Citat:
Ursprungligen postat av
alternativtkonto11
Den stora majoriteten av världens befolkning har i princip inte rösträtt. Det är mindre än en miljard människor av jordens ca 8,15 miljarder som lever i vad vi skulle betrakta som liberala demokratier.
Majoriteten vill ha det vinnande konceptet: Liberal kapitalism.
Nationalism är för bakåtsträvande nollor.
Citat:
Sen skulle jag hävda att det är väldigt tveksamt om ens västvärldens nationer någonsin röstat för just öppna gränser. Tidöregeringen fick inte direkt mandat att fortsätta massinvandring, exvis (ändå gör den det).
SD fick 20% lille nazist.
Citat:
Faktorera sedan in hur mänskligheten resonerat kring massinvandring under hela världshistorien och, tja, du har inte ens ett dåligt argument, utan bara ett felaktigt påstående. Sluta med sånt.
Massinvandring är inte ett nödvändigt inslag i liberal kapitalism. Jag förväntar mig en strypning av massinvandrings-flödet inom de närmaste åren, det har redan börjat. Framför allt i USA under Trump.
Citat:
När det gäller produktion - absolut. Lokala enheter, nära råvaror, nära billig och riklig arbetskraft osv, producerar snabbare än om en hel produktionslinje ska ligga på en plats från början till slut.
Javisst, titta på t ex Tesla. Fabriker i USA/Kina/Tyskland.
Citat:
R&D - nja, där är det nog snarare tvärtom. De flesta stora forsknings/utvecklingscentra är just centra, eftersom man vill samla alla eggheads på en och samma plats så de kan samarbeta bättre. Att många forskare reser fram och tillbaka över världen är egentligen en nödlösning på ett kroniskt problem med decentralisering. Och man blir många gånger förvånad över hur små grupper individer det är som åstadkommer stordåd inom R&D, och hur snävt geografiskt område de kommit ifrån. Social sammansvetsning är många gånger viktigare än att sätta ihop nåt internationellt all-star team.
Menar du att en del raser är överlägsna andra, så ja jag håller med. Det betyder förstås inte att alla vita är intelligentare än alla svarta.
Citat:
Men jag vet inte vad industri har med mänsklig psykologi att göra. Gulagläger var tämligen produktiva. Det betyder inte att människor ville leva i dem.
Människors agerande under pandemin tyder på att man kan tänka sig att leva under något liknande, mer modernt och bekvämligt dock.
Massan av trögtänkta plebejer kommer att hållas på plats och förhindras resa fritt inom det globala samhället, den som har råd att köpa miljökrediter kommer dock att kunna röra sig fritt.
Frihet under ansvar alltså.
Citat:
Ganska uppenbart att det är tvärtom. Riktig rasism finns bara inom öfverklassen. Ismer i största allmänhet finns bara där, liksom all annan dekadens
.
Nonsens, rasism finns främst på botten.
Citat:
Sverige är definitivt en mongokultur. Och L kommer åka ur riksdagen i nästa val.
Hur får du Sverige till en monokultur?
Islam, frikyrkor och Pride är inte direkt monokultur.