2025-08-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det som jag har tyckt varit märkligast och som får mig att tro att det hela inte fungerar oavsett är att jag detta året aldrig har sett så mycket afrikaner på gatorna här i Malmö som nu, alltså riktigt totalt outbildade svartingar som man direkt ser aldrig kommer att få arbete i Sverige och samtidigt så har SD kört på i åratal om att vi bara ska ta emot folk från vårt närområde.
Bara slösa bort våra skattepengar, kör på bara rätt ner till bottnen, så det finns ingen som helst anledning att jobba eller betala skatt.

Var det inte lite naivt att tro att det skulle bli vitare på gatorna i och med Tidöavtalet? Folk som bor här ändrade ju inte hudfärg i samband med det liksom.

Sedan tror jag inte du har en magisk förmåga att se utbildningsnivå eller anställningsbarhet på folk.
Citera
2025-08-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Var det inte lite naivt att tro att det skulle bli vitare på gatorna i och med Tidöavtalet? Folk som bor här ändrade ju inte hudfärg i samband med det liksom.

Sedan tror jag inte du har en magisk förmåga att se utbildningsnivå eller anställningsbarhet på folk.

Detta är nyanlända och det är ett ständigt flöde som aldrig verkar sina oavsett.
Nu verkar den nya stora gruppen vara fattiga från Afrika.
Jag litar på mitt omdöme, men den stora frågan är inte vad jag ser, utan vad Migrationsverket uppenbarligen inte ser eller ignorerar utifrån att vi nu har bl a 1 miljon analfabeter i landet.
Nu snackar de om röstboskap, men frågan är väl hur en analfabet ens kan rösta, fast det är klart de är väl visserligen inte färgblinda - rösta rött!
Citera
2025-08-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Detta är nyanlända och det är ett ständigt flöde som aldrig verkar sina oavsett.
Nu verkar den nya stora gruppen vara fattiga från Afrika.
Jag litar på mitt omdöme, men den stora frågan är inte vad jag ser, utan vad Migrationsverket uppenbarligen inte ser eller ignorerar utifrån att vi nu har bl a 1 miljon analfabeter i landet.
Nu snackar de om röstboskap, men frågan är väl hur en analfabet ens kan rösta, fast det är klart de är väl visserligen inte färgblinda - rösta rött!
Hur ser du på någons hudfärg att de är nya i landet?

Det finns ingen stor invandring från Afrika till Sverige nu.
Citera
2025-08-07, 13:46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur ser du på någons hudfärg att de är nya i landet?

Det finns ingen stor invandring från Afrika till Sverige nu.
En mörk/svart blir aldrig svensk.

Hahahaha, läs artikeln jag länkade till i startinlägget.
Bimbodeluxe, jo det vill jag lova.
Citera
2025-08-07, 15:52
Avslutad
Man är bra jävla korkad om man röstar på ett regerings underlag som säger att dom vill minska invandringen men sen ökar den istället. Sen vill dom också, ge en halv miljon för att få ut folk och heller inte tvinga ut dom, det ska vara frivilligt. Man kan lika gärna rösta på vänstern för dom hycklar iaf inte om saken.

Hade den här regeringen varit seriös så hade den börjat återkalla medborgarskap och bokat flyg som den fyllt redan dag ett. Patetiskt, noll handlingskraft!
Citera
2025-08-07, 16:55
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Bimbodeluxe, jo det vill jag lova.

Håller du med mig (barkenarot) om att SD bör driva frågan att strypa migrationen av "studenter"?

Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Man är bra jävla korkad om man röstar på ett regerings underlag som säger att dom vill minska invandringen men sen ökar den istället.

Invandringen har väl minskat?
År 2022 beviljades 142.179 uppehållstillstånd.
År 2024 beviljades 93.895 uppehållstillstånd.
Det är en minskning med 34 %.
Källa Migrationsverket.

Citat:
Sen vill dom också, ge en halv miljon för att få ut folk och heller inte tvinga ut dom, det ska vara frivilligt.

Ja, det är kontraproduktivt eftersom det kan locka nya invandrare till Sverige med hopp om att nya återvandrarbidrag kan införas i framtiden, som dessa då kan få och bli rika på.

Citat:
Man kan lika gärna rösta på vänstern för dom hycklar iaf inte om saken.

No way! Det var ju (S) + (V) + (Mp) som startade massinvandringspolitiken. Vidare är det vänsterns media -- ETC, Aftonbladet, SvT, SR, Bonnier, DN, m fl -- som gör att Tidö måste vara försiktiga med opinionen och inte kan ta till tvångsmedel. Vänstern är ju dessutom emot en folkräkning. (S) är verkligen hycklare när de låtsas vilja strama upp sin migrationspolitik. Jag tror inte på ett ord av vad de säger.
Citera
2025-08-07, 17:01
Medlem
Sedan skillnad på PUT (och medborgarskap) och TUT, många TUT flyttar troligtvis ut när t ex studier, arbete är klart.
Citera
2025-08-07, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
Håller du med mig (barkenarot) om att SD bör driva frågan att strypa migrationen av "studenter"?

Invandringen har väl minskat?
År 2022 beviljades 142.179 uppehållstillstånd.
År 2024 beviljades 93.895 uppehållstillstånd.
Det är en minskning med 34 %.
Källa Migrationsverket.

Ja, det är kontraproduktivt eftersom det kan locka nya invandrare till Sverige med hopp om att nya återvandrarbidrag kan införas i framtiden, som dessa då kan få och bli rika på.

No way! Det var ju (S) + (V) + (Mp) som startade massinvandringspolitiken. Vidare är det vänsterns media -- ETC, Aftonbladet, SvT, SR, Bonnier, DN, m fl -- som gör att Tidö måste vara försiktiga med opinionen och inte kan ta till tvångsmedel. Vänstern är ju dessutom emot en folkräkning. (S) är verkligen hycklare när de låtsas vilja strama upp sin migrationspolitik. Jag tror inte på ett ord av vad de säger.

Ja men det har säkert med andra faktorer att göra, typ att det har kommit färre till Sverige och därför har man inte behövt bevilja lika många. Det är fortfarande en för hög siffra, alltså invandringen borde helt ha strypts nu med SD som vågmästare i typ regeringsställning, typ att siffran skulle gått ner till typ 10 000 beviljade uppehållstillstånd. Men visst, det är lite ironiskt men klart det skulle återgå och bli än värre med vänstern, absolut, men det är redan på väg åt helvete och det görs för lite. Alltså dom jobbar för lite och är lediga för mycket dom som sitter i riksdag och regering, 3-4 månaders semester på sommaren. Det händer aldrig någonting eftersom dom aldrig jobbar eller gör för långa utredningar.
Citera
2025-08-07, 17:08
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Paradigmskiftet uteblev totalt.
90-95 tusen uppehållstillstånd/år.

Det var SDs huvudfråga. Varför svek man. Varför gjorde man sig obsoleta? Man kunde ha ställt kravet på nettominus.

Att allianspartierna skulle svika i frågan var givet.

Hur kommer detta påverka valet om ett år?
Sjunker SD eller bryr sig inte SDs väljare om kärnfrågan? Vet de ens om dessa siffror?
Näst intill samma nivå och antal under 3 år nu som förra regeringen.

Kommer det påverka allianspartiernas valresultat?

https://www.friatider.se/migrationsforskare-man-kan-knappast-tala-om-ett-paradigmskifte

En del är ju att generellt kan man säga att ändringar i utlänningslagen kan ta allt från några månader till flera år att genomföra, beroende på komplexiteten i ändringarna och det politiska läget
Citera
2025-08-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det var många år sen som SD svek sina kärnfrågor. De som deras väljare en gång röstade dem över spärren. Idag är Åkesson och hans vänner bara intresserade av att få sitta på sina platser och håva in sina monsterlöner år efter år. De är mångmiljonärer nu och skiter nog fullständigt i fåntrattarna som ska föreställa vara deras väljargrupp.

Förstår du inte det?

Visst måste de veta om det. Jag tycker jag ser det rapporteras kors å tvärs. Även här på Flashback så har just detta tagits upp många gånger.

Den sverigedemokrat som röstade på SD för deras kärnfrågor som de blev inröstade på måste nog rösta på AFS i nästa val om de fortfarande anser att frågorna är viktiga.

Det ser mer och mer ut att gå mot en vänsterbliven seger i nästa val. Själv tror jag att SD kommer börja sin resa nedåt i väljarstödet efter nästa val. Kanske till och med märkbart reden i nästa valresultat.

En av få åsikter jag inte håller med dig om. SD sitter inte i regering och tvingas förhandla med allianspartierna. Stora delar av invandringen är strypt och det vi ser nu är konsekvenserna av tidigare massinvandring från tredje världen. Problemet ligger i deklarationen om de mänskliga rättigheterna (som för övrigt bör rivas upp) där "varje människa har rätt till familjeliv". Jag kan med säkerhet konstatera att detta inte är SDs påfund. Däremot anser jag att man bör jobba mot en lag som stryper även detta inflöde. Om detta ens är möjligt, under rådande konvention om de mänskliga rättigheterna samt EU-regler och lagar.
Citera
2025-08-07, 17:47
Medlem
kackelstinas avatar
Citat:
Det var SDs huvudfråga. Varför svek man. Varför gjorde man sig obsoleta?
SD är kapade av sionister som vill byta ut det svenska folket mot mörkare folkslag.
Citera
2025-08-07, 18:15
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vad fan ska AfS kunna göra? De fick 0,26% av rösterna och för att ens vara över gränsen så krävs 4%.
AfS kan skriva vad fan som helst i sitt program men då de är långt kvar till att få något mandat så behöver de inte stå för sin text någon stans.
0.26 är trots allt vad SD hade en gång i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in