2025-08-08, 17:24
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sve...v-hemtjansten/

Citat:
Eva Andersson, 79, skulle äta kräm med mjölk till frukost.

Då kom hemtjänstpersonalen med en skål kattmat.

Eva har hemtjänst sedan ungefär två år tillbaka då hon lider av en lungsjukdom. En måndag i slutet av juni skulle hon äta frukost och bad om kräm med mjölk från den anställda på hemtjänsten som vid tillfället arbetade hemma hos henne.

Hon blev förvånad när tallriken ställdes ner på bordet framför henne.

I stället för kräm innehöll den kattmat.

– Jag sa till direkt att det här är ju kattmat, det kan jag inte äta. Då gick personalen ut i köket och fotograferade i kylskåpet, berättar Eva.

Eva fick sedan peka på bilden och förklara vad som var människomat och vad som var till för katten. Hon kände att det var svårt att kommunicera med den anställde.

Det var ju språksvårigheter. Jag tycker det är så jobbigt när vi inte kan konversera med varandra, säger Eva som också menar att hon ibland har hemtjänstpersonal som inte kan tillräckligt bra svenska för att hon ska bli förstådd.

Vad är det för nötter dom anställer som hemtjänstpersonal? Kan dom inte skilja på kattmat och människoföda?

Det är uruselt att bli gammal och sjuk i Sverige!

Vad säger ni??
Senast redigerad av Tr11fip0xen 2025-08-08 kl. 17:27.
Citera
2025-08-08, 17:34
Medlem
Hahaha!! Dagens
Hemtjänsthjonet kanske trodde det var khat-mat?

Fan, det är nästan som man tror att någon driver med en. "Hur sjuka nyheter som landet kan vi publicera innan någon reagerar?" Helt bisarrt!
Citera
2025-08-08, 17:42
Medlem
Hellesylts avatar
Åtminstone blev hon inte våldtagen. Finns många pensionärer i England, som överlever på kattmat.
Citera
2025-08-08, 17:47
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
Vad är det för nötter dom anställer som hemtjänstpersonal?
Det råder alltid personalbrist på det området så de tar vad de kan få.
Citat:
Vad säger ni??
Knulla fram massor med vita fina barn som kan utmärkt svenska och säg åt dem att hoppa över karriären de första 10-20 vuxenåren och söka jobb inom äldrevården istället.
Citera
2025-08-08, 17:49
Medlem
exoticspices avatar
Personen från hemtjänsten tog en bild i kylskåpet och Eva fick peka för att visa vad som var människomat och vad som var till katten.

Påsen med kattmaten som personalen plockade ur har till och med en bild på en katt på framsidan samt att det var torrfoder.

Citera
2025-08-08, 17:56
Spännande förväxlingar i det nya härliga Sverige.
Citera
2025-08-08, 17:57
Förjävligt hur det har blivit, å värre blir det säkert.

Vill du ha Whiskas eller Sheba idag?
Citera
2025-08-08, 18:00
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det är förjävligt. Men antar att det inte finns andra att anställa så vad ska man göra.
Citera
2025-08-08, 18:06
Avstängd
glockenreins avatar
Finns flera exempel på när hemtjänsten inte klarat av att sköta sitt jobb pga att de talat för dålig svenska. Riktigt illa är det! Den här kvinnan blev i alla fall inte våldtagen som hon Elsa i Uppsala men nog fan måste hemtjänsten lära sig svenska och visa respekt för de äldre och sjuka.
Citera
2025-08-08, 18:11
Medlem
sound69s avatar
När jag blir äldre så kommer jag vägra att släppa in araber och negrer i mitt hem.

Då dör jag hellre i förtid.
Citera
2025-08-08, 18:18
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Personen från hemtjänsten tog en bild i kylskåpet och Eva fick peka för att visa vad som var människomat och vad som var till katten.

Påsen med kattmaten som personalen plockade ur har till och med en bild på en katt på framsidan samt att det var torrfoder.

Det här handlar inte om "språkförbistring" och eller hudfärg utan det handlar om IQ- nivå och om hur lite en människa bryr sig om en annan människa, d. v. s om någon besitter empati/ sympati eller inte.
Citera
2025-08-08, 18:21
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/sve...v-hemtjansten/

Vad är det för nötter dom anställer som hemtjänstpersonal? Kan dom inte skilja på kattmat och människoföda?

Det är uruselt att bli gammal och sjuk i Sverige!

Vad säger ni??
Ännu en "god kvinna" som är enhetschef och med etniskt svenska namn och som tar en uppenbart olämplig anställd i försvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in