Citat:
Jag likställer dina argument mot frivillig prostitution med homofobers mot homosexualitet, eftersom de påminner mycket om varandra. Du anser att det är sjukt och vedervärdigt, och frågar man en homofob vad han eller hon tycker om homosexualitet, får man antagligen ett liknande svar. Poängen kvarstår att två vuxna och frivilliga människor bör få ingå vilka avtal de vill, vare sig det är homosexuellt umgänge eller sexköp.
Det finns frivilliga prostituerade, och det är alltid dessa som åsyftas i mina inlägg. Att sexköpare är äckliga i dina ögon håller precis lika högt diskussionsvärde som att bögar är äckliga i en homofobs ögon. En löjlig, moralistisk syn som hindrar vuxna människor från att umgås på det sätt de önskar. Att du bara ser köparen som äcklig är jämförbar med många, framför allt homofoba mäns syn att bara den mottagande parten i homosexuella mäns analsex är äcklig.
Är det så att du inte vill svara på min sista fråga, eller är det så att du inte kan? Du kanske också kunde svara "ingen aning", som Jenny9? Då har vi åtminstone rett ut saken.
Det finns frivilliga prostituerade, och det är alltid dessa som åsyftas i mina inlägg. Att sexköpare är äckliga i dina ögon håller precis lika högt diskussionsvärde som att bögar är äckliga i en homofobs ögon. En löjlig, moralistisk syn som hindrar vuxna människor från att umgås på det sätt de önskar. Att du bara ser köparen som äcklig är jämförbar med många, framför allt homofoba mäns syn att bara den mottagande parten i homosexuella mäns analsex är äcklig.
Är det så att du inte vill svara på min sista fråga, eller är det så att du inte kan? Du kanske också kunde svara "ingen aning", som Jenny9? Då har vi åtminstone rett ut saken.
Och det är alltså en helt bakvänd likställning som inte "påminner" om vandra ett skit.
Homosexualitet är en sexualitet, att tycka den är "äcklig" är ju enkom korkad fördomsfullhet. Att skita i en motparts sexualitet i en sexakt är nånting helt annat, det är att medvetet de facto kränka någon.
Och när gruppen prostituerade består av en så stor andel icke frivilliga? som den de facto just gör...ska det också vara helt OK att köpa sex?
För så ser verkligen ut...världens sexhandel består av rätt stor andel av icke frivilliga och en sexköpare har knappast någon chans ens att veta vem som är vad.
Vidare som jag redan beskrivit sexhandeln är också extremt skadlig verksamhet som år ut och år in skapar människohandel, våld och kränkningar...och sexköpare är de som driver denna verksamhet som är grunden till den....nått att vara stolt över tycker du?
och ska vi nu återgått ill trådens ämne...du kanske också tycker att det ska vara ok för människor i div. maktpositioner att utnyttja sitt övertag och försöka pressa sex ut ur sina anställda eller andra människor i beroendeställning..? För svårt se nån större skillnad faktiskt.
Senast redigerad av Merapi 2025-08-08 kl. 12:28.
Senast redigerad av Merapi 2025-08-08 kl. 12:28.