2025-08-13, 20:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elofsson666
Käre värld. Vad fan tror du frun ska kontaktas för? För att mannen (typ alltid mannen) inte ska kunna förgripa sig på resten av familjen eller anhöriga/whoever. Det måste komma fram för att i alla fall (förmodligen) sätta stopp för dessa avarter. Skydda barnen finns inte i din tankevärld eller?

Tror du verkligen Dumpen tjänar pengar på detta? Ja. De får in pengar men kan lova dig att det inte är nån pengamaskin detta. De gör det av personliga skäl. Sluta tugga om pengar samt personangreppen som så många gör här.

Du jämför cykeltjuvar med peddon? Härligt.

Och du måste ju vara helt efterbliven som missat att de inte har någon kontakt med impulskollen typ sista året. Sluta skriv om du inte här någon vettig kritik.

Som typ jag gjorde här ovan. 😅
10 till 20 % utgör kvinnor, Dumpen hävdar att de inte kan fånga dem, då de inte skulle grooma på samma sätt. En konstig kommentar, det är i stället så att om de skulle belysa detta så skulle det hela dö ut, för man kan inte hata dessa kvinnor på samma sätt som män, män som de gärna föräckligar, det ger uppmärksamhet som inte kvinnor ger.
Citera
2025-08-13, 20:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Märkligt att så få anmält Dumpen då och att det är så många som erkänner ändå..typ alltid.

Och hur många oskyldiga personer har hängts ut tycker du?
Bevisläget är svårt för dem, de vill inte exponeras ännu mer, och, ingen rök utan eld!

Och vet du att ingen anmält, om polis säger att utfallet kommer bli noll, kommer någon då driva detta och få ännu mer uppmärksamhet som potentiellt skyldig.
Citera
2025-08-13, 21:05
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electricstar

Det luktar lite skandal, i nivå med Estoniakatastrofen och Palmemordet det hela.

Nu tror jag du överskattar dumpens betydelse ganska så rejält

Ingen här som var med på tiden då Sara horade sig för sitt knark? Undrar vad hon kostade. Räckte det med en enstaka sil eller ville planerade hon mer långsiktigt? Hur var hon som hora? Var hon bra och delaktig eller låg hon bara och drömde om nästa knarkdos? Var det fri tillgång till hålen eller hade hon krav och gränser där?

Mycket man undrar över. Tror hon skulle ställa upp idag också, Sara kan inte säga nej till pengar men betydligt dyrare naturligtvis. Jag antar hon inte tar den i 2:an längre då hennes röv är förstörd av cancer.

Tror ni Sara och Patrik har knullat? Rätt säker på att Patrik inte kan få upp den längre, han är inte i bra skick och så usel kondition påverkar naturligtvis manligheten.
Senast redigerad av KaninHitler 2025-08-13 kl. 21:07.
Citera
2025-08-13, 21:39
Medlem
electricstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Nu tror jag du överskattar dumpens betydelse ganska så rejält

Ingen här som var med på tiden då Sara horade sig för sitt knark? Undrar vad hon kostade. Räckte det med en enstaka sil eller ville planerade hon mer långsiktigt? Hur var hon som hora? Var hon bra och delaktig eller låg hon bara och drömde om nästa knarkdos? Var det fri tillgång till hålen eller hade hon krav och gränser där?

Mycket man undrar över. Tror hon skulle ställa upp idag också, Sara kan inte säga nej till pengar men betydligt dyrare naturligtvis. Jag antar hon inte tar den i 2:an längre då hennes röv är förstörd av cancer.

Tror ni Sara och Patrik har knullat? Rätt säker på att Patrik inte kan få upp den längre, han är inte i bra skick och så usel kondition påverkar naturligtvis manligheten.

11 självmord? Eller var det 17? Konstapel Fiskarstina berättade just att dom har IP adresser och identitet redan innan konfrontation, bara farbror blå kan ta reda på det. Sara Nilsson har även en heta linje på sin mobil för direkt kontakt med polisen.

Sedan kan man undra hur många av dom som har "begått självmord" som har vetat lite för mycket om det hela. 100 talet likviderades som visste för mycket om Palmemordet, 11 är inte riktigt i nivå med det, men det ser inte bra ut.
Citera
2025-08-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vadå flytta? Är du rädd för att den stackars gäddan ska bli vräkt?
Jag har hellre en cykeltjuv som granne än en gädda/pedofil.
Att du skulle önska tvärt om skulle inte förvåna mig det minsta.
Vi är olika.
Du läser saker som inte står med i text.
Allt jag sa är att inget lagligt kan tvinga någon annan att flytta, det ända lagliga man kan göra är att själv flytta.
Det finns massa saker du kan göra för att få någon annan att flytta men allt går att rubricera som brott. Speciellt om din avsikt är att få någon vräkt eller att flytta.
Trakasserier och ofredande täcker stor del utav allt man kan göra emot någon för att försöka tvinga dem att flytta.
Men även saker som att sprida rykten och försöka få grannar att gå emot någon, går som sagt under förtal som är en rubricering som är känd i tråden.

Beroende på hur det görs kan verbala uttalanden om flytten utgöra hot.

Något jag nämnt flertalet gånger är hur Dumpen leder till påföljds brott vilket i sin tur leder till ökad press på brottssystemet som i sin tur leder till mindre resurser att lägga på barnrelaterade brott, något som du bevisar rätt tydligt.

Du yttrar påståenden om att du mer eller mindre skulle kunna begå vad som ifall din granne blev uthängd.

Straff
Hot, trakasserier, ofredande - upp till 1 år
Förtal - upp till 2 år
Grovt hot - 4 år
Grooming - 2 år men grovt upp till 6.

Det är bara några av möjligheterna, men de bär en liknande straffskala så prioriteringen är liknande. Vilket gör att polisen måste dela på sina resurser.
Vilket gör att så som Patrik gnällde om i sitt inlägg med att det kan ta 3 år för att få någon dömd, kan leda till 4 eller mer. Men om polisen själva hade fått jobba på detta utan att bli störda av Dumpen relaterade brott så hade det kanske varit 2. Istället kommer Patrik och säger det spelar ingen roll om folk blir dömda för riktiga brott mot barn utan deras straff är mycket bättre, deras sätt är det bästa.

Bästa hade väl ändå varit om folk som faktiskt har utredningar emot sig blivit dömda och fått vård?
Citera
2025-08-13, 22:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men Ankan nu får du tänka lite längre än vad näsan räcker.
Det kan ju komma barn och barnbarn på besök i huset.
Därför är det bättre men en cykeltjuv i huset än en gädda/pedofil. Alltid.
Jo men principiellt, om du inte kan förvara cykeln i lägenheten så är det ett problem dygnet runt. När barn kommer på besök kan du i teorin övervaka just det tillfället. Men förstår att det är helt andra premisser i dessa olika fall.

Du glömmer att ägodelar kan ha stor betydelse, att polis struntar i detta gör det inte mindre, kan orsaka stort lidande i ägaren också. Att Sara stulit massor kan ha orsakat stor skada, fick en bil sönderslagen vid inbrott, och påverkade mig mycket negativt.
Citera
2025-08-13, 22:12
Medlem
electricstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
Du kanske ska ta och kontrollera din brandvarnare och din tv, så inte dumma Dumpen har monterat någon avlyssningsutrustning och mikrokamera där inuti?

Fråga konstapel FiskaStina, hon har nog koll på hur avlyssningen sker. Som hon skrev dom vet dom redan allt innan konfrontation, bara farbror blå har sådana resurser.
Citera
2025-08-13, 22:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electricstar
Fråga konstapel FiskaStina, hon har nog koll på hur avlyssningen sker. Som hon skrev dom vet dom redan allt innan konfrontation, bara farbror blå har sådana resurser.
Man kan undra, de måste i alla fall ha en bra utbildning, har svårt att tänka mig att en amatör kan prestera på det sätt Dumpen gör i efterforskning. Om de har tillgång till spärrade register kan man misstänka lagbrott från någon part.
Citera
2025-08-13, 23:04
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Äh men kom igen nu, visst är Dumpen trasigt och ett uttryck för vår tid och desperata människor som tycker sig vara relevanta så länge de syns, men så mycket mer är det ju inte. De utnyttjar ju faktumet att de som inte vett nog att fastna i deras nät är skyddslösa. Men när någon hamnar där som faktiskt inte snuskchattat med nån av deras fiskare tror jag det kommer vara lätt att bevisa och dessutom vara Dumpen egen grav.

Jo, men problemet är att skadan ofta redan är gjord långt innan någon “bevisar” sin oskuld. När namnet och bilden är ute på nätet sprids det okontrollerat och hänger kvar i åratal, även om personen frias.

Dumpen räknar kallt med att de aldrig behöver stå till svars juridiskt, men de vet att deras drev funkar socialt. Det är där faran ligger – att ett gäng privatpersoner kan agera domare och bödel utan att någonsin riskera själva att granska sitt eget material.

Citat:
Märkligt att så få anmält Dumpen då och att det är så många som erkänner ändå..typ alltid. Och hur många oskyldiga personer har hängts ut tycker du?

Att få någon fälld för förtal är svårt, särskilt när Dumpen är snabba med att ta bort material om det blir för hett. Det betyder inte att skadan inte redan är gjord. Många orkar inte driva en rättsprocess mot ett gäng privatpersoner som gömmer sig bakom “journalistik”.

Och ja, vissa erkänner – men ett klippt och redigerat “erkännande” i deras format är inte samma sak som att bli fälld i domstol.

Det ligger 655 “gäddor” uthängda hos Dumpen. Hur många av dem som faktiskt är oskyldiga vet varken du, jag eller Dumpen själva. Och det är just där problemet ligger – de agerar som om de vore både polis, åklagare och domare, men utan att ha krav på bevis eller ansvar för konsekvenserna.

Skadan sker i samma sekund som namn och bild hamnar på nätet. Jobb kan försvinna, familjer splittras, folk kan drabbas av hot eller våld. Även om någon senare bevisar sin oskuld är det omöjligt att ta tillbaka det som redan spridits.

När man ger privatpersoner friheten att döma och straffa utan insyn eller rättssäkerhet öppnar man dörren för felsteg, övertramp och rena misstag – och priset betalas alltid av den uthängda, aldrig av Dumpen. Som sagt - även om någon senare bevisar sin oskuld är det omöjligt att ta tillbaka det som redan spridits. Skadan är redan skedd.
Citera
2025-08-14, 00:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Märkligt att så få anmält Dumpen då och att det är så många som erkänner ändå..typ alltid.

Och hur många oskyldiga personer har hängts ut tycker du?
Många erkänner inte för Dumpen, och över 50 st har anmält till JK, men de avisar kategoriskt med utgivningsbevis som motivering. De enda som kan ställa till det är skatteverket eller försäkringskassan. Har man info så är det den vägen man kan gå.
Citera
2025-08-14, 05:58
Medlem
electricstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Man kan undra, de måste i alla fall ha en bra utbildning, har svårt att tänka mig att en amatör kan prestera på det sätt Dumpen gör i efterforskning. Om de har tillgång till spärrade register kan man misstänka lagbrott från någon part.

Ja, Dumpen är lagbrott från Polisen. Polisen har orsakat flera självmord genom Dumpens uthängningar, något som anhöriga till de avlidna bör känna till. Dumpen är som sagt en psyops.

Jag ska berätta detta för journalister, se om dom vill dra det vidare (ni kan gissa var man hittar dom). Så har jag i alla fall gjort något.

Nu vet jag inte var gränsen går internt inom polisen / Säpo, även Must (militär underrättelsetjänst), för att hålla i sådan här psykologiska operationer. Men det är nog bättre att låta någon Journalist ta det, om det nu finns något intresse.

Har varit i kontakt med Bodströms advokaterna, men dom svarar inte ens.
Citera
2025-08-14, 06:31
Medlem
electricstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jo, men problemet är att skadan ofta redan är gjord långt innan någon “bevisar” sin oskuld. När namnet och bilden är ute på nätet sprids det okontrollerat och hänger kvar i åratal, även om personen frias.

Dumpen räknar kallt med att de aldrig behöver stå till svars juridiskt, men de vet att deras drev funkar socialt. Det är där faran ligger – att ett gäng privatpersoner kan agera domare och bödel utan att någonsin riskera själva att granska sitt eget material.

Att få någon fälld för förtal är svårt, särskilt när Dumpen är snabba med att ta bort material om det blir för hett. Det betyder inte att skadan inte redan är gjord. Många orkar inte driva en rättsprocess mot ett gäng privatpersoner som gömmer sig bakom “journalistik”.

Och ja, vissa erkänner – men ett klippt och redigerat “erkännande” i deras format är inte samma sak som att bli fälld i domstol.

Det ligger 655 “gäddor” uthängda hos Dumpen. Hur många av dem som faktiskt är oskyldiga vet varken du, jag eller Dumpen själva. Och det är just där problemet ligger – de agerar som om de vore både polis, åklagare och domare, men utan att ha krav på bevis eller ansvar för konsekvenserna.

Skadan sker i samma sekund som namn och bild hamnar på nätet. Jobb kan försvinna, familjer splittras, folk kan drabbas av hot eller våld. Även om någon senare bevisar sin oskuld är det omöjligt att ta tillbaka det som redan spridits.

När man ger privatpersoner friheten att döma och straffa utan insyn eller rättssäkerhet öppnar man dörren för felsteg, övertramp och rena misstag – och priset betalas alltid av den uthängda, aldrig av Dumpen. Som sagt - även om någon senare bevisar sin oskuld är det omöjligt att ta tillbaka det som redan spridits. Skadan är redan skedd.

Bra skrivet, men nu är iof Dumpen en integrerad del i Polisens verksamhet, där dom verkar som en psyops. Så det finns goda chanser till upprättelse. Vad blir det för skadestånd t.ex. för anhöriga till självmordsoffren?

Jag avslöjade dom alldeles nyligen. Nu är det mest att hitta någon journalist som vill dra i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in