2025-08-13, 12:24
Medlem
semizones avatar
Att tvångsflytta hemlösa långt bort löser inte grundproblemen.... det flyttar bara fattigdomen ur synfältet. Rätt väg är långsiktiga sociala insatser, inte kosmetisk politik.
Citera
2025-08-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Läs nu texten LÅNGSAMT så att din hjärna kan processa informationen;

Översättning; det är DC council som styr Washington DC och deras beslut blir sällan föremål för ingripande av kongressen.

Slut på lektionen.
Hur mycket skit orkar du skriva egentligen? Ser att du gör sak av att kongressen sällan ingriper. Det beror på att du är en idiot som inte förstår hur politik fungerar.

Man framför inte förslag som man vet kommer att röstas ner om man är någorlunda seriös. Innan det kommer upp för omröstning har det stötts och blötts och man har nått en kompromiss som båda parter kan leva med.

DC council styr på kongressens nåder din dumma jävel. Du är så urbota jävla korkad så du fattar inte varför de sällan ingriper. DC councils förslag är sådana som kongressen kan tolerera, därför ingriper man sällan. Om Trump är missnöjd med hur staden styrs ska han ta upp det med kongressen. Det är de som godkänt alla förslag DC Council lagt fram som sedermera blivit lag.

Fan det är som att uppfostra ett jävla barn. Stick åt helvete nu. Dina inlägg pekar på grav oförmåga att sätta sig in i hur världen fungerar.
Citera
2025-08-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Var islamisten hemlös?

https://www.ajc.org/news/who-is-elia...he-dc-shooting
Citera
2025-08-13, 12:30
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har ingen aning vad siffrorna är, men är det inte per capita de pratar om där och 30år.(Och vet inte om det stämmer heller, men det skulle förklara en hel del att det avviker och när man tittar på antal brott.)
Aha, vinklad statistik från personer med agenda. Men den som vill se de verkliga siffrorna kan ju bara titta i listan jag länkade som är tydlig och lättläst. Ser inte särskilt bra ut för DC med antalet brott 2024 jämfört med vilket år som helst 2013-2023, men inte heller sämst utan snarare i mitten.
Citera
2025-08-13, 12:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semizone
Att tvångsflytta hemlösa långt bort löser inte grundproblemen.... det flyttar bara fattigdomen ur synfältet. Rätt väg är långsiktiga sociala insatser, inte kosmetisk politik.
Dessa läger kommer säkerligen att utvecklas till fulländade kriminella konglomerat.
Citera
2025-08-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Aha, vinklad statistik från personer med agenda. Men den som vill se de verkliga siffrorna kan ju bara titta i listan jag länkade som är tydlig och lättläst. Ser inte särskilt bra ut för DC med antalet brott 2024 jämfört med vilket år som helst 2013-2023, men inte heller sämst utan snarare i mitten.
Du har hittat den enda statistiken som inte är sammanställd av en politisk agenda? Bra jobbat.

Hur som helst pratar Trump skit som vanligt.

https://www.washingtonpost.com/dc-md...eral-takeover/
Citera
2025-08-13, 12:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Per capita är är vedertagen begrepp för befolkning och saker man räknar på.
Ett överdrivet exempel, men så talande.
1890 noll bilolyckor, och nu är det ~6 miljoner av dom.
Men där får man räkna ut med per miles körda som de kallar det, och det är först då man kan se om det ökar eller minskar.
Samma är det med brott, om befolkning ökar, så ökar även brotten per automatik.
Och enda sättet för se om det verkligen ökar eller minskar, ja, då är vi på per capita som den enda som kan berätta vad den verkliga utvecklingen är.

Så nej, det är ingen som helst vinkling eller agenda bakom detta, utan det är så man får reda på hur utvecklingen faktiskt är.
Om du säger emot, så är det du som har en agenda och när du vägrar inse vad per capita berättar hur det faktiskt ser ut med befolkningen och brott och utvecklingen.

Dessa siffror du gav har jag inga som helst invändningar emot, så där har du inget att hämta.
Citera
2025-08-13, 12:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du har hittat den enda statistiken som inte är sammanställd av en politisk agenda? Bra jobbat.

Hur som helst pratar Trump skit som vanligt.

https://www.washingtonpost.com/dc-md...eral-takeover/
DÅ var det som jag misstänkte då och att siffrorna var per capita i formen antal brott per 100k invånare.
Och utan per capita så kommer ju de misslyckas i det långa loppet och fatalt, och med per capita så får dom berättat för sig hur omfattande det är i förhållande till befolkningen.
Citera
2025-08-13, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Sant. Sektmedlemmar borde jag kalla dem iställer, för det är precis vad de är.

Så 51 % av USA's befolkning är med i en sekt ?

Ehhh, demokrati verkar inte vara din starkaste gren.. Han är folkvald. Punkt slut.
Citera
2025-08-13, 12:49
Medlem
Citat:
DÅ var det som jag misstänkte då och att siffrorna var per capita i formen antal brott per 100k invånare.
Och utan per capita så kommer ju de misslyckas i det långa loppet och fatalt, och med per capita så får dom berättat för sig hur omfattande det är i förhållande till befolkningen.
Vet inte hur det är med det. Har inte räknat. Men jag vet att USA var ett mycket farligare och våldsammare samhälle på 70 och 80-talet än idag.

Det behöver man inte vara statistikexpert för att se. Detta kanske chockar vissa vingmuttrar i tråden.

Men man är nog räddare idag. Precis som här
Senast redigerad av Alpoxen 2025-08-13 kl. 12:55.
Citera
2025-08-13, 12:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vet inte hur det är med det. Har inte räknat. Men jag vet att USA var ett mycket farligare och våldsammare samhälle på 70 och 80-talet än idag.

Det behöver man inte vara statistikexpert för att se. Detta kanske chockar vissa vingmuttrar i tråden.
Dom utgår att patologiska lögnaren donalds alltid har rätt, det är där det skär sig direkt.

Dock antalet brott är ju av intresse också, för det är så dom kan göra bedömningar hur stor polisstyrka de ska ha.
Nu vet jag inte om detta skett, men de bör för högra anslag och bättre utbildning än nu för poliserna.
För idag är deras utbildningen lite av ett skämt och psykologiska tester också, för anställa skräp fungerar inte heller.
För då ersätts bara ett brott med ett annat.

Men vi såg i donalds budget att dessa människor de pratar om här, dom bryr vi oss inte om ett jävla skit.
Och en menlös punktinsats ger bara en putsad yta, och vad den ska ge oss är svårt och förstå.
Citera
2025-08-13, 12:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Per capita är är vedertagen begrepp för befolkning och saker man räknar på.
Ett överdrivet exempel, men så talande.
1890 noll bilolyckor, och nu är det ~6 miljoner av dom.
Men där får man räkna ut med per miles körda som de kallar det, och det är först då man kan se om det ökar eller minskar.
Samma är det med brott, om befolkning ökar, så ökar även brotten per automatik.
Och enda sättet för se om det verkligen ökar eller minskar, ja, då är vi på per capita som den enda som kan berätta vad den verkliga utvecklingen är.

Så nej, det är ingen som helst vinkling eller agenda bakom detta, utan det är så man får reda på hur utvecklingen faktiskt är.
Om du säger emot, så är det du som har en agenda och när du vägrar inse vad per capita berättar hur det faktiskt ser ut med befolkningen och brott och utvecklingen.

Dessa siffror du gav har jag inga som helst invändningar emot, så där har du inget att hämta.
Notera att utsagan i tråden var "brottsligheten i DC är den lägsta på 30 år". Det påståendet är falskt hur du än vrider och vänder.

En enkel googling ger att DCs befolkning bara ändrats något 1980-2020.
https://en.wikipedia.org/wiki/Demogr...ashington,_D.C.
Så "per capita" är samma som reella siffror.

Men varför just 30 år? Kanske var brotten på toppen då? Eller botten?

Siffrorna jag länkade går 10 år tillbaka så de har ingen agenda, och en del brott som mord har ökat annat har minskat.

Enskilda siffror har alltid en agenda. En tabell har ingen agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in