2025-08-12, 14:03
Medlem
Sitter bara och väntar på något påstående om att det var Soros, judarna och Bilderbergarna som
fejkade detta.
Citera
2025-08-12, 14:15
Medlem
Det är som att gå i en en boll den rör sig inte om du springer in i vägen framåt tillbaka men trampar du på kanten så rullar den .

Det är hur man kan använda kraft kanske.

Så effektivast är då att starta motorn i cirkulär riktning. Snurr kraft som sakta ökar sen fäller man ut vingarna och då får man en kraft .
Senast redigerad av troligengud 2025-08-12 kl. 14:17.
Citera
2025-08-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Sitter bara och väntar på något påstående om att det var Soros, judarna och Bilderbergarna som
fejkade detta.
Du verkar helt säker att det är fejk då ?

Nån var det iaf
Citera
2025-08-12, 14:28
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
14 sekunder in i klippet. Det räcker för mig: https://www.youtube.com/watch?v=IDBBUwdyz4I

Jag litar mer på dessa, än din konspirationsteorist:

Scott Manley - How Deadly Are The Van Allen Radiation Belts?
Dave McKeegan - Why the Van Allen belts didn't stop us getting to the moon
Citera
2025-08-12, 16:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Detta är ju för att du behöver även ha bränsle för att flytta vikten av bränslet typ... ond spiral helt enkelt...
Det där drar iväg djävligt snabbt lite därför jag är tveksam till om singelraket är så bra lösning om man ska ha upp nåt tyngre, bygga modulärt och satsa på lite mindre lite enklare raketer som kan förfinas och förbättras tror jag är rätt väg att gå.

Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
jag börjar ge upp hoppet om att vi kommer få uppleva en ny månlandning under våran livstid, tyvärr.
samma sekund vi börjar få igång reaktorer som använder helium-III som bränsle så kommer vi åka till månen för att hämta bränsle och det blir inte länder & stater som gör det utan företag i vinstdrivande syfte.

Räcker med 75 ton helium-III för att tillgodose 1års energiförbrukning för jorden, det är grova pengar som ligger o väntar när fusionskraftverken kommer igång.
Senast redigerad av Arne.Anka 2025-08-12 kl. 16:25.
Citera
2025-08-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Jag litar mer på dessa, än din konspirationsteorist:

Scott Manley - How Deadly Are The Van Allen Radiation Belts?
Dave McKeegan - Why the Van Allen belts didn't stop us getting to the moon
Min konspirationsteorist är astronaut. Van allen belts. Livsfarlig strålning. Astronauten sitter bakom en mm tjock metall. En mm. Jag minns när vi satt och tittade på de korta snuttar vi kunde få se på TV direktsänt från Cape Canaveral. Att jag skulle bli besviken 50 år senare var ingen höjdare. It is what it is. Du vill att man har varit på månen och då hjälper inga bevis alls, inte ens om de framförs av NASA:s egna astronauter. Du vet att man för drygt 20 år sedan slängde allt material från månlandningarna? Rubb & stubb. Ingenting finns kvar utom utvalda museumföremål.
Citera
2025-08-12, 16:46
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det där drar iväg djävligt snabbt lite därför jag är tveksam till om singelraket är så bra lösning om man ska ha upp nåt tyngre

Om du har 1 raket, 3 som Apollo eller 33 som Starship Heavy spelar egentligen ingen roll, det handlar enbart om "hur mycket bränsle given processen du använder kan du oxidera per sekund". Såklart, har du 1 motor och den dör, kaos. Har du 3 motorer och 1 dör, förmodligen kaos. Har du 33 motorer och 1 dör, *borde* inte vara kaos - men vi har sett att 3 döda av 33 ställt till det.

Så pick your path and make it good. Ingen av Apollos motorer la av, medans drivor av SpaceX raptor har. Vi ÄR inte sämre nu än så, så det e nåt annat bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
samma sekund vi börjar få igång reaktorer som använder helium-III som bränsle så kommer vi åka till månen för att hämta bränsle och det blir inte länder & stater som gör det utan företag i vinstdrivande syfte.

Räcker med 75 ton helium-III för att tillgodose 1års energiförbrukning för jorden, det är grova pengar som ligger o väntar när fusionskraftverken kommer igång.

Det troliga för fusion om vi nånsin fixar det är deuterium och tritium som första stegen; helium-3 vore bra av andra orsaker men det är inte ens säkert att vi nånsin fixar fusionskraft.
Så det i sig är inte en anledning till månen, menar jag. Och krisar det har vi Helium-3 här eller kan skapa, läste jag nånstans (för mindre energi än vi skulle få ur det, ja).
Citera
2025-08-12, 16:51
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Min konspirationsteorist är astronaut. Van allen belts. Livsfarlig strålning. Astronauten sitter bakom en mm tjock metall. En mm. Jag minns när vi satt och tittade på de korta snuttar vi kunde få se på TV direktsänt från Cape Canaveral. Att jag skulle bli besviken 50 år senare var ingen höjdare. It is what it is. Du vill att man har varit på månen och då hjälper inga bevis alls, inte ens om de framförs av NASA:s egna astronauter. Du vet att man för drygt 20 år sedan slängde allt material från månlandningarna? Rubb & stubb. Ingenting finns kvar utom utvalda museumföremål.

Jag såg det där live. Dessutom detta om 1mm aluminium har du fått från Apollo 8, som hade specifika portar för att mäta strålningen.

Senare Apollomoduler har ca 12mm tjocka väggar. Vilket i sig inte var den stora förbättringen utan det var tajming och snabbhet att passera Van Allen-bältena.

Och som jag brukar säga, eftersom det skedde så var det möjligt. Jag "vill" ingenting utan jag inser att om det hade varit en konspiration så hade den krävt tusentals om inte ännu fler involverade, och det finns ingen lögn som klarar det. Konspirationerna kommer ju mestadels NU, av skäggiga miffon som inte själva förstår nåt och alltså måste förneka. Det är lite tragiskt faktiskt - men som tur är är det inte dessa slöhögar som är framtiden.

Det får väl bli kineserna istället.
Citera
2025-08-13, 00:42
Medlem
Gillade episoden med Ali G när han frågar Buzz Aldrin om månen är en hoax 😂

Buzz fann sig bra 👍
Citera
2025-08-13, 15:13
Medlem
Citat:

Du tycks inte begripa att hur farlig strålning blir beror på hur länge man befinner sig i den och hur stark den är. När det gäller Apollofärderna var det kort tid vilket inte är farligt och det är det som det finns bevis för. Uppgiften 1 mm stämmer knappast och det fanns mer än bara ytterhöljet t.ex utrustning inne i kapseln och service modulen bakom den
Citera
2025-08-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Du tycks inte begripa att hur farlig strålning blir beror på hur länge man befinner sig i den och hur stark den är. När det gäller Apollofärderna var det kort tid vilket inte är farligt och det är det som det finns bevis för. Uppgiften 1 mm stämmer knappast och det fanns mer än bara ytterhöljet t.ex utrustning inne i kapseln och service modulen bakom den
Jo jag begriper vidden av strålning. Jag begriper också att du så gärna vill att de ska ha varit på månen. Det är okej. Vem vill en dag plötsligt få den bilden slagen i spillror?

Allra roligast var när president Nixon pratade i telefon (1969) med astronauterna på månen i realtid. Klippet lär ligga kvar på Youtube någonstans. En riktig höjdare. Det visades på TV i Sverige i realtid. Synd att du missade det.
Citera
2025-08-13, 16:17
Medlem
Jag skulle kolla om dom hade bild på månens baksida, och det hade dom.
Men det är lite misstänksamt eftersom framsidan har lite mörka landskap , den man ser .
Men baksidan är steril med en krater.
Men det kanske blir så med ljussättningen men lite mysko är det ju

Vet fortfarande inte hur dom kunde kasta stativ och övrig utrustning på månens yta för att bevisa att dom var på månen.
Som att dom var arga ville bevisa något men det konstiga är att visa dom väldigt sent, typ 2000 talet , har dom hemliga utbrotts filmer i arkiven ?

Var dom misstänksamma redan 1969 ?
Senast redigerad av troligengud 2025-08-13 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in