Citat:
Ursprungligen postat av
Zappazen
Nej. Inte sektmedlemmar.
Ok, på vilket fundamentalt sätt föreställer du dig att de skiljer sig i sin relation till Trump jämfört med hur en typisk sektmedlem förhåller sig till sin sektledare?
När jag tittar på det ser jag överensstämmelse på punkt efter punkt.
Citat:
Utan vanlig folk som är trötta på vänsterliberala skrikhalsar med lila hår och näsring som inte kan definiera vad en kvinna är. Att sen demokrater i allmänhet inte är sådana är en annan sak.
Jag är inte så säker på att det talar för din sak att medge att Trumpföljarna inte lever i verkligheten i förhållande till en av de mest centrala frågorna i MAGA-rörelsen. Det låter väl snarare som något som sektmedlemmar sysslar med, att se på alla utomstående som hemska fiender trots att det handlar om en klick? Inte sant?
Citat:
Vi lever i en tid där media och alternativ media karikerar sina fiender och skönmålar sina vänner. Därav polariseringen.
Polarisering finns det tveklöst. Men det är bara ena sidan som beter sig som sektmedlemmar i stor skala, på vänstersidan är det avsevärt färre. Så att skylla på polariseringen tycks mig då märkligt.
Citat:
Du har rätt i att det är metoden att råda bot på hemlöshet och missbruk som är avgörande för resultatet. För mycket piska blir problem. För mycket morot blir också problem. Trump krånglar inte till saker. Han vill ha en quick fix annars blir han sur. Han är nog inte den bäste att lösa hemlösheten. Tyvärr omger han sig med ja-sägare och rövslickare så där finns ingen hjälp. Och Musk, som ändå var självständig, är ju ute ur leken. Så antagligen kommer nog hemlöshetsprojektet att rinna ut i sanden. Får väl bli en delstatlig sak att handskas med så gott det går.
Exakt. Så varför skrev du att "det är bra att Trump gör något"?
Skulle också vilja tillägga att Trump AKTIVT sökt upp personer som är lojala mot samt AKTIVT vidtagit mängder med åtgärder som ämnar att få folk att rätta in sig i ledet. Så jag gillar inte uttrycket "omger sig med ja-sägare". Man brukar liksom säga "omger sig med ja-sägare" om personer som blir halvt förda bakom ljuset, typ Mike Tyson. I Trumps fall är det till 100 % ett aktivt val eftersom han blev sur över att de inte ville hjälpa honom göra en statskupp i jan 2021.