2025-08-08, 21:27
Bannlyst
Jag har alltid varit en tystlåten person. Och har tyvärr blivit kallad för tråkig av andra pga det. Jag är hellre en lyssnare än en pratare och gillar inte att stå i centrum eller ställa till med scener. Tycker bara sådana personer är jobbiga.

Men jag är absolut inte humorfri eller torr om man väl lär känna mig. Har ganska mycket personlighet, och är inte som alla andra.

Varför är man automatiskt ”tråkig” för att man är introvert?
Citera
2025-08-08, 21:29
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabubuDoll
Jag har alltid varit en tystlåten person. Och har tyvärr blivit kallad för tråkig av andra pga det. Jag är hellre en lyssnare än en pratare och gillar inte att stå i centrum eller ställa till med scener. Tycker bara sådana personer är jobbiga.

Men jag är absolut inte humorfri eller torr om man väl lär känna mig. Har ganska mycket personlighet, och är inte som alla andra.

Poppa lite shiet så löser det sig, känner igen mig kamrat.
Citera
2025-08-08, 21:31
Medlem
Landsbygdens avatar
Jag är lite åt det hållet också.
Introvert=tråkig, tror jag beror på att folk inte har tålamod och vill ha snabba svar eller klara bilder (t.ex. av någon) fort.

Finns rätt många personer med "driv" där resultatet ändå mest är skit, apropå väldigt extroverta.
Man kan ha "driv" även om man är introvert, var det jag ville ha sagt med det.
Citera
2025-08-08, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Poppa lite shiet så löser det sig, känner igen mig kamrat.
Jag är inte en som börjar prata och vill hellre lyssna på andra än att prata. Kan folk inte respektera det? Detssutom brukar jag gå och sätta mig själv, t ex på lunchen. Har alltid varit så här, åtminstone sedan i 11-årsåldern. Gick hellre omkring själv på lunchrasten än umgicks med de andra. För att jag trivdes bättre med det. Det här la sig folk i redan då. Suckade åt mig och kallade mig tråkig. Hur kan det här vara andras problem?
Citera
2025-08-08, 21:34
Citat:

Sociala sammanhang handlar om att kommunicera genom att prata, inte sitta tyst och vara ett creep som bara lyssnar och äter jordnötter.

Att bara tystlåten är en sjukdom. Friska människor talar mycket.
Citera
2025-08-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Jag är lite åt det hållet också.
Introvert=tråkig, tror jag beror på att folk inte har tålamod och vill ha snabba svar eller klara bilder (t.ex. av någon) fort.

Finns rätt många personer med "driv" där resultatet ändå mest är skit, apropå väldigt extroverta.
Man kan ha "driv" även om man är introvert, var det jag ville ha sagt med det.
Introverta får energi när det är "lugnt" extroverta TAR energi från dessa/övriga vid "sammankomster", deras sätt att få energi.
Citera
2025-08-08, 21:37
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Jag är inte en som börjar prata och vill hellre lyssna på andra än att prata. Kan folk inte respektera det? Detssutom brukar jag gå och sätta mig själv, t ex på lunchen. Har alltid varit så här, åtminstone sedan i 11-årsåldern. Gick hellre omkring själv på lunchrasten än umgicks med de andra. För att jag trivdes bättre med det. Det här la sig folk i redan då. Suckade åt mig och kallade mig tråkig. Hur kan det här vara andras problem?

Livet är kort. Du ska skita i vad andra tänker och tycker. Vem vet de kanske inte tänker på dig alls.

People come and go att du mår bra med dig själv är det enda som betyder något.
Citera
2025-08-08, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Sociala sammanhang handlar om att kommunicera genom att prata, inte sitta tyst och vara ett creep som bara lyssnar och äter jordnötter.

Att bara tystlåten är en sjukdom. Friska människor talar mycket.
Varför är man ett creep för det? Alltså jag har sociala färdigheter, det är inte det.
Citera
2025-08-08, 21:38
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Introverta får energi när det är "lugnt" extroverta TAR energi från dessa/övriga vid "sammankomster", deras sätt att få energi.
Sant! Jag instämmer.
Citera
Medlem
DetHandlarOmBAAARNs avatar
Så var det mycket i skolan men på arbetsplatsen så uppskattar många att man är tyst och dom som inte gör det är duktiga på att prata själva och fylla ut tomrummet. Beror på hur tyst du är.

Bara osäkra nötter som gillar hjärndött kallprat. Det inser du när du blir äldre.
Citera
Medlem
Citat:

Fortsätt att vara dig själv, de andra ska du inte bry dig om! Du duger som du är!
Citera
Medlem
One2Manys avatar
Ja du, drick några bärs, kom i stämning, sätt dig sen och snacka med väggen i ditt sovrum.

Var det kul? Blev du stimulerad? Fick du ut något av det?

Nu vet du vem du är i sociala sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in