2025-08-13, 15:28
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej, den produkten kommer aldrig se dagens ljus. Teslas ingenjörer har hoppat av. Rådande försäljningskollaps har gjort att man tvingats halvera CapEx, mindre budget till R&D. Det finns andra/bättre företag.
Du är en sektmedlem med förmodat tunga bags.

Ok, det var en ovanlig analys.
Tunga bags och sekt? Du verkar känslostyrd
Citera
2025-08-13, 15:35
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du vet inte, för det finns inte. Du bagholdar och försöker, tillsammans med tusentals andra bagholders, desperat pumpa kursen till break-even så ni kan dumpa era bags på någon annan?

Jo precis, jag är ju så dum så jag tror det går att pumpa en aktie på FB.

Hur mår dina shorts idag?
Citera
2025-08-13, 15:43
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ok, det var en ovanlig analys.
Tunga bags och sekt? Du verkar känslostyrd
En snabb titt på ditt konto och det står klart att du är en Trump och Ryss-supporter. Precis den typ av människa som inte förmår läsa en kvartalsrapport. Har du missat att försäljningen kollapsat sedan Elon visade sitt rätta ansikte?
Citera
2025-08-13, 15:45
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jo precis, jag är ju så dum så jag tror det går att pumpa en aktie på FB.

Hur mår dina shorts idag?
Vad är annars ditt mål med att sprida lögner, förolämpningar och grundlös hajp? Jag har frågat efter bull-case men du vägrar svara, du nöjer dig med att kalla folk efterblivna, samtidigt som du ignorerar alla varningsflaggor.
Citera
2025-08-13, 15:48
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Vad är annars ditt mål med att sprida lögner, förolämpningar och grundlös hajp? Jag har frågat efter bull-case men du vägrar svara, du nöjer dig med att kalla folk efterblivna, samtidigt som du ignorerar alla varningsflaggor.

Ditt mål verkar mindre givande. Tror du det finns någon som inte ser vilken clown du är? Om något så gör du ju lysande reklam för att äga aktier i Tesla, för om någon som ligger kort låter så dum som du så tänker man sig nog för en extra gång innan man gör samma sak.
Citera
2025-08-13, 15:55
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ditt mål verkar mindre givande. Tror du det finns någon som inte ser vilken clown du är? Om något så gör du ju lysande reklam för att äga aktier i Tesla, för om någon som ligger kort låter så dum som du så tänker man sig nog för en extra gång innan man gör samma sak.
Du bevisar min tes.
Har du läst kvartalsrapporten?
Citera
2025-08-13, 15:58
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du bevisar min tes.
Har du läst kvartalsrapporten?

Har du sett uppgången?
Citera
2025-08-13, 16:59
Medlem
otellos avatar
Citat:
Har du sett uppgången?
Absolut, den för tankarna till Enron, WeWork, Theranos, m.fl. En bubbla på bristningsgränsen.
Citera
2025-08-13, 20:44
Medlem
otellos avatar
Citat:
Klart den gör, när man är helt retarderad så är det exakt så det ser ut.
Vad skulle alternativet vara? Försäljningen fortsätter krascha, man tvingades kapa CapEx med 50% för att ö.h.t. presentera gröna siffror under Q2, dom senaste produkterna har floppat, ingenjörer och utvecklingschefer lämnar i drivor, amerikanska EV-krediter försvinner i f.o.m. oktober, Tesla har diskvalificerats från EV-krediter i andra länder till följd av fusk, CEOn ska få en bonus motsvarande 300 miljarder kronor (mer pengar än Tesla någonsin tjänat), Tesla som varumärke förknippas med fascism, osv. Demokraterna kommer lansera hundratals utredningar riktade mot Tesla så snart dom återtagit kongressen.
Citera
2025-08-13, 21:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Klart den gör, när man är helt retarderad så är det exakt så det ser ut.

Christer Gadell är övertygad Tesla är en bubbla och kommer kollapsa. Varför är han retarded enligt din logik?

https://carup.se/svensk-miljardar-spar-95-ras-i-tesla/
Citera
2025-08-13, 23:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Vad skulle alternativet vara? Försäljningen fortsätter krascha, man tvingades kapa CapEx med 50% för att ö.h.t. presentera gröna siffror under Q2, dom senaste produkterna har floppat, ingenjörer och utvecklingschefer lämnar i drivor, amerikanska EV-krediter försvinner i f.o.m. oktober, Tesla har diskvalificerats från EV-krediter i andra länder till följd av fusk, CEOn ska få en bonus motsvarande 300 miljarder kronor (mer pengar än Tesla någonsin tjänat), Tesla som varumärke förknippas med fascism, osv. Demokraterna kommer lansera hundratals utredningar riktade mot Tesla så snart dom återtagit kongressen.

Smart plan att förlora alla pengar på att korta Tesla, sen skriva varför det inte borde ha hänt. Fast det gjorde det.
Citera
2025-08-14, 21:51
Medlem
raskenss avatar
Lite mer salt i såren på Tesla, om CT som totalfloppade:

https://youtu.be/i6FaSBBYv-Q?si=eSFjIwJOwq8mFWNJ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem