2025-08-08, 18:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har inte refererat till någon studie som säger att spikproteinet finns kvar i 700 dagar.

Jag frågar dig hur länge spikproteinerna produceras. Och du undviker att svara på frågan.

Det är ok att säga att du inte vet. Men inte ens det gör du.
Det finns biologiska processer som styr hur länge t.ex. proteiner och ribonukleinsyror "överlever" innan de bryts ned. Jag hintade om det i ett tidigare inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
För den med lite utbildning i ämnet finns det naturligtvis vissa principer som styr, proteolys och deadenylation upphör som sagt inte att gälla bara för att något antivaxxar-patrask behöver få ihop sina vansinnesfantasier rent mikrobiologiskt och strunta i exonukleaserna.

Så jag förstår att ni inte begriper att man inte ens behöver läsa några "studier" för att inse att man inte "hittat spikproteiner efter 700 dagar".

Hurra för vetenskapen!

Herregud...

Så, nu har jag skolat dig lite och puttat dig i rätt riktning. Nu kan du kanske kila iväg och titta lita på den saken så skall du se att det finns bra information i ärendet.

Med din logik får du väl för dig att man lever i 700 år efter en vaccination eftersom de mikrobiologiska principerna inte längre gäller...

Pajas.
Citera
2025-08-08, 18:14
Avstängd
Citat:
Det finns biologiska processer som styr hur länge t.ex. proteiner "överlever" innan de bryts ned. Jag hintade om det i ett tidigare inlägg.

Så, nu har jag skolat dig lite och puttat dig i rätt riktning. Nu kan du kanske kila iväg och titta lita på den saken så skall du se att det finns bra information i ärendet.

Med din logik får du väl för dig att man lever i 700 år efter en vaccination eftersom de mikrobiologiska principerna inte längre gäller...

Pajas.

Så du vet inte hur länge spikproteinerna produceras.

Tycker du inte att man borde ha studerat det här innan man injicerade flera miljarder människor med mRNA-"vaccinerna"?
Citera
2025-08-08, 19:49
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
För den med lite utbildning i ämnet finns det naturligtvis vissa principer som styr, proteolys och deadenylation upphör som sagt inte att gälla bara för att något antivaxxar-patrask behöver få ihop sina vansinnesfantasier rent mikrobiologiskt och strunta i exonukleaserna.

Så jag förstår att ni inte begriper att man inte ens behöver läsa några "studier" för att inse att man inte "hittat spikproteiner efter 700 dagar".

Hurra för vetenskapen!

Herregud...

Vet inte vem som hävdade 700 dagar. Och den där tekniska jargongen verkar mer som nåt du har snappat upp nånstans, men inte fullt ut förstår eller kan förklara på egen hand.

Ditt tankeföljd:
Vissa principer ==> proteolys och teadenylation ==> Spikprotein kan inte finnas efter X antal dagar.

Låter inte riktigt som ett vetenskapligt resonemang det där. Låter mer som hur en klumpig charlatan, som imbillar sig vara ett geni, skulle försöka snacka sig ur en knipa.

Du tror inte att spikprotein kan produceras efter 700 dagar. (Eller snarare så har du luskat ut att det inte finns nån studie som har visat det än så länge, så du kan inte bli motbevisad.)

Så hur länge kan det finnas kvar då, enligt dig. Om du verkligen är insatt i dom här "principerna" som du nämner, så borde du kuna räkna ut det. Hur många dagar, på ett ungefär, kan kroppen producera spikproteiner efter injektion?

För Brogna-studien som Lamento länkade visar ju att spikprotein kan produceras åtminstone ett halvår (187 dagar). Alltså redan det betydligt mycket längre än vad "experterna" försäkrade dig och alla andra om, när ni gick och tog era injektioner. Kände ingen till dom här "principerna" som du pratar om? Hur kommer det sig att dom kunde räkna så fel i sånt fall? Och varför tror du att dom skulle ha bättre koll nu?
Citera
2025-08-08, 19:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Så du vet inte hur länge spikproteinerna produceras.

Tycker du inte att man borde ha studerat det här innan man injicerade flera miljarder människor med mRNA-"vaccinerna"?
Det behöver man inte ta reda på .Det vet man redan. Det finns biologisk aprinciper som styr hur länge att protein eller en ribonukleinsyra stannar kvar innan den bryts ned. Jag har hintat vilka processer som styr, du får googla eller skaffa dig en utbildning så förstår du varför vi andra skrattar gott åt ert skitsnack och era fantasier om "spikproteiner i 700 dagar".

Vad kommer härnäst från din dumma hjärna? "Vaccinerade lever i 700 år!"

Herregud, ni är så okuniga att man baxnar. Haha, jävla fåntrattt....
Citera
2025-08-08, 19:56
Avstängd
Citat:
Det behöver man inte ta reda på .Det vet man redan. Det finns biologisk aprinciper som styr hur länge att protein eller en ribonukleinsyra stannar kvar innan den bryts ned. Jag har hintat vilka processer som styr, du får googla eller skaffa dig en utbildning så förstår du varför vi andra skrattar gott åt ert skitsnack och era fantasier om "spikproteiner i 700 dagar".

Vad kommer härnäst från din dumma hjärna? "Vaccinerade lever i 700 år!"

Herregud, ni är så okuniga att man baxnar. Haha, jävla fåntrattt....

"Det vet man redan."
Men ändå kan du inte svara på det?

"Det finns biologisk aprinciper som styr hur länge att protein eller en ribonukleinsyra stannar kvar innan den bryts ned"
Nu flyttar du målstolparna. Det handlar om hur länge spikproteinerna produceras.
Citera
2025-08-08, 20:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vet inte vem som hävdade 700 dagar. Och den där tekniska jargongen verkar mer som nåt du har snappat upp nånstans, men inte fullt ut förstår eller kan förklara på egen hand.

Ditt tankeföljd:
Vissa principer ==> proteolys och teadenylation ==> Spikprotein kan inte finnas efter X antal dagar.

Låter inte riktigt som ett vetenskapligt resonemang det där. Låter mer som hur en klumpig charlatan, som imbillar sig vara ett geni, skulle försöka snacka sig ur en knipa.

Du tror inte att spikprotein kan produceras efter 700 dagar. (Eller snarare så har du luskat ut att det inte finns nån studie som har visat det än så länge, så du kan inte bli motbevisad.)

Så hur länge kan det finnas kvar då, enligt dig. Om du verkligen är insatt i dom här "principerna" som du nämner, så borde du kuna räkna ut det. Hur många dagar, på ett ungefär, kan kroppen producera spikproteiner efter injektion?

För Brogna-studien som Lamento länkade visar ju att spikprotein kan produceras åtminstone ett halvår (187 dagar). Alltså redan det betydligt mycket längre än vad "experterna" försäkrade dig och alla andra om, när ni gick och tog era injektioner. Kände ingen till dom här "principerna" som du pratar om? Hur kommer det sig att dom kunde räkna så fel i sånt fall? Och varför tror du att dom skulle ha bättre koll nu?

Det Korrektamongo inte verkar förstå är att det är skillnad mellan hur länge sprikproteinerna produceras och hur lång tid det tar för dem att brytas ned.

De kan brytas ned på en dag, men om de produceras i 10 år efter vaccination är det sannolikt inte så bra för kroppen.

Man ställer en enkel fråga om hur länge sprikproteinerna produceras och får en ordsallad värdig Kamala Harris och en hänvisning till någon mystisk studie som handlar om att man funnit sprikproteiner efter 700 dagar, som jag inte ens nämnt.

Sanslöst.
Senast redigerad av borskungen 2025-08-08 kl. 20:08.
Citera
2025-08-08, 20:22
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Det Korrektamongo inte verkar förstå är att det är skillnad mellan hur länge sprikproteinerna produceras och hur lång tid det tar för dem att brytas ned.

De kan brytas ned på en dag, men om de produceras i 10 år efter vaccination är det sannolikt inte så bra för kroppen.

Man ställer en enkel fråga om hur länge sprikproteinerna produceras och får en ordsallad värdig Kamala Harris och en hänvisning till någon mystisk studie som handlar om att man funnit sprikproteiner efter 700 dagar, som jag inte ens nämnt.

Sanslöst.

Nä det är ju såklart en viktig distinktion. Bra att du påpekar det.

Brogna-studien nämner ju en obehaglig möjlighet:
Citat:
It is possible that the mRNA may be integrated or re-transcribed in some cells.

Men människokroppen är ju fantastisk, så man får väl hoppas att den har förmåga att rensa ut skiten så småningom.
Citera
2025-08-08, 20:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Sanslöst.
Om du hade haft lite grundkunskap hade du förstått att det på samma sätt som proteolysen bryter med proteiner finns det en liknande process för länge en ribonukleinsyra stannar kvar. Du får läsa mina inlägg lite bättre så kanske du lär ditt lilla dumhuvud någonting. Det roliga var ju som sagt att det var i ett svar till DIG som hag tala om för dig vad som gällde. Men du är alltså så jävla blåst och ointelligent att du fattar ingenting, TROTS att jag säger det bokstavligen? Haha, vilken nolla du är! Haha...

Jag får ta det igen:

Citat:
Citat:
Okej så med andra ord vet du inte. Ingen vet.

Trist att ha injicerat sig med nåt som får kroppens celler att tillverka ett kroppsfrämmande protein. Och så har man ingen aning om när effekten upphör.

Hurra för vetenskapen!

Hurra för vetenskapen!

Herregud...

Nej, lilla dumhuvudet, hur mycket skit och trams du än konsumerar på ChildrensHealthDefense så produceras det inga spikproteiner 700 dagar efter vaccinering.

Haha, ja jävlar, vilka kompletta nollor man debatterar med. De kan INGENTING annat än sitta och bete sig som patrask...

PS
Jag tar det IGEN:

Citera
2025-08-08, 20:47
Avstängd
Citat:
Om du hade haft lite grundkunskap hade du förstått att det på samma sätt som proteolysen bryter med proteiner finns det en liknande process för länge en ribonukleinsyra stannar kvar. Du får läsa mina inlägg lite bättre så kanske du lär ditt lilla dumhuvud någonting. Det roliga var ju som sagt att det var i ett svar till DIG som hag tala om för dig vad som gällde. Men du är alltså så jävla blåst och ointelligent att du fattar ingenting, TROTS att jag säger det bokstavligen? Haha, vilken nolla du är! Haha...

Jag får ta det igen:

Nej, lilla dumhuvudet, hur mycket skit och trams du än konsumerar på ChildrensHealthDefense så produceras det inga spikproteiner 700 dagar efter vaccinering.

Haha, ja jävlar, vilka kompletta nollor man debatterar med. De kan INGENTING annat än sitta och bete sig som patrask...

PS
Jag tar det IGEN:

Frågan är fortfarande hur länge spikproteinerna produceras. Har du något svar?
Citera
2025-08-08, 23:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nä det är ju såklart en viktig distinktion. Bra att du påpekar det.

Brogna-studien nämner ju en obehaglig möjlighet:
Citat:
It is possible that the mRNA may be integrated or re-transcribed in some cells.

Men människokroppen är ju fantastisk, så man får väl hoppas att den har förmåga att rensa ut skiten så småningom.
Nej, din dumma antivaxxar-gås, det går inte. Jag har dessutom redogjort för exakt VARFÖR ett dussintal gånger, men i vanlig ordninr är det ingenting som SJUNKER IN I ERA SMÅ DUMHUVUDE.

Nej, något DNA från en mRNA vaccinering kan inte integreras i något DNA. Brogna är ett antivaxxar-patrask som snackar goja.

Citat:
Du vet inte vad du talar om. Att RNA genomgår en reverse transcriptase i cellens nukleus, det betyder INTE att cellens genome (DNA) ändras. Notera att jag säger inte att det SKULLE kunna ske (rent historiskt har det skett med ett antal av de virus vi smittats av genom årtusenden), men skillnaden är att i vaccinet har man plockat bort virusets förmåga att integrera DNA vid en reverse transkriptase. Rent konkret är det enzymet integrase som plockats bort ur det RNA som vaccinet levererar. Så det som skett med tidigare virus (att DNA lyckats integreras med cellens DNA) beror således på att viruset tillhandahållit det integrase som krävs.
...
PS.
När du blir naturligt infekterad av SARS-CoV-2 har viruset det integras som krävs för att ändra ditt DNA. DÅ kan du bli genmanipulerad. Det funkar inte så vid vaccination.

Citat:
Forskare har under ganska lång tid försökt provocera celler att integrera främmande DNA i cellens plasma. Man har inte observerat EN ENDA förekomst av den typ av integrering i en cells genome, och man menar till och med att risken för att det skulle kunna ske är mindre än risken för spontan mutering (vilket i princip innebär X-Men).

https://karger.com/int/article-abstract/43/4-6/258/177695/Plasmid-DNA-Vaccines-Investigation-of-Integration?redirectedFrom=fulltext
Herregud...
Så nej, det går inte. Och det fattar jag, men inte ni. Och 99.99% av världens mikrobiologer skrattar med mig åt er.

Ni är verkligen en tragisk samling pannbiffar. Outbildade pappskallar som itter och diskutrear saker ni inte har koll på. Ni framstår som den där gruppen alkisar som sitter utanför Systembolaget på Spånga Torg (bänkarna kallas väl "fyllskalle-kvadrater"?) och diskuterar hur Sveriges ekonomi borde skötas.

Herre min skapare vilka pappskallar.
Citera
2025-08-08, 23:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Sanslöst.
Nej, din dumma antivaxxar-gås.

Hur blåst är man om man inte begriper att ribonukleinsyra också bryts ned.

Hur kan man vara så urbota dum att man inbillar sig att mikrobiologiska principer inte gäller.

Öhhh...ddööhhh..spikproteiner produceras...länge....det har de sagt på ChildrensHealthDefense...öööhhh...ggglllppp..uurgh h...uuuhh".

Nej, ribonukleinsyror bryts ned.

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citera
2025-08-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ja, det är jättenkelt. Antingen förstår man det man debatterar, och då är saken hyperenkel, eller också blir allt jättesvårt som för dig. Med kunskap i ämnet behöver man inte sitta och debattera skitprat som att spikprotein finns kvar i kroppen 700 dagar efter vaccinering, hur man indikerar återaktivering av EBV eller idiotiska påståenden som att IgG4 orsakar cancer (du är så tvärtom- och upp och ner-blåst att det är synd om dig). Så mycket tragiskt fel du hasplat ur dig den senaste tiden får du som sagt slicka i dig att någon med kunskap i ämnet inte orkar bry sig.

Saken är precis så enkel som den blir när man har kunskap. Men jag förstår att det hela ter sig oändligt komplicerat för dig.

Herregud...

Jag ger länkar till amerikanska studier som säger att tarmcancer har ökat extremt efter 2021, till exempel 2023 ( (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)), och du duckar. Sedan påstår du att det är jag som säger att spikproteinet tycks finnas kvar i 700 dagar när du mycket väl vet att det är forskare på Yale som sade det i en preprint, nämligen 709 dagar. Här är en artikel om det, inte för dig för du har redan sett den och desinformerar, pajas:
Typically spike protein can be detected for a few days after vaccination, but some participants with PVS had detectable levels more than 700 days after their last vaccination. Persistent spike protein has been associated with long COVID as well. “That was surprising, to find spike protein in circulation at such a late time point,” said Iwasaki. https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions
Och det är tydligt att Iwasaki som är den tunga forskaren i Yale-studien inte kommer att släppa detta, för hon har, som jag har nämnt tidigare, just gått med i en forskargrupp som bland annat undersöker postvaccin-syndrom (mer om det här https://investors.invivyd.com/news-releases/news-release-details/scientist-dr-akiko-iwasaki-joins-spear-study-group-investigate/)

Och att IgG4 skulle kunna bidra till cancer var det Uversky et al som först sa, i en peer reciewad artikel i Vaccines 2023, men du desinformerar genom att påstå att jag påstått det fast jag har hänvisat till att denna artikel och andra tar upp det som en möjlighet, desinformatör som du är:
Increased IgG4 synthesis due to repeated mRNA vaccination with high antigen concentrations may also cause autoimmune diseases, and promote cancer growth and autoimmune myocarditis in susceptible individuals. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37243095/
Du desinformerar med flit.

Citat:
Jag noterar att Korrektamongo vägrade att svara på min fråga om hur länge spikproteinerna skapas.

Ja, hennes första argument kring detta när jag tog upp det med henne var att det är fel att kalla det spikproteiner. Viktigt nu att hon kastar sig på telefonen och ringer Yale University och berättar vilken beteckning de ska använda istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaxxadlaneslav
Och här kommer en liten hjärtlig påminnelse. användaren korrektamund0, med sina 8 500+ inlägg sedan EXAKT den dagen plandemin drog igång, är inget annat än ett betalt jävla troll. Vem fan shillar korrektamund0 för? Ingen bryr sig. Poängen är att det är ett lönecheckstroll som absolut inte vill dig väl.

Men! Dagens goda nyhet USA har börjat bannlysa mRNA vacciner. De där sprutorna korrektamund0 desperat vill att du ska köa för. Så jag antar att vår lilla propagandaidiot nu är lite butthurt. Man kan nästan höra gnisslet ända härifrån.

https://x.com/SecKennedy/status/1952851097019633766?t=kDvKh4_pJQ_4oPwNvN0zKQ&s=19

Två möjligheter som jag ser det:

1 att hon har en störning och därför är duktig på att låta som om hon kan något. För en mytoman passar ett anonymt konto på Flashback bra.

2 eller att hon shillar för nån som du skriver. Då har jag ett förslag: Om man tittar på hennes alias och bild så är dessa nästan löjligt utarbetade. Men de är samtidigt städade. Om någon får som arbete att verka på Flashback så är det förmodligen så här det skulle se ut: Personen tänker ut en bild och ett "alias" och anlägger sedan en "rå" ton eftersom Flashback förknippas med det. Men en betald person vill samtidigt kunna stå på sitt jobb och visa skärmdumpar på sin verksamhet i en powerpoint för kollegorna och då känns det inte så bra att heta våldtäktskvinnan eller jobbrunkaren eller liknande utan då känns det bättre med det "elegant" klingande korrektamund0, alltså den som rättar världen.

Sedan är frågan vem som bryr sig, som du skriver, men om den här kraftigt ökade cancerfrekvensen som jag nyss länkade till i JAMA från 4 augusti ( (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)) och om det visar sig att predisponerade för diabetes 1 fått diabetes 1 triggad av vaccinet, som en del vetenskapliga artiklar diskuterar, så tror jag definitivt att en person som shillar för någon genom att sprida desinformation kring detta kommer att vara alldeles oerhört obekväm för sin arbetsgivare i efterhand. Då ska vi heller inte tala om ifall arbetsgivaren har en statlig koppling. Journalister har avslöjat flashbackanvändares verkliga namn förr. Jag kan stå för allt jag har skrivit här, kan korrektamund0 det? Kan hennes eventuella arbetsgivare det?

Citat:

Ditt tankeföljd:

Ja, det är just detta som gör att jag funderar på om hon är ett psykfall. Hon blir nämligen alldeles tyst varenda gång det kommer ny forskning. Hon kan aldrig förklara den. Blir handfallen. Det hon verkar göra sedan är att försöka fabulera nånting kring den nya forskningen så att hon sedan ska kunna anlägga en svada ned ord som ska låta trovärdiga.

Citat:
När du har tomt på argument så blir du oförskämd för att kompensera. Och du är i princip alltid oförskämd.

Ska du inte bara svara på Borskungens fråga istället? Nä juste, du kan ju inte.

Precis, när det gäller IgG4 är det fortfarande ingen som vet om den kraftiga ökningen efter vaccinationen (enda gången man hittat det efter viruset var hos Covid-döda i Brasilien före vaccinet, vilket Irrgang et al nämner i sin studie) är negativ eller positiv, och samma sak med produktionen av spikproteinet. Men jag måste säga att de här cancersiffrorna var förfärliga.

Här är för övrigt en person som arbetar i sjukvården och i förrgår beskrev sin sits med postvaccin-syndrom i en tidning om cancer, det finns ju en del sådana som också arbetar inom vården som har deltagit i Yale-studien: https://www.cancerhealth.com/article/two-crises-living-postcovid-vaccine-syndrome-long-covid-world
Senast redigerad av Lamento 2025-08-08 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in