2025-08-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oditnemeuxor
Jag likställer dina argument mot frivillig prostitution med homofobers mot homosexualitet, eftersom de påminner mycket om varandra. Du anser att det är sjukt och vedervärdigt, och frågar man en homofob vad han eller hon tycker om homosexualitet, får man antagligen ett liknande svar. Poängen kvarstår att två vuxna och frivilliga människor bör få ingå vilka avtal de vill, vare sig det är homosexuellt umgänge eller sexköp.

Det finns frivilliga prostituerade, och det är alltid dessa som åsyftas i mina inlägg. Att sexköpare är äckliga i dina ögon håller precis lika högt diskussionsvärde som att bögar är äckliga i en homofobs ögon. En löjlig, moralistisk syn som hindrar vuxna människor från att umgås på det sätt de önskar. Att du bara ser köparen som äcklig är jämförbar med många, framför allt homofoba mäns syn att bara den mottagande parten i homosexuella mäns analsex är äcklig.

Är det så att du inte vill svara på min sista fråga, eller är det så att du inte kan? Du kanske också kunde svara "ingen aning", som Jenny9? Då har vi åtminstone rett ut saken.

Och det är alltså en helt bakvänd likställning som inte "påminner" om vandra ett skit.
Homosexualitet är en sexualitet, att tycka den är "äcklig" är ju enkom korkad fördomsfullhet. Att skita i en motparts sexualitet i en sexakt är nånting helt annat, det är att medvetet de facto kränka någon.

Och när gruppen prostituerade består av en så stor andel icke frivilliga? som den de facto just gör...ska det också vara helt OK att köpa sex?
För så ser verkligen ut...världens sexhandel består av rätt stor andel av icke frivilliga och en sexköpare har knappast någon chans ens att veta vem som är vad.

Vidare som jag redan beskrivit sexhandeln är också extremt skadlig verksamhet som år ut och år in skapar människohandel, våld och kränkningar...och sexköpare är de som driver denna verksamhet som är grunden till den....nått att vara stolt över tycker du?

och ska vi nu återgått ill trådens ämne...du kanske också tycker att det ska vara ok för människor i div. maktpositioner att utnyttja sitt övertag och försöka pressa sex ut ur sina anställda eller andra människor i beroendeställning..? För svårt se nån större skillnad faktiskt.
Senast redigerad av Merapi 2025-08-08 kl. 12:28.
Citera
2025-08-08, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och det är alltså en helt bakvänd likställning som inte "påminner" om vandra ett skit.
Homosexualitet är en sexualitet, att tycka den är "äcklig" är ju enkom korkad fördomsfullhet. Att skita i en motparts sexualitet i en sexakt är nånting helt annat, det är att medvetet de facto kränka någon.

Och när gruppen prostituerade består av en så stor andel icke frivilliga? som den de facto just gör...ska det också vara helt OK att köpa sex?
För så ser verkligen ut...världens sexhandel består av rätt stor andel av icke frivilliga och en sexköpare har knappast någon chans ens att veta vem som är vad.

Vidare som jag redan beskrivit sexhandeln är också extremt skadlig verksamhet som år ut och år in skapar människohandel, våld och kränkningar...och sexköpare är de som driver denna verksamhet som är grunden till den....nått att vara stolt över tycker du?
Akterna i sig påminner inte i nödvändigtvis om varandra, utan din inställning. Denna, precis som en homofobs till homosexualitet, grundar sig i en oförmåga att förstå vuxna människors friheter.

Det bör vara okej att köpa sex av en frivillig. Jag vet inte hur stor del som är frivilliga, eller hur man kan ta reda på det, eller hur en köpare ska kunna veta det, men om det kan ställas bortom rimligt tvivel att säljaren är villig, ska köparen givetvis få betala för en sexuell tjänst utan att av polismakten bli efterlyst över land och rike, och även ibland utomlands.

Citat:
och ska vi nu återgått ill trådens ämne...du kanske också tycker att det ska vara ok för människor i div. maktpositioner att utnyttja sitt övertag och försöka pressa sex ut ur sina anställda eller andra människor i beroendeställning..? För svårt se nån större skillnad faktiskt.
Det var du som sa att man inte kan förbjuda människor från att ha sex med varandra, på vilket jag svarade att man visst kan eftersom sexköpslagstiftningen finns. Ska jag tolka detta som att du är emot en betalning via lönehöjning?
Senast redigerad av oditnemeuxor 2025-08-08 kl. 12:32.
Citera
2025-08-08, 12:39
Medlem
Citat:
Akterna i sig påminner inte i nödvändigtvis om varandra, utan din inställning. Denna, precis som en homofobs till homosexualitet, grundar sig i en oförmåga att förstå vuxna människors friheter.

Det bör vara okej att köpa sex av en frivillig. Jag vet inte hur stor del som är frivilliga, eller hur man kan ta reda på det, eller hur en köpare ska kunna veta det, men om det kan ställas bortom rimligt tvivel att säljaren är villig, ska köparen givetvis få betala för en sexuell tjänst utan att av polismakten bli efterlyst över land och rike, och även ibland utomlands.

Det var du som sa att man inte kan förbjuda människor från att ha sex med varandra, på vilket jag svarade att man visst kan eftersom sexköpslagstiftningen finns. Ska jag tolka detta som att du är emot en betalning via lönehöjning?

Fast det är ju fan inte "min inställning" utan vad man faktiskt väljer att göra, eller hur.
Köper du sex, så väljer du aktivt att förbigå den andres sexualitet, du skiter helt sonika i om den gillar det den är med om och fokuserar helt på dig själv enkom.

Finns ens större studie gjord i Sverige, finns säkert motsvarande internationella...och nu har jag itne tid leta upp en åt dig..men där har man frågat en tillräckligt stort grupp deras inställning/ vilja till att sälja sex...om jag nu minns det rätt...var mindre än 1 % av kvinnorna som svarade att de kunde tänka sig sälja sex och 3-4 % av männen...DET om något borde säga dig ett eller annat kring "frivilligheten" hos sexsäljare...

Nu måste jag jobba..
Citera
2025-08-08, 12:46
Avslutad
Citat:
Fast det är ju fan inte "min inställning" utan vad man faktiskt väljer att göra, eller hur.
Köper du sex, så väljer du aktivt att förbigå den andres sexualitet, du skiter helt sonika i om den gillar det den är med om och fokuserar helt på dig själv enkom.

Finns ens större studie gjord i Sverige, finns säkert motsvarande internationella...och nu har jag itne tid leta upp en åt dig..men där har man frågat en tillräckligt stort grupp deras inställning/ vilja till att sälja sex...om jag nu minns det rätt...var mindre än 1 % av kvinnorna som svarade att de kunde tänka sig sälja sex och 3-4 % av männen...DET om något borde säga dig ett eller annat kring "frivilligheten" hos sexsäljare...

Nu måste jag jobba..
Jo, det är din inställning att det är äckligt. Det är ingen universell sak som kan mätas, utan din värdering och ditt tyckande. Varför just sex ska ses som den enda akt i värden där allt måste ske gratis, har du inte lyckats förklara.

I så fall bör dessa 1 % av kvinnorna och 3-4 % av männen få utföra sina tjänster till lagligen betalande kunder. Jag har redan varit tydlig med att mina exempel förutsätter frivilliga parter.

Citat:
Nu måste jag jobba..
Se till att allt sker frivilligt och att du inte av ekonomiska skäl känner dig tvingad att gå till arbetet. Samtycke är viktigt även i icke-sexuella sammanhang.
Citera
2025-08-08, 13:41
Medlem
Citat:

Köper du en klippning hos en frisör så väljer du aktivt att förbigå frisörens egentliga vilja, du skiter helt sonika i om frisören gillar det den är med om och fokuserar helt på dig själv enkom.

Citat:

Nu måste jag jobba..

Varför skulle det säga något om frivilligheten? Fråga 100 pers om de skulle kunna tänka sig att hoppa bungyjump och endast 1% svarar ja så säger väl det inget om frivilligheten hos de som hoppar bungyjump.

Korkskalle.
Citera
2025-08-08, 14:19
Avslutad
Citat:
Jo, det är din inställning att det är äckligt. Det är ingen universell sak som kan mätas, utan din värdering och ditt tyckande. Varför just sex ska ses som den enda akt i värden där allt måste ske gratis, har du inte lyckats förklara.

I så fall bör dessa 1 % av kvinnorna och 3-4 % av männen få utföra sina tjänster till lagligen betalande kunder. Jag har redan varit tydlig med att mina exempel förutsätter frivilliga parter.

Se till att allt sker frivilligt och att du inte av ekonomiska skäl känner dig tvingad att gå till arbetet. Samtycke är viktigt även i icke-sexuella sammanhang.

Varför i hela helvete ska sex prissättas?

Alltså ni råkapitalister..... Allt ska gå att köpa.

Varför tror du tunga droger blivit förbjudna att köpa? Det är ju bara en transaktion mellan två samtyckande vuxna.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-08 kl. 14:22.
Citera
2025-08-08, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför i hela helvete ska sex prissättas?

Alltså ni råkapitalister..... Allt ska gå att köpa.

Varför tror du tunga droger blivit förbjudna att köpa? Det är ju bara en transaktion mellan två samtyckande vuxna.
För att två människor som du inte har något att göra med har kommit överens om det? Vad är ditt argument för att någon inte ska få köpa en sexuell tjänst av en frivillig, vuxen människa?

Varför droger är förbjudna undrar jag också, men det får vi ta i ett annat forum.
Citera
2025-08-08, 14:32
Avslutad
Citat:
För att två människor som du inte har något att göra med har kommit överens om det? Vad är ditt argument för att någon inte ska få köpa en sexuell tjänst av en frivillig, vuxen människa?

Varför droger är förbjudna undrar jag också, men det får vi ta i ett annat forum.

Därför att sexhandeln/människohandeln drar med sig en jävla massa annat som påverkar samhället negativt precis som handeln med fentanyl och opioider med mera gör. Föddes du igår eller?

Samhället, vi, har all rätt att lägga sig i.
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-08 kl. 14:35.
Citera
2025-08-08, 14:35
Avslutad
Citat:
Därför att sexhandeln/människohandeln drar med sig en jävla massa annat som påverkar samhället negativt precis som handeln med fentanyl och opioider med mera gör. Föddes du igår eller?
Du måste ha missat att jag skrev "frivillig, vuxen människa". Tvångsmässiga sexköp är inte intressanta för diskussionen.
Citera
2025-08-08, 14:45
Medlem
Citat:

Samhället, vi, har all rätt att lägga sig i.

Homofober:
Förbjud homosexualitet för det påverkar samhället negativt

Religiösa fundamentalister:
Förbjud sex utanför äktenskapet för det påverkar samhället negativt.

Svenska feminister:
Förbjud sexköp för det påverkar samhället negativt.

Av samma skrot och korn är ni allihopa.
Citera
2025-08-08, 14:45
Avslutad
Citat:
Du måste ha missat att jag skrev "frivillig, vuxen människa". Tvångsmässiga sexköp är inte intressanta för diskussionen.

Det kvittar. Ingen tvingar missbrukaren att ta nästa fix heller. Spelar ingen roll, påverkar ändå samhället negativt. Hence - samhället, vi, har all rätt att lägga oss i och reglera och lagstifta kring dessa marknader liksom med alla andra marknader.

Ibland skulle jag vilja köpa en massa coola militärvapen. Får jag det?
Senast redigerad av Jenny9 2025-08-08 kl. 14:51.
Citera
2025-08-08, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Homofober:
Förbjud homosexualitet för det påverkar samhället negativt

Religiösa fundamentalister:
Förbjud sex utanför äktenskapet för det påverkar samhället negativt.

Svenska feminister:
Förbjud sexköp för det påverkar samhället negativt.

Av samma skrot och korn är ni allihopa.

Alla länder i världen har lagstiftning kring prostitution. I många länder är det 100% förbjudet. Varför har alla länder i världen lagstiftat kring prostitution? Mycket pga av moral, mycket pga att det påverkar övriga samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in