Citat:
Ursprungligen postat av
Sveaswe
Jag tycker Bianca verkar så jävla dum i detta läge. För det första är det känt sedan länge och en tradition att man alltid klär sig anständigt när man ska på förhandlingar / rättegång. I andra länder kastar dom ut folk som kommer med fel klädsel oavsett kön.
Enligt Bianca i rättegången r Fabian/ramin tog henne på axeln, så ringde Bianca mamma och Lovisa i panik och ingen svarade. Varför I HELVETE RINGDE HON INTE POLISEN? Var ÄR HENNES EGNA LIVVAKTSSKYDD ELLER SÄKERHET? altså dessa människor som tjänar pengar på henne som Vanessa o alla dom finns där när det finns pengar att hämta men inte till att hjälpa henne och ge henne råd med skydd osv. Hur dumma är alla i hennes omgivning? Uppenbarligen är pappa Ingrosso ingen hon kan räkna med heller. pernillla Wahlgren säger i polisförhör att Bianca är inte typen som ber om hjälp och det tar tid. Jag stör mig faktiskt lite på de, hon har haft tid att screens och samla in bevis i 1,5 år. Men det det tar henne så lång tid att polisanmäla. Jag hade köpt detta om det var en vanlig privat person som inte vet bättre. Men Bianca har ett helt entourage runt om sig som får BETALT!!! hon har folk som ska vara måna om hennes säkerhet och mående. Hon har så mycket pengar att man förväntar sig att hon har ett visst skydd. Speciellt r hon visar upp vart hon bor vad hon köper in som kostar miljoner!.
Jag undrar varför ingen i Bianca’s omgivning har hjälpt henne att få skydd? koppla in en jurist vid tidigt skede?
Och ja. Bianca är dum som lägger upp och provocerar med den bilden då denna snubbe är faktiskt störd på riktigt. Altså detta handlar inte om en vanlig man som utövar sin dominans . Utan detta är en djupt störd individ. En sjuk människa som kommer mörda en oskyldig kvinna en dag precis som sin pappa .Bianca tror nu detta är något metoo fall eller feminist grej. nej….. självklart ska hon leva som normalt. Och göra sitt men nu sänder hon ju signaler till honom med detta ”statement”. Det är som att provocera en schizofren eller autist i en rullstol. Eller att visa statement till Hannibal Lecter. Ingen gör det. Ramin/Fabian är djupt störd och sjuk , det är inget man provocerar eller visar statements för. Han kan mörda vilken dag som helst.
Att ringa polisen i en sådan situation är antagligen bara mer triggande för stalkern. Dessutom är hon inte i en akut nödsituation, om han inte håller en kniv mot hennes strupe finns det ingen anledning att ringa polisen på 112. Du överskattar Biancas livvaktsskydd. Hon är ingen politiker som har livvakter som patrullerar henne dygnet runt utan hon har kontakt med ett bolag som kan komma till hennes undsättning om det är något enstaka. De bevakar henne alltså inte.
Varför tog det henne 1,5 år att samla bevis innan hon anmälde? För att hon ville helgardera sig, samla så mycket som möjligt. 100 bilder räcker inte, du ska minst ha 300 bilder annars lägger polisen inte tid på trakasserierna.
Vad tror du hennes entourage får betalt för? Hon har inga kompisar som är jurister eller läkare, dom är influencers! Bianca kan inte göra annat än att samla bevis, hon har gjort helt rätt. Hade hon anmält direkt hade anmälan bara lagts ned och psykot hade blivit ännu mer provocerad. Bianca skaffade sig kött på benen innan hon anmälde, därför gick det till rättegång istället för att läggas ned. Hon har gjort det bästa hon kunde utifrån sina förutsättningar.