2025-08-12, 01:06
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turnylle
Personer med histrionisk personlighetsstörning kan uppfattas som livfulla, dramatiska och charmiga, men deras behov av att vara i centrum kan leda till överdrivna känsloyttringar och manipulativt beteende. Detta beteende kan innefatta att medvetet skapa dramatik eller kriser för att säkra uppmärksamhet och kontroll (American Psychiatric Association, Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 5:e upplagan, 2013).
Ja Khamul lyckades få det att handla om hennes nervositet när Macaley tog sig en tupplur och plötsligt var det hon som behövde tröstas av Proktolog-Malin

Man får se en dunkel preview för kommande avsnitt där Stoffe är sängliggandes ovanpå en solbränd kvinna som man bara får se armen (lemmen) sticka fram på, jag känner bara till 2 så solbrända kvinnor i ensemblen, antingen är det Proktolog-Malin som fick feeling eller så är det
Jossan Culkin som efter svimningen drabbats av en re-modellering i synaptisk eldgivning i hjärnkontoret varpå hon ser klart det har varit Stoffe hon varit betuttad i hela tiden, men att hon bara förväxlat honom med Gabbe i solgasset.

Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Trodde programledaren var i 50 års åldern, blev föga förvånad när jag läste att hon endast är 38.
Hon ser definitivt ut som 38 år och 3 månader, anledningen till att du tippar på 50 jordsnurr är för att hon är tjock, det lägger på en illusion om 12 extra år, alla tjocka ser automatiskt äldre ut, då får man se förbi det och studera ansiktsdragen istället och jag noterade en kollagen-vitalitet för några avsnitt sedan i praktikant-ansiktet
Senast redigerad av Crapmagic 2025-08-12 kl. 01:30.
Citera
2025-08-12, 01:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattro
Om de som fick lämna;
Josefine är inte en bra person, personlighetsstörning med narcissism verkar stämma. Och att göra en så ful tatuering på halsen.... Tyckte först hon verkade vara en skön tjej med lite lagom tuff attityd men tyvärr inte. Extremt egocentrisk men bra på att dölja detta till en början.

Tror Miranda blev ganska ledsen men dolde det väl. Verkar vara en fin tjej och väldigt vacker, hoppas att hon hittar en vettig kille utanför.
Du spoilar din pultron, det är morgondagens tv nyheter, du är rapporterad
Senast redigerad av Crapmagic 2025-08-12 kl. 01:33.
Citera
2025-08-12, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Oops. Tänkte inte på det bara att det ses på tv4 play nu.
Citera
2025-08-12, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Precis och vilket monster Josefine är hon raljerade och har gjort sig rolig på Kamilas bekostnad sedan hon kom in och sagt att man inte får aldrig prata om Gabriel efter dejter osv för Kamila har ”känslor” och när hon själv får känslor själv så svimmar hon och spyr och lever rövare men Kamila håller en snäll ton, som alltid. Extremt okänsligt och elakt av Josefine.
Fast litet rockenroll var det ju allt.
Citera
2025-08-12, 07:50
Medlem
Gabriel tycker att han har fått gå på äggskal p g a Kamilas känslighet. När har detta hänt? Dom är ju med varandra bara när de har sina dejter och där har det varit trevligt och lättsamt som han önskat. Han tycker att han har tagit hänsyn till hur Kamila känner/mår och anpassat sig och att det är fel att behöva göra det. En stark man som accepterar alla känslor hos sin kvinna blir inte rädd för hennes känslighet och känner att han måste gå på äggskal med henne. Han står där som en trygg klippa och hon får luta sig mot hans axel och känna sig trygg, hon behöver inte anpassa sina känslor för mannens behov.

Jag ser att det är Kamila som har anpassat sig för Gabriels krav att ha det lättsamt och kravlöst på dejterna. Kamila har inte gråtit eller skrikit och tvingat honom på äggskal. Efter att ha gråtit halva dagen har hon sväljt sina tårar på träffen och skapat en lättsam stämning eftersom han vill det.

Är Gabriel rädd för negativa/djupa känslor eller varför ska det alltid vara lättsamt och trevligt? Filippa är likadan. I alla nära relationer blir det konfliker och då är det inte lättsamt och trevligt. Hur gör dom då? Sopar under mattan och låtsas att det regnar? Hur blir det när de skaffar barn, de är ju inte bara lättsamma och trevliga. Barn är kinkiga, ledsna, rädda o c v, de har hela känsloskalan. Måste barnen lära sig att förneka alla känslor som föräldrarna inte står ut med?
Citera
2025-08-12, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Jaha, så Jossan, aka Macauloy Gurkin, bröt ännu en gång mot produktionens regler och drog i sig en hel flaska retsina och ett par stadiga ouzo innan rosminglet. Två -tre glas skumpa på det och sedan var det tack och hej! Hon spydde i en kruka, träffade en snygg kille och däckade. Helt normalt beteende på en Greklandsresa om ni frågar mig.

Intressant synpunkt. Tänkte inte ens tanken men så kan det ha gått till. Hon mådde definitivt inte bra, spydde, gick vingligt, tuppade av och fick gå och vila. Hon kanske inte pallade trycket och söp sig full?
Citera
2025-08-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Tänkte mer på klippet med tjejerna som sitter i bilen på väg till flygplatsen
Men jäklar, de är sant. De tänkte jag inte ena på
Citera
2025-08-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Gabriel tycker att han har fått gå på äggskal p g a Kamilas känslighet. När har detta hänt? Dom är ju med varandra bara när de har sina dejter och där har det varit trevligt och lättsamt som han önskat. Han tycker att han har tagit hänsyn till hur Kamila känner/mår och anpassat sig och att det är fel att behöva göra det. En stark man som accepterar alla känslor hos sin kvinna blir inte rädd för hennes känslighet och känner att han måste gå på äggskal med henne. Han står där som en trygg klippa och hon får luta sig mot hans axel och känna sig trygg, hon behöver inte anpassa sina känslor för mannens behov.

Jag ser att det är Kamila som har anpassat sig för Gabriels krav att ha det lättsamt och kravlöst på dejterna. Kamila har inte gråtit eller skrikit och tvingat honom på äggskal. Efter att ha gråtit halva dagen har hon sväljt sina tårar på träffen och skapat en lättsam stämning eftersom han vill det.

Är Gabriel rädd för negativa/djupa känslor eller varför ska det alltid vara lättsamt och trevligt? Filippa är likadan. I alla nära relationer blir det konfliker och då är det inte lättsamt och trevligt. Hur gör dom då? Sopar under mattan och låtsas att det regnar? Hur blir det när de skaffar barn, de är ju inte bara lättsamma och trevliga. Barn är kinkiga, ledsna, rädda o c v, de har hela känsloskalan. Måste barnen lära sig att förneka alla känslor som föräldrarna inte står ut med?
Intressanta synpunkter de här med. Fast vi vet ju inte vad som hänt i de sekvenser som produktionen valt att inte ta med. Å andra sidan så hade nog Camillas "äggskalsbeteende" i så fall varit drama-material och visats. Jag hoppas fortfarande att Kenta väljer Camilla.
Citera
2025-08-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Avsnittet är släppt
Citera
2025-08-12, 15:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina

Hon gick väl och satte sig och tjurade vid senaste gruppdejten?
Citera
2025-08-12, 17:15
Medlem
Gillar inte programledaren som skjuter över all skuld på Kamila för hur hon uppfattats i programmet. Programledaren är en riktig hyena. Hård stirrig blick och röst och vill bara göra "bra teve", oavsett konsekvenser för de inblandade.

Julia har vuxit tycker jag, verkar vara en empatisk tjej förutom väldigt söt. Louise är tillgjord med sitt barnspråk till Christopher. Men hoppas hon inte blir sårad för han väljer förmodligen Julia, hans favorit.

Filippa är så söt så det finns inte, särskilt när hon pratar. Kamila är också vacker och Gabriel har bra smak. Det är synd att förmodligen Kamila blir sårad, det blir jobbigt att se, jag gillar henne skarpt! De jag gillar mindre är framförallt programledaren, sen är det Josefine och Melody som inte verkar så trevliga.
Citera
2025-08-12, 18:38
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattro
Om inget ännu. För då blir man rapporterad av vän av ordning.
Förstå smärtan i att jag är den enda som fick lida för det, iom att du editerade bort det från alla andra tv tittares ögon, sätt tillbaka det igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in