2025-08-14, 15:17
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag ångrar ingenting.

Du intalar dig själv det för att det är förbjudet att tänka annorlunda.
Citera
2025-08-14, 15:25
Avslutad
Nej aldrig.
Det finns inget jag ångrar med barnen.

Jag kan önska det inte påverkade min kropp så negativt och att jag gjorde andra val runtom, men aldrig ångrat barnen.
Citera
2025-08-14, 15:29
Medlem
Paris24s avatar
Jag har 5 barn, numera 15-25 år, och ångrar inte det en sekund. Det blev inte som jag tänkt alls men man kan inte styra andra. Dessutom är småbarnsåren hemma med barnen underbara, om man har ett bra jobb och inte stressar pga det. Finns ingen tacksammare person än ett barn 3-12 år.
Citera
2025-08-14, 15:34
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Du intalar dig själv det för att det är förbjudet att tänka annorlunda.
Eller så är det kanske du som intalar dig att alla tänker så då du själv är en förlorare? Det är inte normalt att ångra sina barn.
Citera
2025-08-14, 15:52
Medlem
bomhulls avatar
Kan tänka mig att endel ångrar VEM man skaffade barn med
Citera
2025-08-14, 16:12
Medlem
Man måste få tycka att det är så jävla jobbigt med småbarn. Att man kanske uttrycker sig att man ångrar.

Det är så mkt värre med alla som går runt och ljuger och tycker småbarnsåren är det bästa de varit med om och vill göra om det igen och igen. Finns ingen någonsin som älskar det så pass.
Det är 90% asjobbigt och blir ofta att man inte var beredd på den mängd arbete och att annat får skjutas på.

Sen är det nog väldigt få som faktiskt ångrar
Citera
2025-08-14, 16:19
Medlem
Tjejkompis som har 3 barn.

-jag har ett favorit-barn, dom andra är ok.
Citera
2025-08-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Enligt min väninna finns det ett forum på internet som utgör en slags samlingsplats för folk som ångrar sitt beslut att skaffa barn. Tydligen skriver folk under anonymitet och beklagar sig över hur mycket svårare deras liv blivit sedan de blev föräldrar samt uttrycker en önskan att göra barnens födslar ogjorda.

Jag har själv inga barn än och kan därför inte besvara ovan frågeställning. Undrar dock som titeln lyder - ångrar ni någonsin att ni fick barn?

De med låg IQ som skaffade barn och tyckte att det var svårare och jobbigare. De vet inte hur planerar...

Se många kvinnor lyckade galant med barnen... De planerade galant i sitt liv...
Citera
2025-08-14, 16:20
Medlem
En del, oklart hur många, får ju barn som tex har bokstavs diagnoser eller handikapp eller mer påtagligt sociala problem, och då blir ju livet plågsamt för föräldrarna. Och ingen lättnad finns i framtiden heller.

Så huruvida man ångrar sig eller inte beror kanske på hur ens barn blev. Vilket man inte kan styra över, det handlar om tur och otur, eller ödet.
Citera
2025-08-14, 16:26
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Enligt min väninna finns det ett forum på internet som utgör en slags samlingsplats för folk som ångrar sitt beslut att skaffa barn. Tydligen skriver folk under anonymitet och beklagar sig över hur mycket svårare deras liv blivit sedan de blev föräldrar samt uttrycker en önskan att göra barnens födslar ogjorda.

Jag har själv inga barn än och kan därför inte besvara ovan frågeställning. Undrar dock som titeln lyder - ångrar ni någonsin att ni fick barn?

Absolut, retroaktiv abort upp till 18 års ålder borde omgående införas.
Nej självklart inte. Det ger så mycket även om det kan vara jobbigt ibland.
Citera
2025-08-14, 16:36
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Man blir inte automatiskt lyckligare av att ha massa tid för sig själv och ha all denna tid att noja över sina egna förehavanden. Barn är ett fokusskifte som många mår bättre av även om man får torka bajs, hjälpa läsa läxor och laga köttbullar till förbannelse.

Kan man inte må bra när man har allt tid i världen till sin förfogan, så är man fan en värdelös människa.
Citera
2025-08-14, 16:40
Medlem
Merwinnas avatar
Nej. Det har varit en del jobbiga dagar - och nätter - förstås, särskilt när de var små. Det värsta var sömnbristen. Men de har ju gett så mycket tillbaka.

För mig som inte har några syskon kändes det livsnödvändigt att skaffa barn, för att jag annars inte hade haft en enda biologisk anhörig när mina föräldrar gick bort (vilket de gjorde för några år sedan). Det skulle ha varit hemskt, då hade jag ju varit hänvisad till vänner och älskare som finns där ett tag och sedan försvinner igen, och som själva har grundtryggheten i sina familjer... medan jag hade stått där ensam igen. Och till slut kanske bara med betald personal runt mig på ålderdomen... Så jag är enormt lycklig över att jag fick mina barn inte minst av den anledningen. Törs inte ens tänka på hur jag skulle ha mått nu annars, när det skulle ha varit för sent.

Sedan gillar jag även tanken på att jag kunnat påverka ett par unga själar, föra över mina kunskaper till dem... och även lära mig nytt tillsammans med dem. Var t.ex. i Istanbul med min dotter i våras, vi upptäckte den (för oss) nya staden och dess historia tillsammans! Jag gillar tanken på att mina kids blir kvar i världen när jag går bort, och att de förhoppningsvis kommer att få egna barn...som får barn i sin tur, och att jag kommer att finnas med i ett levande släktträd, och bli ihågkommen på det sättet. Jag hade inte velat bli den sista kvisten långt ut på sidan i någons träd, en död kvist, som ingen skulle intressera sig för ens om hundra år längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in