2025-08-12, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Gillar inte programledaren som skjuter över all skuld på Kamila för hur hon uppfattats i programmet. Programledaren är en riktig hyena. Hård stirrig blick och röst och vill bara göra "bra teve", oavsett konsekvenser för de inblandade.

Julia har vuxit tycker jag, verkar vara en empatisk tjej förutom väldigt söt. Louise är tillgjord med sitt barnspråk till Christopher. Men hoppas hon inte blir sårad för han väljer förmodligen Julia, hans favorit.

Filippa är så söt så det finns inte, särskilt när hon pratar. Kamila är också vacker och Gabriel har bra smak. Det är synd att förmodligen Kamila blir sårad, det blir jobbigt att se, jag gillar henne skarpt! De jag gillar mindre är framförallt programledaren, sen är det Josefine och Melody som inte verkar så trevliga.

Jag tycker att det är det som krävs ändå.

Det har varit för lite drama i den här säsongen.

Behövs en häxa som rör om i trollgrytan.
Citera
2025-08-12, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Gabriel tycker att han har fått gå på äggskal p g a Kamilas känslighet. När har detta hänt? Dom är ju med varandra bara när de har sina dejter och där har det varit trevligt och lättsamt som han önskat. Han tycker att han har tagit hänsyn till hur Kamila känner/mår och anpassat sig och att det är fel att behöva göra det. En stark man som accepterar alla känslor hos sin kvinna blir inte rädd för hennes känslighet och känner att han måste gå på äggskal med henne. Han står där som en trygg klippa och hon får luta sig mot hans axel och känna sig trygg, hon behöver inte anpassa sina känslor för mannens behov.

Jag ser att det är Kamila som har anpassat sig för Gabriels krav att ha det lättsamt och kravlöst på dejterna. Kamila har inte gråtit eller skrikit och tvingat honom på äggskal. Efter att ha gråtit halva dagen har hon sväljt sina tårar på träffen och skapat en lättsam stämning eftersom han vill det.

Är Gabriel rädd för negativa/djupa känslor eller varför ska det alltid vara lättsamt och trevligt? Filippa är likadan. I alla nära relationer blir det konfliker och då är det inte lättsamt och trevligt. Hur gör dom då? Sopar under mattan och låtsas att det regnar? Hur blir det när de skaffar barn, de är ju inte bara lättsamma och trevliga. Barn är kinkiga, ledsna, rädda o c v, de har hela känsloskalan. Måste barnen lära sig att förneka alla känslor som föräldrarna inte står ut med?

Ja men stämningen finns väl kvar i luften kanske.

Kamilla gråter väldigt mycket. Hon är nog den största grinollen i bachelors historia.
Citera
2025-08-12, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Suck

Har inte du tv4plus Crapmagic som är så involverad?
Citera
2025-08-12, 21:10
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Förstå smärtan i att jag är den enda som fick lida för det, iom att du editerade bort det från alla andra tv tittares ögon, sätt tillbaka det igen!
Ehh du missar den lilla biten att du citerade hans inlägg och därmed stod det kvar att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Han har inte ens internet! Bara en enkel tjock-tv från -98.
Citera
2025-08-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ja men stämningen finns väl kvar i luften kanske.

Kamilla gråter väldigt mycket. Hon är nog den största grinollen i bachelors historia.

Nä, jag tycker att hon skrattar mer. Jag tycker att hon varit lättsam med Gabriel, inte väntat sig att han skulle gå på äggskal.
Citera
2025-08-12, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Nä, jag tycker att hon skrattar mer. Jag tycker att hon varit lättsam med Gabriel, inte väntat sig att han skulle gå på äggskal.

Jag tror det handlar om den stora pizza dejten där hon trodde de var Kamilla show men blev besviken att inte få all uppmärksamhet. Det är nog det Gabriel syftar på.
Citera
2025-08-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Ehh du missar den lilla biten att du citerade hans inlägg och därmed stod det kvar att läsa.

Han har inte ens internet! Bara en enkel tjock-tv från -98.
98 var väl inte ens tv’n uppfunnen
Citera
2025-08-12, 21:30
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Jag har tablå-TV redan, jag blir inte mer eller mindre involverad
om jag skulle anpassa mig till er & tv4's samtids-experiment
Senast redigerad av Crapmagic 2025-08-12 kl. 21:56.
Citera
2025-08-12, 21:31
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Gillar inte programledaren som skjuter över all skuld på Kamila för hur hon uppfattats i programmet. Programledaren är en riktig hyena. Hård stirrig blick och röst och vill bara göra "bra teve", oavsett konsekvenser för de inblandade.

Julia har vuxit tycker jag, verkar vara en empatisk tjej förutom väldigt söt. Louise är tillgjord med sitt barnspråk till Christopher. Men hoppas hon inte blir sårad för han väljer förmodligen Julia, hans favorit.

Filippa är så söt så det finns inte, särskilt när hon pratar. Kamila är också vacker och Gabriel har bra smak. Det är synd att förmodligen Kamila blir sårad, det blir jobbigt att se, jag gillar henne skarpt! De jag gillar mindre är framförallt programledaren, sen är det Josefine och Melody som inte verkar så trevliga.

Tror inte någon egentligen blir särskilt "sårade" om dom inte blir valda, isåfall går det garanterat över snabbt när dom kommer ut ur huset och slipper leva i en bubbla med samma människor dag ut och dag in, dessa kvinnor kan i princip få vem dom vill där ute,så är nog ingen större förlust, sen i slutändan blir det oftast ingen längre relation om ens dom inleder något.
När man kommer ut ur huset och går tillbaka till verkligheten blir det oftast andra bullar, kan jag tänka mig

. Hela programmet handlar om att vinna och slutar aldrig bra relationsmässigt.
Citera
2025-08-12, 21:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Bra där den sved isfl, mitt omedvetna var klartänktare än jag & hade en plan
Citera
2025-08-12, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Tror inte någon egentligen blir särskilt "sårade" om dom inte blir valda, isåfall går det garanterat över snabbt när dom kommer ut ur huset och slipper leva i en bubbla med samma människor dag ut och dag in, dessa kvinnor kan i princip få vem dom vill där ute,så är nog ingen större förlust, sen i slutändan blir det oftast ingen längre relation om ens dom inleder något.
När man kommer ut ur huset och går tillbaka till verkligheten blir det oftast andra bullar, kan jag tänka mig

. Hela programmet handlar om att vinna och slutar aldrig bra relationsmässigt.

Sant livet är inte en serie av champagne bubbel och kryssningar.

Sverige blir nog en käftsmäll för många förhållanden.
Citera
2025-08-12, 21:41
Medlem
Gabriel lyckades lura mig, jag trodde att han skulle dumpa Kamila efter anklagelsen att han ALLTID fått gå på tå med henne. Vilket stämmer inte, tycker jag.

Gabriles och Filippas dejt var mer som en kompisdejt. Gabriel kände sig extra obekvem eftersom han pillade sig hela tiden i ansiktet och undvek ögonkontakt av och till. Det slog inte gnistor mellan dom, Filippa har känslor för honom som hon inte kan förklara och om Gabriels känslor vet vi inget. Det var ingen passion, ingen stark attraktion där. Filippa flörtade inte, hon var bara gullig och mysig. Kan de känna passion, sådant som gör att läpparna svullnar till och man hör sina hjärtslag i dom, att man inte kan stänga munnen för dom svullna läpparna?

Det var mer flörtigt mellan Kamila och Gabriel. Inget pussande och hånglande vid poolen men det var spänning i luften. Kamila var sexig med bara små lappar på strategiska ställen, hur kunde han hålla ögonen borta? Hon visade upp sig, gömde sig inte i vattnet. Han verkade avslappnad, inget pillande i ansiktet än så länge. Kan Kamila tända hans passion? Än har vi inte sett hela dejten.

Tror att Christopher väljer Julia, det finns mer elekrisitet mellan dom. Louise skulle kanske vara ett mer förnuftigt val och han funderar mellan hjärta och hjärna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in