Citat:
Ursprungligen postat av
mirandakerr
Att ringa polisen i en sådan situation är antagligen bara mer triggande för stalkern. Dessutom är hon inte i en akut nödsituation, om han inte håller en kniv mot hennes strupe finns det ingen anledning att ringa polisen på 112. Du överskattar Biancas livvaktsskydd. Hon är ingen politiker som har livvakter som patrullerar henne dygnet runt utan hon har kontakt med ett bolag som kan komma till hennes undsättning om det är något enstaka. De bevakar henne alltså inte.
Varför tog det henne 1,5 år att samla bevis innan hon anmälde? För att hon ville helgardera sig, samla så mycket som möjligt. 100 bilder räcker inte, du ska minst ha 300 bilder annars lägger polisen inte tid på trakasserierna.
Vad tror du hennes entourage får betalt för? Hon har inga kompisar som är jurister eller läkare, dom är influencers! Bianca kan inte göra annat än att samla bevis, hon har gjort helt rätt. Hade hon anmält direkt hade anmälan bara lagts ned och psykot hade blivit ännu mer provocerad. Bianca skaffade sig kött på benen innan hon anmälde, därför gick det till rättegång istället för att läggas ned. Hon har gjort det bästa hon kunde utifrån sina förutsättningar.
Jag beskyller inte Bianca i sig, men jag är förundrad över alla dessa människor hon hänger med och växt upp med inte typ bett henne skaffa livvakt en period . Oavsett stalkandet , Bianca visar upp massvis med pengar och shopping och snordyra köp utan säkerhet. Har inte alls med ”politiker status” att göra. Hon är KÄND och RIK. Då har man säkerhet. Har du sett hur mycket folk som kryllar när hon dyker upp på event eller går någonstans? Det finns ett stort intresse för Bianca.
Jo då. Bianca’s Gudföräldrar är människor med makt. Du får inte glömma vart hon kommer ifrån. Mammans bästa vän är bindefeldt , Bianca’s egna bästa vän också en iranier tydligen eller arab är läkare. Pernilla och Emilio (kriminella) sitter på mycket kontakter. Speciellt Pernilla som har en stor krets och viktiga människor hon växt upp med till kontakter.
En person som
bianca med så mycket pengar och kändisstatus ser till att ha skydd eller säkerhet i en eller annan form.
Hon hade ett säkerhetsbolag hon kunde ringa men det tog dom 45 minuter att komma överhuvudtaget . Haha altså det måste vara någon slags ironi.
Jag förstår vad du menar, men jag tycker också du ska se hela bilden.
Nu är tyvärr Bianca en offentlig person så stalkning kan betraktas som endel av det normala rent juridiskt . Men nu har hon lärt sig en läxa och det är bara att anmäla.
Hon kan visst ringa 112!!!! Sluta hitta på, polisen kommer direkt. Jag har arbetat med så många människor i nöd att jag vet att polisen kommer. Hade hon sagt i panik; en man som stalkat mig längre period har dykt upp här och tar på mig , jag är livrädd. Då kommer dom. Vad fan ska Lovisa göra som inte ens svarade i telefon? Det är synd att se att alla verkar svikit Bianca . Vanessa som ska vara hennes gudagåva extra mamma typ. En guide som hon uttryckt de. Vanessa som alltid skyddar henne? Pernillas exman är för fan polis han också.
Men nu är det som Pernilla sa; Bianca har svårt att be om hjälp och det tar lång tid.
Och nu detta statement som
Bianca lagt upp på köpet…. Det var det sista som behövdes att provocera en psykopat. Det är inte meToo fall vi har o göra med,