2025-08-07, 19:03
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det är fortfarande en för hög siffra, alltså invandringen borde helt ha strypts nu med SD som vågmästare i typ regeringsställning, typ att siffran skulle gått ner till typ 10 000 beviljade uppehållstillstånd.

10.000 uppehållstillstånd är för lite. Vi behöver ha en möjlighet för svenskar som inte kan få en partner i Sverige (av dumma anledningar) att istället hitta en partner i andra delar av världen, t ex södra eller östra Asien, eller USA. 50.000 uppehållstillstånd per år är nåbart om arbetskraftsinvandring, asylinvandring och studentinvandring alla stryps. Det skulle såklart (M) aldrig gå med på.

Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Problemet ligger i deklarationen om de mänskliga rättigheterna (som för övrigt bör rivas upp) där "varje människa har rätt till familjeliv". Jag kan med säkerhet konstatera att detta inte är SDs påfund. Däremot anser jag att man bör jobba mot en lag som stryper även detta inflöde. Om detta ens är möjligt, under rådande konvention om de mänskliga rättigheterna samt EU-regler och lagar.

Tycker du att svenskar endast ska få gifta sig med personer från EU+EES?

Vad har du att säga om min tes att det borde gå att bli av med invandringen av studenter och deras respektive?

Är det viktigare att få studera var man vill än att få bo i samma land som sin make eller maka?
Citera
2025-08-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Jag var SDs kärnväljare. Jag vill ha SDs politik al'a 2010. Jag vill ha Ekeroths SD. SD 2025 är något slags sionistiskt M 2.0.
I de stora frågorna är AfS SD 2010. Därför kommer de få min röst.

Du vet att Ekeroth är en sionist va?
Citera
2025-08-07, 19:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
0.26 är trots allt vad SD hade en gång i tiden.

Absolut men SD var inte fullt lika illa och långt åt höger som AfS. De kommer aldrig få mer än max 0,5%.
Citera
2025-08-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut men SD var inte fullt lika illa och långt åt höger som AfS. De kommer aldrig få mer än max 0,5%.
Precis, det viktigaste nu är att man efter nästa val kan få igenom grundlagsändringar så inga röster på småpartier är gynnsamt oavsett vad man tycker, valet 2030 kan man eventuellt rösta in "tuffare" partier.
Citera
2025-08-07, 19:58
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
En del är ju att generellt kan man säga att ändringar i utlänningslagen kan ta allt från några månader till flera år att genomföra, beroende på komplexiteten i ändringarna och det politiska läget
Ahh, paragdimskiftet kommer under S-regeringen under nästa mandatperiod
Citera
2025-08-07, 20:02
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Du vet att Ekeroth är en sionist va?
Aldrig läst. Har du någon källa på det?
Citera
2025-08-07, 20:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ahh, paragdimskiftet kommer under S-regeringen under nästa mandatperiod

Sedan är ju även Svensk lagstiftning är anpassad efter EU:s regler om uppehållsrätt.
Citera
2025-08-07, 20:05
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Skitprat. AfS är i stort vad SD var 2006-2010.

Du är medveten om att AfS är SDs bortkuppade ungdomsförbund va?
Citera
2025-08-07, 20:07
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Sedan är ju även Svensk lagstiftning är anpassad efter EU:s regler om uppehållsrätt.
Vi behöver i vilket fall lämna 1984-mardrömmen aka tredje riket aka EU.
Citera
2025-08-07, 20:19
Medlem
Citat:
En mörk/svart blir aldrig svensk.

Hahahaha, läs artikeln jag länkade till i startinlägget.
Bimbodeluxe, jo det vill jag lova.

Bimbodelux tillhör typiskt den kategorien som bor helvitt och röstar rött, samt jobbar med något offentligt glidarjobb och som verkligen får mig att fundera över och rösta på sossarna, enbart pga tvångsblandningen och att även hon liksom kommer få invandringen att stå upp i halsen.
Många svenskar behöver definitivt mer tvångsblandning för att vakna upp ur sin koma.
De hade en intressant uppföljning om det idag på Riks och det som de talar om nu är anhöriginvandring till anhöriginvandrarna, samt massa annat luddigt som uppehåller den höga invandringen, samtidigt som asylinvandringen och arbetskraftsinvandringen är på historiskt låga nivåer och alla verkar vara förbryllade, samt vet inte riktigt hur få stopp på det!
Kom igen nu era jävla slampor till politiker!
Låt folket själva välja om vi vill att våra skattepengar ska gå åt till invandringen eller inte, precis som vi kan få välja om vi vill vara med i svenska kyrkan eller inte.
Vi är jävligt många som inte alls tror mer på den fortsatta massinvandringen och vill inte lägga en krona mer på detta spektakel och vi lever i en demokrati, samt detta rullar ändå på.
Va fan liksom är detta Sovjet eller?
https://youtu.be/_jpFi4HkM-g?si=ViuefovsPcRVvLW4
Citera
2025-08-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
10.000 uppehållstillstånd är för lite. Vi behöver ha en möjlighet för svenskar som inte kan få en partner i Sverige (av dumma anledningar) att istället hitta en partner i andra delar av världen, t ex södra eller östra Asien, eller USA. 50.000 uppehållstillstånd per år är nåbart om arbetskraftsinvandring, asylinvandring och studentinvandring alla stryps. Det skulle såklart (M) aldrig gå med på.

Tycker du att svenskar endast ska få gifta sig med personer från EU+EES?

Vad har du att säga om min tes att det borde gå att bli av med invandringen av studenter och deras respektive?

Är det viktigare att få studera var man vill än att få bo i samma land som sin make eller maka?

Problemet är inte importfruar från Thailand eller Östeuropa. Problemet är de nordafrikaner och araber som tillåts hämta hit sina familjer efter att själva har fått uppehållstillstånd. Om jag måste välja så stryper jag hellre all invandring än att tillåta samtliga invandring. Men eftersom världen inte är helt svartvit kan vi tillåta det ena och förbjuda det andra.
Citera
2025-08-07, 22:26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Precis, det viktigaste nu är att man efter nästa val kan få igenom grundlagsändringar så inga röster på småpartier är gynnsamt oavsett vad man tycker, valet 2030 kan man eventuellt rösta in "tuffare" partier.

Jag har skrivit det förr men om tidögänget ser en möjlig vinst nästa val så kommer grundlagsändringsfrågan angående svenska medborgarskap läggas fram i slutet av denna period och sen direkt igen efter valvinst om det nu blir så.

Citat:
Skitprat. AfS är i stort vad SD var 2006-2010.

Du är medveten om att AfS är SDs bortkuppade ungdomsförbund va?

Du får lycka till när du kastar iväg din röst på ditt älskade AfS, kommer vara en helt bortkastad röst garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in