Det ÄR faktiskt rätt jobbigt och kräver stora uppoffringar. Dessutom kanske inte saker blir som man tänkt och man kan inte ge dom det liv man tänkt och inte bli den bra förälder man tänkt heller, så då kan man säkert ångra sig.
Citera
2025-08-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
So what.
Jag har mycket mer och mycket bättre familj.
Jag vill dö ändå.

Nu är livet ingen tävling folks😒
Citera
2025-08-14, 18:31
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag tror faktiskt att det är extremt sällsynt att man ångrar sina barn.

Däremot tror jag många tänker (när de väl blivit varse alla ansträngningar det faktiskt innebär att vara förälder) att det inte hade varit värt det om de hade fått några andra barn, än just de som de råkade få.

Det verkar på något sätt som att de flesta får just de barn som de själva behöver i någon mening(för sin egen utveckling, glädje, känsla av mening, etcetera).
Citera
2025-08-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag ångrar inte mina barn, alls.

Dock har jag en vän som uttryckligen ångrar sina tre barn.

Inte för att han inte älskar dem, utan för att han själv har en genetisk sjukdom som 100% kommer ta hans liv på ett mycket smärtsamt sätt innan han fyller 60, där det är 50% risk att vardera barn ärvt den skitgenen.

Vad vidrigt. Beklagar å hans och hans barns vägnar. Huntingtons? När fick han reda på det?

OnT: Just ärftliga faktorer är en av de sakerna som får mig att tänka att jag kanske skulle ångra mig - även om det i mina kära släkters fall "bara" handlar om alkoholism och diverse psykiatriska syndrom.
Senast redigerad av damnyou 2025-08-14 kl. 18:45.
Citera
2025-08-14, 18:41
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Aldrig. Barn är det bästa som finns!
Citera
2025-08-14, 18:45
Medlem
Molekyl3ns avatar
Nej, däremot med valet av den dolda narcisistiska fitta som förtjänar att medverka i en mexikansk kartell video, i ultrarapid.
Citera
2025-08-14, 19:06
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Kan man inte må bra när man har allt tid i världen till sin förfogan, så är man fan en värdelös människa.

Kan tänka mig att många har press att optimera sig och har man tid och möjlighet att göra det men ändå inte lyckas eller blir handlingsförlamad så kan man må dåligt.
Citera
2025-08-14, 19:10
Medlem
Jag älskar mina två flickor över allt annat, båda mammor va otrogna Allt är mycket bättre varannan vecka, ungarna är glad o se mig och det finns ingen större kärlek. Mina barn ger mig så mycket. De är skitjobbiga och man får hålla på, men det är ok. Veckan utan flickorna blir tråkig dock.
Senast redigerad av Bib-bo 2025-08-14 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in