Citat:
Ursprungligen postat av
tjanska
Heh ...
Först säger han att internationella studenter inte är något problem eftersom nästan alla åker hem. Sen är han oroad och säger att det begås massivt fusk med studenternas uppehållstillstånd.
(se
rapporten jag länkade tidigare i tråden)
En del av de internationella studenterna förmodar jag är singlar. Att de åker tillbaks är då inte entydigt positivt ur ett konservativt perspektiv eftersom de leder till tillfälliga sexuella relationer men inte äktenskap.
Sen finns det också en sak i den här artikeln som du nämnde som är HELT SANN! Annhöriga till studenter ... att de har rätt att arbeta i Sverige. Det BORDE den här regeringen göra nånting åt. Det är INTE en del av Tidöavtalet. Däremot så vad det gäller STUDENTERNAS rätt att jobba i Sverige, den skärps in rejält nästa år, så att internationella studenter som kommer till Sverige kommer inte kunna jobba hur mycket som helst, vilket de kan idag, och det är ju därför som studenterna kommer hit egentligen.
— THe Ludvig, 7:32s.
Jag är mest orolig för att en "svekdebatt" kan få SD och Ludvig Aspling att gå med på förslag som begränsar den bra invandringen, eftersom de upplever att de röstmässigt inte har råd att säga nej till något som hade kunnat minska antalet uppehållstillstånd. Högre försörjningskrav innebär en centralisering av besluten om vilka som får komma till Sverige. Det är inte bra att lägga den makten i en kommande sosseregerings hand. Det skulle också kunna få opinionen att svänga tillbaks till pro-ökad-invandring.