2025-08-12, 22:22
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Bianca har en lägenhet på 300 kvadrat på Östermalm som hon köpte för 40 miljoner. Visste du det?

Men det är bara för hon har en känd mamma vettu, en dag så fanns det 40 miljoner utanför dörren i en stor kartong och så stod det på en lapp "mvh Pernilla"
Citera
2025-08-12, 22:24
Medlem
Citat:
Bianca har en lägenhet på 300 kvadrat på Östermalm som hon köpte för 40 miljoner. Visste du det?
Japp det visste jag, har du varit där? En lägenhet har väl inget med intelligens att göra?
Citera
2025-08-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Fabians pappa var Abbas Soltani.

Han nämns i flera trådar på forumet, och i media. T ex:

https://www.marsta.nu/nyheter/livstidsdomde-marstabon-slog-till-fangelset/

Sonen brås på pappan. Hur många syskon var barnen som fick sin mamma mördad?

Hittade att Fabian verkar ha en lillasyster.

https://wwwc.aftonbladet-cdn.se/nyheter/0003/01/bvc.html
Senast redigerad av Angeliqa 2025-08-12 kl. 22:33.
Citera
2025-08-12, 22:32
Medlem
Hogerfotads avatar
Så ett inslag nu om "Stakern" lät för konstruerat. 'Hon' Har anlitat liraren.
Citera
2025-08-12, 22:34
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Tänker likadant att de kan faktiskt ha haft någon kontakt inledningsvis, men sen klarade han inte av att bli avfärdad och började stalka henne efter det.
Ja eller något hon själv inte minns. Ofta så kan vi människor ändå ha sociala möten som vi inte lägger mycket i utan att veta hur andra upplever dem

Jag föreställer mig själv att människor som gjort intryck på mig kanske genast glömt bort mig helt för att jag inte väckt någon större reaktion och sedan så är jag själv jättedålig på att lägga människor överlag på minnet (ansikten och namn) vilket gör att människor som minns mig kan vara okända i min värld. Jag har dock ett mycket gott minne för händelser och möten. Min poäng är att är någon galen så kan en mycket liten sak trigga vansinnet. Jag editerade därför bort det med flört eller ONS eftersom jag upplevde det som victimblaming att sitta och spåna om "något hon gjort" då det inte var min intention utan att mer fundera kring vad som var starten i hans vanföreställningar.

Exempelvis så hade jag en som förföljde mig som ung som tycktes anse att jag skulle förstå av att han kom hem till mig och gav mig en tidning ibland. Jag förstod inte ens att jag hade en stalker först när jag en morgon drog upp rullgardinen och han stod vid min brevlåda. Jag hade hela tiden burit in de tidningar jag fått och lämnat i trapphuset i tron att någon grannes tidning hamnat fel. Jag mindes att jag när jag haft en mycket aggressiv pojkvän, mött min stalker när jag gått ut för att möta upp min pojkvän, några år innan. Jag fick ofta när jag lämnade min pojkvän tysta samtal och sedan även hotsamtal där någon kille påstod sig se mig och att jag skulle passa mig jävligt noga (vilket min pojkvän erkände var hans kompis). Att den okända killen var samma tror jag inte även om han var återhållet arg. Det för att jag mött honom även när jag var onykter och ensam någon tidig öde morgon när han var på väg hem till mig (isåfall bprde han tagit sin chans) men jag hade uppenbart triggat den killen ordentligt. Jag gissar att det hörde ihop med min tidigare pojkvän därför. När jag blev hotad så bröt sig någon in till min dåvarande pojkvän samma natt vilket var en historia jag aldrig fick något grepp om eftersom min dåvarande var så opålitlig och jag litade inte på hans ord.

Men det som kan ha triggat mot mig kan ha varit saker som rörde min pojkvän och då alltifrån gräl, eller att han och hans bekanta pratat om mig osv och han som började förfölja mig kan då ansett att jag borde se rakt av i tidningen vad han tänkte och förstå något.

När det gälller stalkers vet man aldrig vad de tänker då det inte alls överensstämmer med det man själv upplever och tänker.
Citera
2025-08-12, 22:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Fabian Babian hade inte tillgång till Flashback i häktet verkar det som. Han ville att rättegången skulle hållas bakom stängda dörrar... Men hans identitet var ju ute redan innan rättegången.

"Advokaten yrkade sedan å 38-åringens vägnar att rättegången skulle ha stängda dörrar, då den misstänkte var orolig för att hans personliga förhållanden skulle röjas, men det motsatte sig åklagaren och det beslutades att dörrarna skulle vara öppna under förhandlingarna."
Citera
2025-08-12, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Han nämns i flera trådar på forumet, och i media. T ex:

https://www.marsta.nu/nyheter/livstidsdomde-marstabon-slog-till-fangelset/

Sonen brås på pappan. Hur många syskon var barnen som fick sin mamma mördad?

Hittade att Fabian verkar ha en lillasyster.

https://wwwc.aftonbladet-cdn.se/nyheter/0003/01/bvc.html

Jag undrar också, får inte ihop det. Inget av de två barnen som omnämns i artikeln kan vara FS. Han borde vid det här tillfället, år -00, varit 13-14 år gammal då han är född -86
Citera
2025-08-12, 22:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Japp det visste jag, har du varit där? En lägenhet har väl inget med intelligens att göra?

Visste du att det mest är osäkra personer som inte själva har känt sig sedda och bekräftade i barndomen som är benägna att utveckla avundsjuka mot kändisar?
Citera
2025-08-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Jag undrar också, får inte ihop det. Inget av de två barnen som omnämns i artikeln kan vara FS. Han borde vid det här tillfället, år -00, varit 13-14 år gammal då han är född -86
Det är inte samma mord
Citera
2025-08-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom

Tack. Om Abbas är Fabians pappa så bevittnade han inte mordet. Tonåring som inte följde med till BVC med lillasyster. Var är släktforskarna i den här tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det är inte samma mord

Vilket mord är det då?
Citera
2025-08-12, 22:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
100%. Vem fan är du? Läser du inte tidningarna. Fabians pappa var Abbas Soltani.
Nej, jag läser inte Aftonbladet eller Expressen speciellt ofta eftersom mycket är betalartiklar. Jag ser istället på tv-nyheterna.
Citera
2025-08-12, 22:53
Medlem
Citat:
Visste du att det mest är osäkra personer som inte själva har känt sig sedda och bekräftade i barndomen som är benägna att utveckla avundsjuka mot kändisar?
Nix, det visste ja inte.

Jag antar att du vet intressanta saker om det som du kan skriva om här, för du hittar väl inte på grejer, då kan du bli varnad.

Jag är ju stadig och bryr mej nada
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in