2025-08-08, 21:39
Gissar att du fortfarande är rätt ung, jag var introvert fram tills 25 sen blev jag mer utåtriktad.

Det är en psykologisk försvarsmekanism att kalla inåtvända människor tråkiga eftersom de då anger en rimlig, rationell anledning för att slippa prata med dig som de förhåller sig till i framtiden.

De kan fortfarande vara nyfikna på dig men då det finns personer som är mer sociala och verbala orkar de inte lära känna dig. Typ så.
Citera
2025-08-08, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Jag är lite åt det hållet också.
Introvert=tråkig, tror jag beror på att folk inte har tålamod och vill ha snabba svar eller klara bilder (t.ex. av någon) fort.

Finns rätt många personer med "driv" där resultatet ändå mest är skit, apropå väldigt extroverta.
Man kan ha "driv" även om man är introvert, var det jag ville ha sagt med det.
Jag kan ju också tycka att de som sitter och babblar konstant är jobbiga och röriga. Kollegor som pratar mycket är ofta röriga, har inte bestämt hur de ska jobba, ändrar sig flera gånger mitt upp i arbetsuppgifter osv. Så att vara motsatsen är också jobbigt
Citera
2025-08-08, 21:43
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabubuDoll
Jag kan ju också tycka att de som sitter och babblar konstant är jobbiga och röriga. Kollegor som pratar mycket är ofta röriga, har inte bestämt hur de ska jobba, ändrar sig flera gånger mitt upp i arbetsuppgifter osv. Så att vara motsatsen är också jobbigt
Jo, kan förstå och känna igen lite.
Citera
2025-08-08, 21:44
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Varför är man ett creep för det? Alltså jag har sociala färdigheter, det är inte det.

Vad menar du med

Citat:
Har ganska mycket personlighet, och är inte som alla andra.

Ingen är "som alla andra", alla har en personlighet.
Citera
2025-08-08, 21:44
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Detssutom brukar jag gå och sätta mig själv, t ex på lunchen. Har alltid varit så här, åtminstone sedan i 11-årsåldern. Gick hellre omkring själv på lunchrasten än umgicks med de andra. För att jag trivdes bättre med det.
Så gör jag också. Rastvakt i skolan trodde jag var mobbad.
Citera
2025-08-08, 21:45
Medlem
Introverta uppfattas ofta som tråkigare eftersom extroversion är norm och ger högre social status, synlighet och nätverksfördelar, medan introvert tystnad och låg energi lätt misstolkas som ointresse trots att de kan vara lika intressanta i rätt sammanhang.
Citera
2025-08-08, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Introverta får energi när det är "lugnt" extroverta TAR energi från dessa/övriga vid "sammankomster", deras sätt att få energi.
Ja det är just det. Kan tycka att andra ofrivilligt förstör min dag. Tack och lov har jag vant mig på senare tid. Är inte lika trött längre när jag kommer hem, och använder inte öronproppar som jag gjorde förut
Citera
2025-08-08, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpiper
Introverta uppfattas ofta som tråkigare eftersom extroversion är norm och ger högre social status, synlighet och nätverksfördelar, medan introvert tystnad och låg energi lätt misstolkas som ointresse trots att de kan vara lika intressanta i rätt sammanhang.
Ja, men saken är att extroverta sällan har något viktigt att babbla om. Tjejer som sitter och bara upprepar ”A men i alla fall….alltstå LYSSNA!!! Så här är det…”

Ok, jag lyssnar 😐
Citera
2025-08-08, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vad menar du med

Ingen är "som alla andra", alla har en personlighet.
Jag härmar inte andra, utan är mig själv 🙃
Citera
2025-08-08, 21:52
Medlem
Citat:
Jag har alltid varit en tystlåten person. Och har tyvärr blivit kallad för tråkig av andra pga det. Jag är hellre en lyssnare än en pratare och gillar inte att stå i centrum eller ställa till med scener. Tycker bara sådana personer är jobbiga.

Men jag är absolut inte humorfri eller torr om man väl lär känna mig. Har ganska mycket personlighet, och är inte som alla andra.

Varför är man automatiskt ”tråkig” för att man är introvert?

Jag har aldrig definierat folk som är tystlåtna som tråkiga, kanske de tar lite längre tid att lära känna bara

De som är tråkiga är de som är slappa och aldrig väljer att vara med på något
Citera
2025-08-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ja, men saken är att extroverta sällan har något viktigt att babbla om. Tjejer som sitter och bara upprepar ”A men i alla fall….alltstå LYSSNA!!! Så här är det…”

Ok, jag lyssnar 😐
Så är det, man pratar fast man inte har något att säga.
En extrovert får nojan av att vara ensam behöver alltid någon i sin närhet och "prata med/för"
Citera
2025-08-08, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Så är det, man pratar fast man inte har något att säga.
En extrovert får nojan av att vara ensam behöver alltid någon i sin närhet och "prata med/för"
Och jag tycker att man bara pratar när man har något viktigt att säga. Visst kan jag också kräkas ur mig massa skit. Som vi gör ibland på jobbet, men det är lite för att varna andra. ”Mannen i gul jacka är fett otrevlig, akta er för honom” typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in