2025-08-13, 16:33
Medlem
Foolsgames avatar
Men om han nu får ett sånt mesigt straff, då kan han väl fortsätta stalka henne när han kommer ut om det blir fängelse.
Eller dagsböter?! Herregud!
Citera
2025-08-13, 16:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Tror du verkligen det med samma kvinna? Han lär kanske gå på någon annan tänker jag.
Ja de har han själv även sagt i fup, de är låga straff så han har inget att förlora
Citera
2025-08-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja de har han själv även sagt i fup, de är låga straff så han har inget att förlora

Vad sa han i fup då om du minns? Att han skulle fortsätta följa efter Bianca? Då har han ju erkänt? Vilket han inte gjort vad jag förstår?
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Han kan bli frisläppt idag, men de vore idiotiskt, han kommer köra på direkt igen

Ja det kommer han göra. Har säkert suttit och fått massor av mystiska meddelanden från Bianca och hennes mamma under dagen, skulle inte förvåna mig om han var i princip gift med B vid det här laget.

Inte för att vara sån, men satt hon iklädd ett svart linne inne i rättssalen idag?

Den där snubben kommer inte sluta, stackars B kommer behöva släpa på honom tills han blir omhändertagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Men om han nu får ett sånt mesigt straff, då kan han väl fortsätta stalka henne när han kommer ut om det blir fängelse.
Tyvärr är det så. Men då har vi en tråd om biancas död istället.

"I will find you and I will kill you"
Citera
2025-08-13, 16:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
De kan inte bli dagsböter för olaga förföljelse vad jag vet
Citera
2025-08-13, 16:37
Medlem
MrFinchs avatar
Det är lite ironiskt, om man reflekterar över det här med verklighet.

Vad är egentligen verklighet?

Vi kan inte för våra liv förstå hur stalkern kunnat få för sig att han och Bianca har en relation. Och det han gör är brottsligt, förstå mig rätt.

Men den verklighet som Bianca lever i, är inte den också svår att förstå? Är den på riktigt? Är det inte två verkligheter här som inte existerar?

Det ena kallar vi sinnesförvirring, rentutav sjukdom, det andra kallar vi för inspirerande entreprenörskap.
Citera
2025-08-13, 16:37
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Skulle vända på det och säga att det är fascinerande att så många stör sig på henne. Hon är en kändis som många andra kändisar. Hon har en harmlös personlighet och gör och säger inget provocerande. Så det är ett mysterium att så många blir irriterade. Inser folk att de är avundsjuka?

Jag är långt ifrån avundsjuk på en kändis och skulle aldrig någonsin vilja stå i rampljuset. Jag känner inte människan och finner henne helt ointressant och är mer förundrad över att människor orkar läsa om en människa som är känd för att vara typ känd?
Citera
2025-08-13, 16:38
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
De kan inte bli dagsböter för olaga förföljelse vad jag vet

Stod ju i aftonbladets chatt!

EDIT: och villkorlig dom ville försvaret ha
Senast redigerad av Foolsgame 2025-08-13 kl. 16:41.
Citera
2025-08-13, 16:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Vad sa han i fup då om du minns? Att han skulle fortsätta följa efter Bianca? Då har han ju erkänt? Vilket han inte gjort vad jag förstår?
Japp och att han inte kommer sluta nånsin.
Citera
2025-08-13, 16:39
Medlem
Vilka lagar vi har i Sverige det är helt sjukt. Ynka 4 månader.
Han blir väl frisläppt nu här lagom till kvällsfikat, så kan han bara slå på vpn och fortsätta trakassera Bianca. Helt sanslöst!
Citera
2025-08-13, 16:40
Bannlyst
Jag tror inte att han kommer fortsätta stalka Bianca, han har stalkat vanliga tjejer i det tysta och kommit undan med det.
Bianca drar för mycket uppmärksamhet till sig och han vet att han kommer få strängare straff nästa gång.
Jag tror inte heller att han är så våldsam mot kvinnor, för i så fall borde han redan gjort nåt sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in