2025-08-16, 16:51
Medlem
Fillejubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Han har aldrig funnits där för sina barn. Att träffas för att äta och umgås några gånger per år är inte att finnas för sina barn. Han borde inte få ha titeln pappa. Som förälder så ställer man upp i vått och torrt. Om ens barn är utsatt för en galen stalker så släpper man det lyxliv man lever och åker hem och finns vid barnets sida. Han borde skämmas! Ändå är det honom dessa 3 barn hyllar jämnt och ständigt. Jag äcklas av det.
De kanske hyllar honom pga arvet..! Eller så vill barnen bara ha en god relation med sin exotiske pappa och tar ansvar för relationen tror att det är han som borde göra det…
Citera
2025-08-16, 17:02
Medlem
Tjejer som hyrt Fabbes företagslägenhet hotades att förlora boende om de inte ville umgås med honom. Men hur fick han tillgång till flera lägenheter på exklusiva Östermalm 2011? 2011 är bekräftat genom misshandeln han dömdes för 2012.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/732A1V/ines-kokic-bodde-i-bianca-ingrossos-misstankta-stalkers-lagenhet
Citera
2025-08-16, 17:07
Medlem
Xedomes avatar
Felpost.
Senast redigerad av Xedome 2025-08-16 kl. 17:12.
Citera
2025-08-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mannen är fortsatt häktad i väntan på dom eller annat besked.
Vad kan de sistnämnda vara för besked?

Att rätten överlägger i skuldfrågan efter huvudförhandling och hamnar i att han ska släppas. Rent generellt kan det ske om t ex en tilltalad inte fälls eller om den tilltalade redan har suttit av strafftiden i häkte.
Citera
2025-08-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mannen är fortsatt häktad i väntan på dom eller annat besked.
Vad kan de sistnämnda vara för besked?

Skuldfrågan lär vara avklarad och de ska nog överlägga om straffpåföljden. Vem vet om dom omvandlar hans villkorliga frigivning till fängelse.
Citera
2025-08-16, 17:45
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Fabbe måste fan kommit i brallan när han såg sin gudinna.

Så jävla bra gjort av henne.
Citera
2025-08-16, 17:52
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jättemärkligt. Borde man inte störa sig mer på Gucci-kepsarna som gängkriminella har? Skriva spaltmeter om träningsoveraller och gällivarehäng. Vissa av dem har dödat och visar ingen ånger ö h t.

Det finns ett hyckleri här som jag inte gillar.

Har alltid haft svårt för fam Wahlgren / Ingrosso pga att de verkar så självcentrerade på något sätt. Så jag kollar aldrig på Wahlgrens värld osv . Hur det är att födas in i kändisskap vet jag däremot ingenting om.

Men när folk börjar klanka ner på ett faktiskt brottsoffer istället för att tala om vad det är stalkern gjort mot kvinnor - mot andra människor - är det inte läge att vara tyst.

Kan inte ens föreställa mig att bli utsatt för det som den som har liknande erfarenheter. Bra kämpat av dig. Förstår att det måste väcka jobbiga känslor när diskussionen blir helt snedvriden. Rätten är till för oss medborgare, inte minst målsägande. Lag och rätt ska stå i centrum. De är viktiga fundament till för oss alla.

I vanliga fall hade jag aldrig gått in på en blogg av Bianca (eller tagit del av nåt med Wahlgrens), men hittade hennes blogg av misstag från 2018. Läste lite och hon verkar vara en väldigt rättfram person. Helt vanliga behov och intressen på den tiden. Klänningen tyckte jag var fin och speglar just den här attityden:

Att göra det man vill och inte låta sig begränsas av människor som vill en illa. Det är viktigt att vi värnar om det i samhället.
Ja alltså Bianca är inte min slags person av dd få gånger jag sett på Wahlgrens värld men en del av hennes faktiskt arbete är ju att väcka reaktioner eftersom det säljer. Det är inte svårare än att bara stänga av tv:n om jag upplever en person som mindre favorit för mig. Vi har alla våra fel och bruster och somliga av oss är extroverta nog för att ge lite turbulens hps andra människors upplevelser. Det är inte detsamma som att jag inte ser att hon är både snygg som framgångsrik och då känner ett behov av att hata henne för det. Tycker att det är imponerande när människor klarar av att driva sina saker i hamn, utveckla sina affärer osv. och saknas skäl att lägga engagemang i en person som inte påverkar mitt liv på något vis.

Har inte ens brytt mig om att kolla vad för klänning det var som diskuterades innan eftersom jag inte kunde bry mig mindre om en yngre kvinnas klädsel men gjorde det nu. Och ja, jag känner att jag är lika opåverkad i åsikten som jag var innan om rätten att själv få välja klädsel på morgonen när man vaknar.

Skulle jag burit den? Sannolikt inte. Skulle jag gå i något plagg jag visste att en person som hotat mig för inte uppskattar? Definitivt så länge jag fått välja själv om jag kände för att ge ett budskap med mina kläder eller välja något annat för att jag själv önskade bära det.

Vi alla trivs olika mycket i olika kläder. Jag skulle kunna posera i trosor och behå på omslaget till min biografi om jag ville provocera genom det och tala om att jag varken skäms över mig eller upplever att andra bestämmer när var och hur, jag uttrycker mig.

Klänningen kan vara ett dåligt val i en rad sammanhang men den ska inte påverka tolkningarna av rättsregler inom den svenska demokratin. Givetvis får man inte ge sig på Bianca eller låta andra göra det, för att man har en annan klädsmak.

Det enda som är jobbigt med situationer av förföljelser är när man förlorar vettet till slut och inte vet vad som är upp eller ner. Tydligt känner Bianca attt hon vet hur man går med ryggen rak och att hon inte tappar balansen för att ägna tiden åt självtvivel. Och där har hon redan vunnit ett slag.
Citera
2025-08-16, 17:56
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillejubb
De kanske hyllar honom pga arvet..! Eller så vill barnen bara ha en god relation med sin exotiske pappa och tar ansvar för relationen tror att det är han som borde göra det…

Arvet? Haha… Papa ingrossos restauranger är till stor del finansierade utav Biancas pengar. Du har dålig koll kring ämnet du rör dig i märker jag
Citera
2025-08-16, 18:13
Medlem
Hade hon trosor på sig åtminstone?
Citera
2025-08-16, 18:14
Medlem
Xedomes avatar
Jag blir inte riktigt klok på fenomenet stalking.

(Tror jag måste se om ’Can I tell you a secret’ , ’Lover, Stalker, Killer’ och ’I am a stalker’ på Netflix. Rekommenderas, alla tre. Dokumentärer).

Jag undrar vad det är ett uttryck för på djupet.

Stalkern från ’Can I tell you a secret’ i Storbritannien fick 9 års fängelse efter liknande MO som Fabian (mängder med olika konton, mm).

Det verkar som om mycket återstår att göra för samhället. Här en ledare som snappat upp det:

https://www.norran.se/ledare/artikel/bianca-ar-inte-den-enda-stalkning-paverkar-hela-samhallet-/r14k811r

(citat) :
Stalkning är inte ett pris man ska behöva betala, varken för offentlighet eller tidigare relationer. Det är ett övergrepp som måste tas på samma allvar som andra former av våld, med lagar och resurser som skyddar den utsatta innan det är för sent.
(slut citat).
Senast redigerad av Xedome 2025-08-16 kl. 18:46.
Citera
2025-08-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jag blir inte riktigt klok på fenomenet stalking.

(Tror jag måste se om ’Can I tell you a secret’ , ’Lover, Stalker, killer’ och ’I am a stalker’ på Netflix. Rekommenderas, alla tre. Dokumentärer).

Jag undrar vad det är ett uttryck för på djupet.

Stalkern från ’Can I tell you a secret’ i Storbritannien fick 9 års fängelse efter liknande MO som Fabian (mängder med olika konton, mm).

Det verkar som om mycket återstår att göra för samhället. Här en ledare som snappat upp det:

https://www.norran.se/ledare/artikel/bianca-ar-inte-den-enda-stalkning-paverkar-hela-samhallet-/r14k811r

(citat) :
Stalkning är inte ett pris man ska behöva betala, varken för offentlighet eller tidigare relationer. Det är ett övergrepp som måste tas på samma allvar som andra former av våld, med lagar och resurser som skyddar den utsatta innan det är för sent.
(slut citat).
Kärlekslös barndom? Sviken och oönskad av familjen?
Tack för tips på dokumentärer. Ska kollas.
Citera
2025-08-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Förstår inte hur "vänster" människor är så blinda för makt.

Folk tänker att Bianca är en vanlig tjej typ. Helt obegripligt korkade människor som sympatiserar med vänster.

Det finns ingen vänster längre i mina ögon. En riktig vänstermänniska hyser en skeptisk blick mot alla med pengar och makt - vilket är den hälsosamma hållning. Precis som vi ska göra mot all form av makt och stat.

Mycket märkligt att vanliga tjejer idag resonerar om att Bianca är en vanlig tjej när hon är god för hundratals miljoner och är en av de kvinnor topp 10 med mest makt och inflytelse i Sverige. Det är aldrig synd om henne.
Är inte Bianca Moderat?. Hon utstrålar väldigt mycket Moderat ideologi i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in